Heinäkuun alkupuolella Venäjälle

(Luettu 787 kertaa)

Betula

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Heinäkuun alkupuolella Venäjälle
« : 21.06.2018, 14:41:59 »
Minulla on Venäjän viisumi heinäkuun puoliväliin asti voimassa ja ajattelin, että olisi kiva tehdä jokin pikkuinen reissu vielä tässä ennen viisumin umpeutumista. Etsin siis seuraa noin viikon pienen budjetin matkalle (junamatkustusta ja hostelleja), myös lyhyempi pyrähdys johonkin lähikaupunkiin tai vähän viikkoa pidemmäksikin venyvä matka sopii. Olen reissannut Venäjällä melko paljon ja vaikken kauheasti kieltä osaakaan, olen pärjännyt ihan hyvin.

Minua kiinnostaisi esimerkiksi Vladimir ja Suzdal tai jokin muu Kultaisen Renkaan kaupunki tai ihan jokin lähikohde kuten Petroskoi. Mustalle merelle tai Uralille aikataulun kanssa tekee vähän tiukkaa, mutta ne suunnat houkuttelisivat myös, etenkin Krasnodarin alue tai Tobolsk. Sen kauemmaksi ei tällä viisumilla sitten oikein ehdikään. Mitään selkeää ajatusta matkakohteesta minulla ei siis vielä ole, vaan olen avoin ideoille ja innostun helposti kyllä melkein mistä tahansa kohteesta. Pietarissa olen käynyt niin usein, että ainakaan pelkästään sinne en ole innostunut lähtemään.

Olen 37-vuotias nainen, minua kiinnostaa historia (etenkin 1900-luku) ja luonto, liikun mielelläni kävellen, käyn mielelläni museoissa mutta minulle riittää yksi museo päivässä, kuvaan kaikki Lenin-patsaat mitä matkoilla löydän ja innostun helposti asioista. Olen siitä vähän hankala matkakumppani, etten viihdy kovin hyvin terassailla tai baareissa enkä välttämättä jaksa shoppaillakaan kovin pitkään. Tulen toimeen yksinkin, eli ei tarvitse mennä koko aikaa yhtä matkaa jos mielenkiinnonkohteet ei osu yksiin, mutta jaan mielelläni matkakokemukset jonkun kanssa ja kaipaan juttuseuraa.

Edit: reilun viikon Mustan meren reissu nyt sitten suunnitteilla heinäkuun toisella viikolla. Mukaan ehtii vielä hypätä, viisuminkin ehtii vielä.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2018, 08:46:00 kirjoittanut Betula »