Opiskelemaan ulkomaille?

(Luettu 6061 kertaa)

niinaawr

• Aloittelija
    • Profiili
Opiskelemaan ulkomaille?
« : 21.08.2018, 14:49:56 »
Moi!

Mua on alkanut hirveästi kiinnostamaan ulkomailla opiskelu. Erityisesti Ruotsi, Norja, Tanska ja Saksa kiinnostavat. Kauppatieteitä olen haaveillut opiskelevani myös Suomessa, joten se olisi yksi potentiaalinen ala.

Mitä hyviä yliopistoja näissä maissa on? Tai mistä voi käytännössä ottaa selvää, mitkä yliopistot ovat suositumpia ja mitkä vähemmän arvostettuja? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Mistä voisi hakea tai lukea maiden koulutustarjonnasta paremmin? Yritin esimerkiksi kilroyn sivuilta lukea, mutta se tarjoaa yliopistoja vain Amerikassa, Australiassa jne.

Kaikki vinkit ja kokemukset ulkomailla asumiseen ja opiskeluun liittyen myös tervetulleita!   ;D

porte

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Opiskelemaan ulkomaille?
« Vastaus #1 : 26.08.2018, 16:05:34 »

ritarinmatkassa

• Reissaaja
  • Voi juku.
    • Profiili
    • Ritarin matkassa
    • Sähköposti
Vs: Opiskelemaan ulkomaille?
« Vastaus #2 : 02.10.2018, 11:46:27 »
Suomalaisia on jonkin verran ainakin Bangkokissa opiskelemassa kansainvälisiä kauppatieteitä, Siamin yliopistossa 1900e vuodessa on opiskelumaksut, opintolainaahan saa korotetusti ja jos opinnot suorittaa tavoiteajassa, maksaa kela 40% koko loppulainasta. Pohjoismaiden kouluista ei tietoa, mutta jos aasia kiinnostaa niin asia exchangen kautta tuonne pääsee helposti ainakin tuollaista opiskelemaan.

Itse lähdössä budapestiin ensi kesäksi kolmeksi vuodeksi bachelor ohjelmaa filmin tuotannossa opiskelemaan, onnea sulle tuleviin ja toivottavasti jotain kivaa opiskelupaikkaa löytyy! Vaikea on löytää kokemuksia tai muuta kivaa inffoa kun ei tunnu hirveästi suomalaisia lähtevän tai kirjoittavan opiskeluista ulkomailla.