Aikuista matkakaveria vähän pitemmälle reissulle.

(Luettu 3376 kertaa)

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
Olen jo aikuisikään ehtinyt (56v) mies. Matkustelen aina mahdollisuuksien salliessa, yksinreissaamisen sijaan etsin nyt samanhenkistä ja NOIN samanikäistä matkaseuraa. Vaikkakin mahdollisuudet onnistumiseen lienee paremmat lotossa.

Hieman reunaehtoja:
Matkareitti, täältä lämpöseen (aasia?), itse nyt pähkäilen trans siperia>vladivostok>malesia>indonesia. Mutta siis vasta ihmettelen, eli suunnitelmat on täysin auki.
Voit reissata 4-8kk, suunnitelmista riippuen, lähtö ens keväänä.
Olet sosiaalisesti, poliittisesti ja uskonnollisesti korrekti.
Huumorintajusi on laaja, voit nauraa itsellesi niinkuin minullekin.
Terveytesi on riittävä ja jaksat kantaa omat kamasi. Terveys on tietysti subjektiivinen olotila, olen tavannut jalattomiakin reppureissaajia.
Olet enintään huomaavainen tupakoitsija, itsellä sähköversio.
Omaat erittäin maltillisen alkoholinkäytön.
Ymmärrät pienen budjetin vaatimukset ja mahdollisuudet, oma budejtti n. 1000/kk, 1000/pitkät siirtymiset ja 1000 vararahasto, maksat kulusi itse.
Itsellä mielenkiinnon kohteet on ihmiset, elintavat, maisema+luonto, vesi, kirkot (siis rakennuksina), museot ja nähtävyydet, lukeminen. Rannalla makoilu ja juhlinta ei luonnistu, eikä kansantanssit.
Sukupuolella ei ole väliä, haen matkakumppania.
Kielitaitosi voi olla kahden sanan mittainen, kunhan uskallat käyttää sitä ja mahdollisesti uusia oppimisia sanoja. Itse puhun vennamoenglantia.

Koska kyseessä on vähän pitempi reissu, niin ennakkoon tutustuminen on ehdotonta. Tavataan ja suunnitellaan yhdessä. Katsotaan kohtaako kemiat ja kiinnostuksen kohteet.

Luvassa kokemuksia ja onnistumisia, joihin osaan mennään vaikeuksien kautta. Tätä et kotisohvalla koe....

Rohkeasti vaan yhteyttä, viesti täällä ei maksa mitään....

Kaksu

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Aikuista matkakaveria vähän pitemmälle reissulle.
« Vastaus #1 : 21.09.2018, 08:00:24 »
Hei, pakko vastata, vaikka itsellä tuo 4-8kk tuntuu aika mahdottomalta työn puolesta.  Olen itse 53v nainen ja kantaisin kyllä reppuni itse ja kunto on
kohdillaan. En tupakoi, enkä ole alkoholinkaan perään. Oma intohimoni on liikunta. Työnikin on fyysistä ja vaatii jalkoja, jonka päällä seisoa pitkiäkin aikoja. Huumorintajuakin on ja luonto ollut kaikessa muodossa lähellä sydäntä. Tällä hetkellä elämän tilanne on vielä
avoinna, mutta kaikki tästä eteenpäin on kyllä mahdollista. Jos matkasi olisi ollut kuukauden olisin heti ollut valmiina lähtöön.
Mutta jos joskus teet lyhyempiä matkoja, olen mielelläni kuulolla. Toivon, että matkasi onnistuu ja löydät hyvän matkakumppanin.

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.09.2018, 21:21:09 »
Hei, tätähän on joku lukenut ja yksi jopa vastannut. Odotukset ylittyi samantien.
Tosiaan suunnitelmat on täysin auki, niin reitin ja kuin ajan suhteen. Toi  4-8kk on ehkä vain max aika, ehkä.  Sehän riippuu ihan minkälaiseen konbinaatioon päätyy. Esim. nyt tuli ajatuksena ostaa auto (halpa paku) ja tehdä köyhäily roadtrip eurooppaan, jolloin 4-6vk on aika realistinen aika..
Matkaan pääsen vasta ensi keväänä, suvun ja hajonneen olkapään takia.
Olen reissannut aina (poikavuosia lukuunottamatta) yksin. Reissuilla aina löytää seuraa, mutta, mutta... Haluaisin vaihteeksi reissuseuraa jo lähtiessä joilloin kokemuksia/koettelumuksia voisi reaaliaikaisesti jakaa, ja varsinkin omalla kielellä. Onhan siitä kaverista apua taudissa, eksymisessä, ihmettelyssä ja kustannusten jakamisessa.
Tutustua haluan ehdottomasti ennakkoon, mutta ei tässä kihloihin olla menossa, sukupuolesta riippumatta. Mutta esim. jo suunnittelu (yhdessä) on jo osa matkaa. Tosin suunnitelmat harvoin kantaa loppuun asti.

Kaksu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.09.2018, 21:24:12 »
Hei, kuulostaa ihan kivalta tuo pakunkin kanssa reissaaminen. Harmi, jos olkapääsi on hajonnut, toivottavasti ei vaadi operointia.
Kevät on varmaan muutenkin parempi ajankohta lähteä eurooppaa kiertelemään. Yksin reissamisessa on tietty omat hyvät puolensa,
mutta niinkuin mainitsit niin kaverista voi olla jossain kohtaa apuakin. Niin elämässä ei aina tiedä, mutta hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty.
Toki voidaan tutustua ennakkoon ja katsoa miten suunnitelmat menee yksiin.

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.09.2018, 21:34:21 »
Hei, kuulostaa ihan kivalta tuo pakunkin kanssa reissaaminen. Harmi, jos olkapääsi on hajonnut, toivottavasti ei vaadi operointia.
Kevät on varmaan muutenkin parempi ajankohta lähteä eurooppaa kiertelemään. Yksin reissamisessa on tietty omat hyvät puolensa,
mutta niinkuin mainitsit niin kaverista voi olla jossain kohtaa apuakin. Niin elämässä ei aina tiedä, mutta hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty.
Toki voidaan tutustua ennakkoon ja katsoa miten suunnitelmat menee yksiin.

Ja eikun kahville...

Kaksu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 24.09.2018, 22:25:52 »
Sopii

sole

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.10.2018, 11:32:37 »
Hienoa, että meitä on muitakin "aikuisia" matkaajia, joiden täytyy päästä näkemään muutakin kuin mökkitie. Kun on joskus nuoruudessa saanut tämän kipinän ja se ei jätä rauhaan,  vai mitä? Olen samanikäinen nainen kuin mmw ja lähden reissuun aina kun siihen on mahdollisuus (tänä vuonna 3 reissua). Teen omatoimimatkoja yksin ja ystävien kanssa etupäässä Euroopassa, reppu selässä tai kapsäkkiä perässä vetäen, riippuen matkan luonteesta. Minulle matkustamisessa ei ole niinkään tärkeää nähtävyydet vaan pelkkä haahuilu ja kontaktit paikallisiin ihmisiin. Suunnitelmasi toteuttaa pitempi irtiotto kuulostaa mahtavalta. Itsekin olen siitä aina haaveillut, mutta...liikaa rajoittavia tekijöitä... tai ehkä sittenkin rehellisesti sanoen rohkeuden puute hypätä tästä oravanpyörästä tyhjän päälle. Joko matkasuunnitelmasi on tarkentunut ja matkaseura löytynyt?  :)

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.10.2018, 02:04:45 »
Hienoa, että meitä on muitakin "aikuisia" matkaajia, joiden täytyy päästä näkemään muutakin kuin mökkitie. Kun on joskus nuoruudessa saanut tämän kipinän ja se ei jätä rauhaan,  vai mitä? Olen samanikäinen nainen kuin mmw ja lähden reissuun aina kun siihen on mahdollisuus (tänä vuonna 3 reissua). Teen omatoimimatkoja yksin ja ystävien kanssa etupäässä Euroopassa, reppu selässä tai kapsäkkiä perässä vetäen, riippuen matkan luonteesta. Minulle matkustamisessa ei ole niinkään tärkeää nähtävyydet vaan pelkkä haahuilu ja kontaktit paikallisiin ihmisiin. Suunnitelmasi toteuttaa pitempi irtiotto kuulostaa mahtavalta. Itsekin olen siitä aina haaveillut, mutta...liikaa rajoittavia tekijöitä... tai ehkä sittenkin rehellisesti sanoen rohkeuden puute hypätä tästä oravanpyörästä tyhjän päälle. Joko matkasuunnitelmasi on tarkentunut ja matkaseura löytynyt?  :)

Siis haahuilu on se millä tavalla matkustetaan. Mutta koskaan ei eksytä, ei voi kun ei tiedä mihin on menossa. Ostaa päräytin vanhan pakettiauton, joten ensi kevään/kesän reissu näyttää vahvasti kallistuvan automatkailun puolelle. Ja tosiaan vasta keväällä aikasintaan. Talvi kerätään suunnitelmia, joita sitten voi sujuvasti muuttaa matkan edetessä. Tosin harrastan olkapään parantelun ohessa erämökkeilyä, sinnekin voi ottaa matkaseuraa. Mökillä on mahtavat mukavuudet eli tie melkein perille.
Matkaseuraksi ei ole kyllä tungosta ollut. Ymmärrettävää, itseasiassa olen yllättynyt, että on edes luettu noinkin paljon ja jopa muutama vastauskirjoituskin.

Nataa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 19.11.2018, 07:14:58 »
Lähetin YV

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 20.11.2018, 12:26:19 »
Lähetin YV
Vastasin, mutta viestini ei näy itselläni. Joten ehkä tuli, ehkä ei.

tuiavii

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 03.12.2018, 22:06:12 »
“On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again..”

Hei, olen nainen 56 v ja ostin jo keväällä pakun, johon laitoin petin. Kuljetin tavarani varastoon ja suuntasin kohti Suomineidon päälakea ja siitä Norjan puolelle. Runsas kolme kuukautta siinä meni. Talveksi piti repun kanssa junailla etelämmäksi, vaan tuli liikaa ”muuttujia”. Nyt odottelen muutaman kuukauden ja sitten ”on the road again” ja nyt nokka etelään. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja miksei suunnitella yhteistäkin reissua, jos vielä korrektia matkaseuraa olet vailla..voimmehan ajaa peräkkäin :)..Tuota trans-siperiaa suosittelen, itse matkustin Novosibirskiin asti..

MinneVaan

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 08.12.2018, 10:01:28 »
Olen seurannut tätä ketjua kiinnostuneena. Itsellä vielä kevään/kesän suunnitelmat auki, mutta kovasti kiinnostaisi pidempi reissu, jos vaan porukkaan mahtuu. Iältäni olen hiukan alle viiidenkympin. Mistä päin Suomea olette?

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 08.12.2018, 11:32:00 »
Helsinki

Olen yrittänyt, todennäköisesti huonolla menestyksellä, lähettää yv:itä. Onko vika sivustossa vai minussa, kuka tietää....
Minuun saa yhteyttä esim allekirjoituksessa olevan facebook-sivun kautta. Tai gmailin kautta, joka löytyy em.sivuilta.