Marras-joulukuussa äkkilähdöllä esim. Gambiaan/Kap Verdelle

(Luettu 738 kertaa)

Betula

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Minulla menee vakkarimatkakavereiden kanssa nyt loma-ajat ristiin ja etsin siksi matkaseuraa äkkilähdölle tm pienen budjetin matkalle marras-joulukuulle (viikko 48, 51, 52 tai 53). Olen katsellut äkkilähtöjä noille viikoille ja näyttäisi siltä, että vaihtoehdot olisivat Gambia, Kap Verde tai Marokko (lennot ja majoitus Gambia n 450 euroa, Kap Verde 500e ja Marokko vähän päälle 300e). Gambiassa ja Kap Verdellä on luultavasti aurinkoista ja noin 30 astetta lämmintä, Marokossa 20 asteen kieppeillä ja voi olla sateista (ei sitä turhaan sanota talvisateiden ilmastoksi). Minua ei lennot ja hotelli -paketit sinänsä kauheasti houkuttele, mieluummin ottaisin pelkät lennot ja etsisin jonkin kivan hostellin, mutta pelkät lennot on melkein saman hintaiset kuin lennot ja hotelli -paketti. Nää on siis äkkilähtöjä, eli hinnat ja paketit muuttuu koko ajan. Myös muut kohteet kuin nää yllämainitut kiinnostavat, jos jotakin sopivan hintaista tulee vastaan, mutta esim Aasian suuntaan en ole bongannut nyt mitään kovin edullisia lentoja.

Olen 37-vuotias nainen, haen ihan vain matkaseuraa noin viikon reissulle, eli matkakaverin iällä tai muilla ominaisuuksilla ei ole niin väliä. Minua kiinnostaa vähän matkakohteesta riippuen luonto, paikalliset kulttuurit ja historia. Matkustan pienellä budjetilla ja välttelen yleensä pahimpia turistikohteita. Mua kiinnostaisi päiväretket jonnekin maastokohteisiin, en jaksa makoilla rannalla montaa tuntia enkä bilettää, tykkään kävellä ympäriinsä, syön mieluummin katukeittiöistä kuin turistiravintoloista ja jos haluat mennä esim sukeltamaan tms mitä en uskalla yrittää, osaan kyllä liikkua yksinkin.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2018, 19:17:30 kirjoittanut Betula »