Latinalainen Amerikka, kevät 2019

(Luettu 730 kertaa)

MamaQuilla

• Aloittelija
    • Profiili
Latinalainen Amerikka, kevät 2019
« : 04.11.2018, 10:42:18 »
Hola [email protected]!

Oon lähössä helmikuun alussa pariks kuukaudeks ainakin Meksikoon ja siitä Belizeen & Guatemalaan, ja ettisin osalle reissua matkaseuraa. Reitti kulkee alustavien suunnitelmien mukaan linjalla:
México City (1 vko)
Playa del Carmen (vajaa viikko, päiväreissu Tulumin raunioille)
Caye Caulker, BZ (vajaa viikko)
Flores, GT (1 vko, päiväreissu Tikaliin)
San Pedro la Laguna (Lake Atitlan, GT) (1 vko)
Panajachel (Lake Atitlan, GT) (1 vko)

Tämän jälkeen palaan joko takas México Cityyn tai jatkan matkaa alaspäin. Kiinnostais El Salvador, Nicaragua ja Honduras, mutta luultavasti en uskalla naisena lähteä yksin noihin maihin. Lisäks on jonkinasteinen suunnitelma lentää Peruun ja käydä Machu Picchussa plus muualla Sacred Valleyssa/Cuscon ympärillä, ellei vuoristotauti kaada sitä ennen. Jos lennän Etelä-Amerikkaan, varaisin sinne huhtikuun kokonaan, plusmiinus osan maalis-toukokuusta. Mielessä on käyny myös San Pedro de Atacama Chilessä, koska rakastan avaruutta ja siellä olis hyvä bongailla tähtiä. Samoin Ecuadorin Baños on ollu vaihtelevasti kiinnostuslistalla. Olen valmis muuttamaan matkasuunnitelmia tarpeen vaatiessa ja nuo kaikki majoitukset on varattu siten, että ne voi perua hieman ennen h-hetkeä. Mulla on tarkoitus ostaa vuodenvaihteessa lennot HKI-CDMX-HKI ja kattoa sitten Meksikossa tarkemmat jatkosuunnitelmat.

Olis kiva käydä yhessä jonkun kanssa noilla intiaaniraunioilla, kuljeskella ympäriinsä ja ihastella luontoa. Kuntoa löytyy sen verran, että tykkään pidemmästäkin kävelystä ja pyöräilystä. En ole enää tässä iässä (35v.) mikään bilehile, joten baareista mua ei todennäköisesti löydä (en silti ole mikään täys-absolutisti ja on mullakin bilenuoruus takana). Lisäks alueen historia, erilaiset kulttuurit ja paikallisten ihmisten elämä kiinnostaa enemmän kuin rannoilla makoilu. Matkustan budjetilla ja dormit on tuttuja, mutta osalle matkaa olen varannut ihan privamajoituksen hostelleista, koska haluan välillä omaa rauhaa ja lepoa. Puhun sujuvasti englantia, mutta espanjaa vain hatarasti. Luonteeltani oon tunnollinen, avarakatseinen, helposti innostuva, kokeilunhaluinen, ystävällinen ja avoin. Elän avoliitossa, joten etin pelkästään matkaseuraa - iällä ja sukupuolella ei sinällään ole mitään väliä, jos vaan muuten on samanhenkinen ihminen.

Olen vähän tällanen oman tiensä kulkija, ei ole lapsia, käyn töissä mutta kavahdan jotain elämänmittaista uraputkea, viihdyn omissa oloissani, rakastan luontoa ja kierrätän plus suosin lähiruokaa jne. mutta en ole mikään varsinainen ekohippi, ulkoisesti olen enemmänkin lippispäinen ikijonne kuin kukkahattutäti. Matkustellut olen lähinnä Euroopassa, pari kertaa käynyt México Cityssä ja keväällä olin Mongoliassa. Latinalainen Amerikka on aina vetänyt puoleensa, mutten ole päässyt vielä tutustumaan siihen kunnolla paikan päällä.

Laitelkaa viestiä, jos satutte olemaan noilla kulmilla ens keväänä. Jos ei pidempää reittiä kuljeta yhessä, niin olis kiva käydä vaikka kahvilla :)

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Latinalainen Amerikka, kevät 2019
« Vastaus #1 : 04.11.2018, 17:56:56 »
Moi!

Asun itse Guatemalassa El Paredon nimisessä paikassa Tyynen meren rannalla ja olen siellä varmasti myös keväällä, eli tervetuloa visiitille!

Muuten Guatemalassa etenkin jos biletys ei ole enää sun pääfokus, suosittelen järvellä ihan muita kohteita kuin San Pedro ja Panajachel. Mukavampia kyliä esim. San Juan, San Marcos, Santa Cruz ja Santa Catarina Palopo. Oikeastaan mikä tahansa paitsi San Pedro tai Panajachel...
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.

MamaQuilla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.11.2018, 17:54:34 »
Kiitos kutsusta ja kohdevinkeistä! Pitääpä perehtyä noihin muihin järven kyliin. Luin kyllä aiemmin että tuo San Pedro on varsinkin reppureissaajien suosiossa ja siellä on jotain bilemestoja, mutta ajattelin et viihtyisin siellä eniwei. Panaa on moni haukkunu tylsäks, mutta se kiehtois sen takia et sieltä lähtee hyvät lenkkipolut ja näkis auringonlaskun tulivuorille päin :)

MamaQuilla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2018, 14:22:17 »
Muokkasin vähän tota mun Atitlan-suunnitelmaa. Meen myös San Marcosiin :) Vaikuttaa ihan kivalta ja rauhalliselta paikalta.