Matkaseuraa ja vinkkejä Thaimaa ja Intia

(Luettu 4916 kertaa)

kaisa_pieni

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 09.08.2004, 11:55:53 »
Tervehdys!
Olen 19 vuotias, helsingissä asusteleva tyttö ja lähden lokakuun alussa Thaimaaseen. Siellä kiertelen etelä-Thaimaan kaupunkeja ja saaria puolitoista kuukautta ja sieltä marraskuun lopulla lennän Intiaan jossa reissaan toiset puolitoista kuukautta.
Yksin matkustaminen naisena on aina jokseenkin riskialtista, varsinkin Intiassa. Euroopassa olen matkustanut yksin, mutta Aasiassa tämä on ensimmäinen matkani. Kyselenkin jos täällä olisi muita samoihin aikoihin Thaimaassa tai Intiassa matkustavia ihmisiä?
Mielelläni keskustelen myös Thaimaan ja Intian matkakokemuksista ja otan kaiken mahdollisen informaation ja vinkkejä vastaan.
mailia voi laittaa : [email protected]

kohti aurinkoa :)
-mailia saa laittaa kaikki matkustamisesta kiinnostuneet ihmiset, aurinkoa kohti!:)

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 09.08.2004, 12:59:55 »
Thaimaasta on tosiaan juttua tuolla Aasia -osastossa niin paljon, että kaikista aihetta käsittelevistä topiceista saisi vaikka kasattua kirjan.
  Minäkään en nyt jaksa kirjoittaa tähän samoja höpinöitä taas uudestaan. Niin mutta Intia tosiaan; itse ajattelin suunnata sinne päin melko samoihin aikoihin, eli joulukuun alussa. Tarkoitus olisi käydä Delhi, Goa ja ehkä Dharmasala..
 Mutta tämä suunnitelma on vielä hiukan auki. Saa nähdä saa nähdä...  

Juu ne ylimääräiset viestit voi tosiaan poistaa, kun rekisteröitynyt. Pystyisiköhän moderaattori siirtämään tämän ketjun Aasia -osastoon?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.08.2004, 23:01:10 »
Hyvaa paivaa.
Mutta ehkapa sama epavarmuus ( ja pelko ) vaivaa meita suomalaisia niin taalla keskusteluissakin, kuin myos reissuissa matkatessamme. Omasta mielestani Thaimaalaiset ovat todella ystavallista, iloista, hienoa ja uskomatonta kansaa, joihin ei viela ole vaikuttanut tama lansimaalainen ajattelutapa, että kaikessa pitää olla paras.

Oma vastaukseni on: Ala suunnittele mitaan valmiiksi, mene sinne minne nena nayttaa, paikan paalta saa aina liput halvemmalla, juttele ihmisille, nama ihmiset elavat turismilla, kauhutarinoita sattuu myos Suomessa, jos on sattuakseen nii sitten on.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.08.2004, 00:59:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Omasta mielestani Thaimaalaiset ovat todella ystavallista, iloista, hienoa ja uskomatonta kansaa, joihin ei viela ole vaikuttanut tama lansimaalainen ajattelutapa, etta kaikessa pitaa olla paras.

Pätevää Thai-hehkutusta, ilman sen selvempiä perusteluita. Mutta jatkakaamme vaikka tuolla Aasia-osiossa asian puintia, siellä olen siihen hetimmiten valmis. Provokaatisena mielipiteenäni voisin pohjaksi sinne heittää, ettei thait mielestäni ainakaan ystävällisyydessä yllä lähellekkään samalla tasolle, edes indonesialaisten kanssa, saati sitten malesialaisten. Maassa sinänsä ei ole vikaa, mutta en nyt lähtisi paikallisia ihmisiä välttämätä taivaisiin ylistämään. :twisted:

Allun

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 21.08.2004, 01:14:19 »
Sen mä tiedän et näistä sivuista on tullut hirveä kaat*******... ihan hirveätä flametusta kaikkialla. Mut toisenkin asian tiedän, Intiasta, en ehkä niin kokeneena Intia matkustajana, mutta niinä kolmena viikkona mitä minä siellä vietin tapasin yhden raiskatun ja kaksi ryöstettyä länsimaista naista. Mainitsemani ryöstö tapahtui keskellä yötä, ovet paukkui vain bungalovissa (tarkoituksenani on sanoa että vaikka matkustaisitkin tyttöporukassa ei se välttämättä ole turvallista) ja ensimmäistä tapahtumaa en kummemmin kommentoi.

Etelä Intiassa on paljon ystävällisemmät ihmiset. Vältä Delhiä... se on ehkä maailman takaportti? Riippuu tietysti näkökulmasta, jos olet hip anything goes.... Himalayan Pradesh on mielenkiintoista aluetta :P krhm...

Thaimaa taas... turvallista pitäisi olla.

Turvallista matkustamista ja pidä hauskaa, meilaamalla lisätietoa jos tarvii.
he World is not enough.

ilo

• Vieras
intiaan
« Vastaus #5 : 03.09.2004, 13:44:29 »
hei! olisin kiinnostunut lähtemään intiaan 4.12.-8.1. välisenä aikana. olen myös saanut paljon vinkkejä eri paikoista siellä ystäviltä. Matkustusinto on kova, mutta minuakin vähän huolettaa olla yksin naispuolisena liikenteessä kun maa ja kulttuuri ovat ennestään vieraita. opiskelen biologiaa helsingissä ja harrastelen valokuvausta, teatteria ja nyttemmin kontakti-improa.  ilmoittele jos innostut: [email protected]

Kaisa_

• Vieras
anteeksi
« Vastaus #6 : 03.09.2004, 19:32:01 »
anteeksi kaikille. En ole paljon tällaisiin keskustelupalstoihin ottanut osaa ennen, joten kovassa kiireessä kirjaston internet koneella laitoin ilmoitustani ties minne. toivottavasti ei tullut kohtuutonta vahinkoa. Sain kuitenkin muutamia mukavia vastauksia ja vinkkejä itse Intiastakin onneksi :) Kiitos niistä!
Täytynee syventyä keskustelupalstan ohjeisiin tarkemmin.
hyviä matkoja!

toivottavasti tämäkin viesti ei nyt pamahda johonkin väärään paikkaan :)

KaisaN

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - knuolioj@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.10.2004, 14:45:23 »
Moi,

olen ehkä lähdössä Intiaan joululomalla mieheni ja ystäväpariskunnan kanssa. (Lähinnä siitä kiinni, onnistuuko tuo varaaminen tuolla Ebookersissa, josta en jostain syystä ole saanut vahvistusmailia.) Kyseessä olisi vain kahden viikon reissu, olisiko ollut 22.12. - 7.1. mutta jos satutaan samoille nurkille Ilon ja/tai Kaisan kanssa, miksei tuota voisi tavatakin. Lentoja ollaan varaamassa Delhiin, käydään todennäköisesti jossain muuallakin.

Olen 24, mieheni on 23, ystäväni 23 ja hänen miehensä 28.  Opiskelen musiikkia, muut matemaatikkoja.  Porukasta löytyviä kiinnostuksen kohteita: kuorolaulu, skeittailu, kuvataide, kirjoittaminen, klassilliset kielet. Olemme verrattain rauhallista porukkaa, ei ammattibailaajia.

KaisaN
astaus on yksinkertainen.

tikkka

• Aloittelija
    • Profiili
Amman ashramiin lapsen kanssa joulukuussa!seuraa?
« Vastaus #8 : 03.12.2018, 08:32:26 »
Menen 5 v. Poikani kanssa amman ashramiin 19.12 ja olen helmikuun puoleen väliin.onko menossa joku jälkikasvun kanssa niin että voisi vaikka käydä välillä meditoimassa tai muuten kaveri seuraa?