Tokion erillisalueiden eroista

(Luettu 5736 kertaa)

JoonaVaan

• Aloittelija
    • Profiili
Tokion erillisalueiden eroista
« : 17.06.2018, 21:34:01 »
Hei
Forumilla on paljon keskustelua Tokion ja muiden Japanin kaupunkien välisestä matkustelusta, kaupunkien eroista ja yleistietoa itse Tokiosta, mutta ajattelin, että tuo on kuitenkin niin suuri ja ihmeellinen kaupunki, että voisimme tänne erikseen keskittää tietoa, vinkkejä ja kokemuksia noista Tokion niin kutsutuista erillisalueista.

Olen kuullut erilaisia tarinoita noista alueista, kuten että nuoriso ja kaupungin yöelämä olisi lähinnä keskittynyt Shibuyan seudulle ja että tietyntyyppiset ostokset olisi parasta keskittää taas jollekin muulle alueelle.

Olen vasta alkanut suunnittelemaan matkaa ja mietin, että mistä päin tokiota kannattaisi lähteä ensimmäistä asumusta etsimään.
Olisi kiva kuulla tietoa, kokemuksia ja tarinoitanne noista erillisalueiden eroavaisuuksista noin niin kuin alueellisesti.  ;)

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Tokion erillisalueiden eroista
« Vastaus #1 : 18.06.2018, 14:50:42 »
Hyvä kysymys. Tokio on valtava ja siitä erikoinen kaupunki, että yhtä ainoaa keskustaa ei ole, vaan useampi alue on eräänlainen keskusta itsessään. Ja tosiaan näillä alueilla on hyvinkin erilaiset vibat ja nähtävyydet.

Tuolta löytyy hyvä kiteytys aiheesta: https://www.nippon.com/en/nipponblog/m00132/

Itse en stressaisi liikaa majapaikan valinnan kanssa, koska Tokiossa on erittäin toimiva julkinen liikenne ja joka tapauksessa saat varautua ajelemaan metroilla ja junilla, jos haluat nähdä "pakolliset" nähtävyydet. Lähinnä kannattaa tsekata, että majapaikka on mahdollisimman lähellä metroasemaa.

Itse majoituin omalla reissullani Uenossa, joka oli kohtuullisen rauhallinen alue. Mutta jos yöelämä tai shoppailu kiinnostaa ensisijaisesti, niin valitsisin jonkun toisen alueen. 

JoonaVaan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.06.2018, 22:38:28 »
Nuo laitoin oikeastaan vaan esimerkeiksi, kun kokemusta, tai oikeastaan tietoakaan kaupungista minulla ei juuri ole.

Tuollainen rauhallisempi sijainti hyvien kulkuyhteyksien läheltä oli kylläkin mielessä; kiitos vinkistä.  :)

En oikeastaan halunnut eritellä kysymystäni liikaa, vaan ajatukseni oli, että tähän voisimme koostaa kokemuksia noista alueista ja niiden eroista, sekä siitä, että mikä oli alueella kiinnostavaa, tai sille ominaista.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.06.2018, 08:19:21 »
Muutenkin loistavan Japan-guiden artikkeli Tokion hotelleista sisältää aika ytimekkään kuvauksen muutaman suositusta alueesta. Samaiselta sivustolta löytyy tarkemmatkin kuvaukset kyseisistä alueista.

https://www.japan-guide.com/hotels/tokyo.html

Tuolla sivulla mainituista alueista kun jättää pois Odaiban, Tokyo Disneyn ja Hanedan kentän, saadaan aika hyvä listä alueista, joista itse suosittelisin ainakin aloittamaan majoituksen etsimisen. Toki siitä kivoja alueita myös puuttuu, ja varsinkin noiden alueiden naapurustoon voi laajentaa etsintää, mutta ihan kauhean kauas ei kannata eksyä, ellei erityisesti systytä ruma esikaupunkialue, josta pois pääseminen ruuhka-aikaan on ainakin epämukavaa, ellei hankalaa. Mutta varsinkin jos yli puolenyön ulottuva yöelämä ei kiinnosta, ei kovin pahasti voi mennä pieleen kun vain varmistaa että liikenneyhteydet ova kunnossa ja alue edes jossain oppaassa tai vastaavassa mainittu.