Reissuvideot Youtubessa ja mualla?

(Luettu 1825 kertaa)

pallontallustaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Reissuvideot Youtubessa ja mualla?
« : 22.12.2018, 10:46:17 »
Nyt on pakko avautua asiasta joka häiritsee itseäni suuresti.
Katselen lähes päivittäin erilaisia matkaajien vieoita Youtubesta ja hyvin usein käy niin että kiinnostavan oloinen video pitää jättää kesken lupaavan alun jälkeen.
Ja syy on videoilla oleva taustamusiikki (jos sitä edes aina musiikiksi voi kutsua). Lukemattomat vidot on pilattu jollakin typerällä renkutuksella joka soi taustalla. Tuntuu ettänykyisin videolla ei saa olla sekuntiakaan mitään hiljaisuutta, vaan heti pitää laittaa joku rallatus taustalle.
Pahinta on nämä street-videot joissa toivoisi kuulevan paikallisia ääniä, mutta videon tekijä onkin päättänyt hiljentaa alkuperäiset äänet ja tilalle jotakin karmeaa meteliä.
Nyt itselläni Youtuben käyttö on mennyt siihen että heti jos videolla alkaa joku lisätty taustamusiikki soimaan, niin vieo menee heti kiinni ja avaan seuraavan.
Häiritseekö tämä muita, vai olenko ainoa?

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Reissuvideot Youtubessa ja mualla?
« Vastaus #1 : 22.12.2018, 16:54:29 »
Häiritsee. Se on sitä glitteriä jota pitää olla että paska muuttuu paremmaksi. Asiasisältöä pelätään koska se ei tuo klikkejä. Sama ilmiö on havaittavissa kaikessa. Mun mielestä täällä palstalla on ollut erittäin vähän matkavideoita, mutta esim. AnniinaH:n videot erittäin viihdyttäviä, koska niissä ei ole kaunisteltu mitään ja kertoja haluaa, että kyseessä ovat matkavideot hänestä ja kokemuksista eikä niissä lennätetä mitään dronea ja luoda matkatoimistokuvausta kohteesta. Laitanpa noihin vielä linkinkin:

https://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=34143.0
« Viimeksi muokattu: 22.12.2018, 16:56:08 kirjoittanut Matkailijoitsija »

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.12.2018, 11:28:28 »
Joo, ja erityisesti se, että musiikki on niin paljon kovemmalla kuin puhe tai muut äänet. Ei minkäänlaista pelisilmää tai yksinkertaisintakaan miksaustaitoa.

Puhelimissa on nykyään jo hyvät kamerat, mutta mikit on edelleen tosi huonoja, ja on tuskaista yrittää kuunnella jotain yhtään meluisemmassa ympäristössä puhuttua jos käytössä on ollut vain puhelimen/kameran sisäänrakennettu mikki.

lottimus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • watia.fi
« Vastaus #3 : 23.12.2018, 12:17:15 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Mä teen matkavideoita YouTubeen ja niissä on lähes poikkeuksetta musiikki taustalla - ekoissa videoissa ei ollut, ja heti tuli kommenttia, että saisko vähän musiikkia. Sen pointin kyllä ymmärrän, että musiikki on liian kovalla puheeseen nähden ja olen samaa mieltä, että paikalliset äänet tuo videoon kivan tunnelman, vaikka mukana olisikin myös sitä musiikkia. Siihen täytyy panostaa tulevaisuudessa enemmän.

Tässä mun juuri julkaisemani video Malesiasta. Olisiko teistä tämä parempi ilman musiikkia? https://www.youtube.com/watch?v=Pxl3Kp9jpZA

pallontallustaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.12.2018, 23:11:28 »
Ylläolevassa videossa musiikkia oli hyvin maltillisesti, ja en edes sitä huomannut, joten ei häirinnyt yhtään.

Musiikin jälkeen seuraava ärsytyksen aihe videoissa on nämä ylipitkät alkuintrot. Omaan makuun parasta olisi että video alkaisi heti asialla ilman mitään turhia alkujuttuja. Yleensä tulee tehtyä niin että jos huomaan videon alussa turhaa, niin klikkaa heti vähän eteenpäin ja tällöin saattaa menettää jonkin matkaa jo sitä ihan oikeatakin videota. Edellisessä videossa intro kesti noin 13sek joka ei vielä ole paha, mutta noin 12sek liian pitkä omaan makuun :)

lottimus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • watia.fi
« Vastaus #5 : 26.12.2018, 05:53:33 »
Kiitos palautteesta! Introt taitaa tosiaan vähän jakaa mielipiteitä. Itse tykkään katsoa matkavideoita, joissa on alussa intronomaisesti vähän fiiliselyä niin tietää vähän, mitä tulevan pitää. Toisaalta sellaiset videot, jotka  menee suoraan asiaan, pitää nekin erinomaisesti otteessaan.

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.12.2018, 20:49:02 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Mä teen matkavideoita YouTubeen ja niissä on lähes poikkeuksetta musiikki taustalla - ekoissa videoissa ei ollut, ja heti tuli kommenttia, että saisko vähän musiikkia. Sen pointin kyllä ymmärrän, että musiikki on liian kovalla puheeseen nähden ja olen samaa mieltä, että paikalliset äänet tuo videoon kivan tunnelman, vaikka mukana olisikin myös sitä musiikkia. Siihen täytyy panostaa tulevaisuudessa enemmän.

Tässä mun juuri julkaisemani video Malesiasta. Olisiko teistä tämä parempi ilman musiikkia? https://www.youtube.com/watch?v=Pxl3Kp9jpZA

Teidän videoita onkin tullut jo pitkään seurattua, ja niissä ei ole valitettavaa: teknisesti laadukasta jälkeä ja sisältökin hyvää. Tykkään kun on vähän kohdeopas-tyylistä juttua, mutta myös yksityiskohtaisempia juttuja esim. joistain yksittäisistä sapuskoista.

lottimus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • watia.fi
« Vastaus #7 : 31.12.2018, 03:29:14 »
Kiitos, hyvä kuulla! :-)