Kesäkuu 2019: junalla Venäjälle (tai Kazakstaniin tai Georgiaan)

(Luettu 983 kertaa)

Betula

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Olen tässä vähän suunnitellut taas reissua kesäkuulle (tai mahdollisesti elokuulle) ja kun aikataulut menevät taas vakkarimatkakavereiden kanssa, ajattelin kysellä jo nyt, löytyisikö täältä seuraa junamatkalle Venäjälle. Olen vähän miettinyt junailemista mahdollisesti Kazakstaniin tai Georgiaan (Kazakstaniin pääsee junalla kätevästi, Georgiaan mentäessä pitäisi vaihtaa bussiin rajalla), mutta etenkin jos aikaa ei ole kauheasti, riittää Venäjän sisälläkin näkemistä. Pienen budjetin reppureissu siis suunnitteilla, eli junia, hostellidormeja ja ruokaloita. Pystyn olemaan max kuukauden reissussa, lyhyempi loma on aina helpompi järjestää. Minua kiinnostaisi kaupunkien lisäksi maastokohteet ja retkeily, ehkä lähinnä kuitenkin päiväretket niin ettei tarvitse leiriytymiskamoja kantaa mukana. En puhu paljoa venäjää, mutta olen reissannut sen verran kuitenkin Venäjällä, että saan esim junaliput ostettua ja asioitua ravintoloissa (mutta esim keskusteluihin en kykene). Osaan liikkua itseksenikin, eli ei tarvitse koko aikaa kulkea yhdessä, jos halutaan tehdä eri asioita. Olen 38-vuotias nainen, matkakaverin iällä/sukupuolella tai muillakaan ominaisuuksilla ei ole väliä.

Junaliput tulevat myyntiin muutamaa kuukautta etukäteen, joten tässä on vielä hyvin aikaa suunnitella ja miettiä aikatauluja ja reittejä - mua tosiaan houkuttaisi etenkin junalla ja bussilla Georgiaan reissaaminen, mutta myös muut reitit ja kohteet voisivat kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2019, 09:21:39 kirjoittanut Betula »