Lufthansan lähtöselvitys ja luottokortti?

(Luettu 2450 kertaa)

JuttaMaaret

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Lufthansan lähtöselvitys ja luottokortti?
« : 09.12.2018, 19:40:41 »
Olen matkustamassa jouluksi Luffella Helsinki-Frankfurt-Milano -reitin, ja lippuni on ostettu toisen kortilla. Lipun (omalla suostumuksellaan) ostanut henkilö ei ole tulossa mukaan matkalle. Lufthansa ilmoittaa näin: "For identification please have your booking reference and your Miles & More Credit Card (En omista) or the credit card which has been used at the time of booking ready. Alternatively you can also use the check in terminals at the airport to print your boarding pass." Eli en ilmeisesti voi tehdä lähtöselvitystä kuin vasta lentokentällä? Ja toisekseen, eivät kai siellä kysele korttia?!

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
lentolippu ostettu toisen kortilla
« Vastaus #1 : 10.12.2018, 12:13:48 »
Olen matkustamassa jouluksi Luffella Helsinki-Frankfurt-Milano -reitin, ja lippuni on ostettu toisen kortilla. Lipun (omalla suostumuksellaan) ostanut henkilö ei ole tulossa mukaan matkalle. Lufthansa ilmoittaa näin: "For identification please have your booking reference and your Miles & More Credit Card (En omista) or the credit card which has been used at the time of booking ready. Alternatively you can also use the check in terminals at the airport to print your boarding pass." Eli en ilmeisesti voi tehdä lähtöselvitystä kuin vasta lentokentällä? Ja toisekseen, eivät kai siellä kysele korttia?!
En tiedä Lufthansasta, mutta muut lentoyhtiöt ovat monesti kysyneet lennon lähtöselvitystiskillä korttia, jolla lentoni on ostettu. Kerran olen joutunut ostamaan uuden lipunkin tosin samaan hintaan kuin jo kertaalleen ostamani ja saanut sen hinnan palautettua pankkitililleni jonkin ajan kuluttua. Varmuuden vuoksi vois ottaa lähtötiskille mukaan kopion kortista, jolla lippu on ostettu ja lisätä kopioon muutamalla sanalla kortin omistajan vakuutus allekirjoituksella, että hän on suostunut antamaan korttinsa lipunostoon.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Lufthansan lähtöselvitys ja luottokortti?
« Vastaus #2 : 10.12.2018, 14:37:51 »
Olen lentänyt kymmeniä kertoja Lufthansalla, viimeksi kuukausi sitten, ostanut liput Luffen omilta sivuilta ja maksanut Visalla(omalla). Tuo englannin kielinen teksti printtautuu automaattisesti varaukseen. Kertaakaan multa ei ole kyselty maksukorttia yhtään missään. Lufthansalla ei ole lähtöselvitystä Vantaan kentällä vaan sen joutuu tekemään automaatilla ja sitten viemään laukut drop-iniin.  Itse ole tehnyt lähtöselvityksen etukäteen netissä ja printannut on board lipukkeet saman tien, matkalaukkutagit laittavat sitten drop-in tiskillä. Eli lähtöselvitys kyllä onnistuu etukäteen netissä jos sulla on tiedossa LF:n booking numero. Ja jos mukana ei ole kuin käsimatkatavaraa niin ei tartte edes käydä drop-in tiskillä! Milanon lähtöselvityksestä en tiedä mutta kännykällä/nettipaikoissa voinee tehdä samaten lähtöselvityksen on-line. On board lipukkeet joko kännyyn tai voi printata automaatista kentältä tai jos Milanossa normaali check -in niin lipukkeet sieltä. (Varmuuden vuoksi voi tietty ottaa kopion kortista, jolla liput on ostettu jos kerta kyseessä ei ole oma kortti) Hyvää matkaa!

wysig

• Vieras
Vs: Lufthansan lähtöselvitys ja luottokortti?
« Vastaus #3 : 20.12.2018, 08:19:31 »
Lentoyhtiöitä yleisesti kiinnostavat (yksityis)matkustajat, joiden lentoliput ovat maksaneet muut tahot kuin matkustaja itse.  Eli tällöin on teoriassa  mahdollista, että luottokorttia olisi käytetty väärin. Jos lipun oston ja matkan välillä on vähän aikaa, niin on todennäköistä, että (yleisesti) kysellään.