Kuubaan matkustettaessa Esta -hakemus tehtävä?

(Luettu 2161 kertaa)

annehelleeni

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Hei!

Kiinnostaisi, pitääkö Kuubaan matkustettaessa täyttää ESTA-ylilentoviisumi? Meille on kerran pamahtanut ESTA-kielto (miehen nimi) ja nyt ollaan loppuelämä turistiviisumin varassa USA:han matkustettaessa. Ja sen hankkiminen on kallista ja työlästä. Joten, onko mitään matkareittiä, jolla Kuubaan voisi lentää ilman tätä ESTA-menettelyä?

Anne

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kuubaan matkustettaessa Esta -hakemus tehtävä?
« Vastaus #1 : 27.01.2019, 16:28:39 »
ylilento??????

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2019, 16:42:51 »
Minun internetin perusteella muodostamani käsityksen mukaan ylilennolla tarkoitetaan tilannetta, jossa lentokone käy valtion hallinnoimassa ilmatilassa laskeutumatta. Lentokoneen vaihto taas on eri asia, ja USA:n järjestelyjen ansiosta tarvitsee viisumin tai ESTAn ja visa waiverin. En käsitä, miten ylilento liittyisi ESTAan tai miten se olisi "ylilentoviisumi".

Mieleeni tulee kaksi eri tilannetta: viisumin hankinnan mahdottomuus tai heikko kannatavuus, ja oikeasti Yhdysvaltojen lentokieltolistalla olo. Jos kyse on vaan turistiviisumin välttämisestä, kyllähän Kuubaan on Euroopasta ja Kanadasta lentoja vaikka kuinka. Nykyisin suora Finnair Helsingistä, Iberia Madridista, Aeroflot Moskovasta, Air France Pariisista, Air Canada Torontosta sekä Condorin ja Edelweissin tapaiset epäsäännöllisemmät lomalennot... Itse asiassa taitaa olla niin, että yhteyksiä Yhdysvalloista Kuubaan on edelleenkin hyvin vähän.

Sitten taas jos kyse on siitä lentokieltolistasta, on matkustajalle tarjolla olevalla informaatiolla mahdotonta sanoa tai taata, että lento ei poikkea Yhdysvaltojen ilmatilaan. Kannattaisi varmaan yrittää selvitellä yhden lentoyhtiön kanssa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2019, 16:49:51 kirjoittanut Zambba »

annehelleeni

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 28.01.2019, 08:25:28 »
Anteeksi, jos käytän vääriä termejä. Olen vaan jostakin napannut sellaisen tiedon, että Kuubaan matkustettaessa täytyy täyttää ESTA. Koska olemme saaneet muutama vuosi sitten ESTA-kiellon (tarkoittaako samaa, kuin USA:n lentokieltolistalla olo?), kysyn , onko Kuubaan mahdollista lentää ilman tuota lupaa. Mutta kysyn lentoyhtiöltä tai matkatoimistolta asiasta suoraan. Kiitos.

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.01.2019, 11:47:52 »
Ei ESTAn hylkääminen tarkoita lentokieltolistalla olemista. Tarvitsisithe ESTAn tai viisumin vaihtaaksenne konetta Yhdysvalloissa. Normaaleilla reiteillä Kuubaan ei vaihdeta konetta Yhdysvalloissa, joten jos kyse todella on ESTAsta, näkisin että kaikki normaalit reitit Kuubaan toimivat.

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.06.2019, 21:07:54 »
Anteeksi, jos käytän vääriä termejä. Olen vaan jostakin napannut sellaisen tiedon, että Kuubaan matkustettaessa täytyy täyttää ESTA. Koska olemme saaneet muutama vuosi sitten ESTA-kiellon (tarkoittaako samaa, kuin USA:n lentokieltolistalla olo?), kysyn , onko Kuubaan mahdollista lentää ilman tuota lupaa. Mutta kysyn lentoyhtiöltä tai matkatoimistolta asiasta suoraan. Kiitos.
Vanha viesti, mutta vastaan silti. Lensin lokakuussa Kuubaan Amsterdamin kautta (KLM) eikä mulla ainakaan ollut voimassa olevaa ESTAa.