Marokon rahnaa

(Luettu 832 kertaa)

hihhulimies

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Marokon rahnaa
« : 29.01.2019, 20:32:23 »
Eli kuten otsikko kertoo, dirhameja myynnissä 256 ja pari hilua päälle. Jäi viime reissusta ja uutta ei ole suunnitteilla sinnepäin.
Tästä helpotusta lentokenttäsäätöihin.
Sijaitsevat Kalliossa. 24€ tarttisin noista.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Marokon rahnaa
« Vastaus #1 : 29.01.2019, 23:03:07 »
Heh. Forex maksaa sulle jotain 19:80 riippuen koska menet myymään. Lycka till!

hihhulimies

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 30.01.2019, 19:02:06 »
Heh. Forex maksaa sulle jotain 19:80 riippuen koska menet myymään. Lycka till!

Mikä tän postauksen idis oli?
Jos forexista ostaa dirhameja, maksaa se enemmän kuin millä itse noi myyn pois.
 Idiksenä lähinnä se että jos joku noita tarttee ja sattumalta vaikka lähistöllä asuu niin saa vähän paikallista valuuttaa taskuun valmiiks, ja edukkaammin kuin forexilta siis.
Se hinta, millä forex noita ostaa itselleen, ei liity tähän millään lailla.
Miks tarttee huudella, jos ei oo mitään järkevää sanottavaa?

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2019, 13:42:43 »
Näinhän se menee, että jos ostaa Suomessa ulkomaan valuuttaa niin joutuu maksamaan enemmän kuin jos myy samaan paikkaan ylijäämä hiluja. Viestini idis oli ja on yleensäkin kyseenalaistaa ulkomaalaisen  valuutan vaihtaminen/ostaminen/myyminen Suomessa koska vaihdosta maksamiaan rahoja ei tule saamaan takaisin. En tiedä muista mutta itse vaihdan valuuttaa vasta ulkomailla paikan päällä ja yleensä siellä ostokurssi on huomattavasti edullisempi kuin Suomessa. Kotiin en kanna koskaan ulkomaan valuuttaa , viimeiset dirhamit menee vaikka tippeinä lentokentän siivoojille.
Järkevyydestä en tiedä mutta jos välttämättä haluaa vaihtaa dirhameja Suomessa niin Forex myy tänään MAD 256 hintaan € 27.70 ja hihhulimies haluaa € 24 . Erotus on siis € 3:70.  Ratikkalippu Hesan sisällä maksaa suuntaansa € 1:70 , meno paluu € 3:40 Kallioon jos tunti ylittyy. Säästyy siis peräti 30 senttiä jos jaksaa nähdä vaivan hakemaan 256 dirhamia "edulliseen hintaan" .

hihhulimies

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 31.01.2019, 19:39:43 »
Mulla tän homman idis on lähinnä se että jos joku haluaa vähän dirhameita taskuun, ettei lentoasemalla tartte ekana miettii rahanvaihtoja tjms.
Itse tykkään aivan hemmetisti että on noin. Käyn sit vaikka forexista hakemassa vähän rahnaa että alkusäädöt saa hoidettuu ilman ylimääräsiä säätöjä ja jonotteluja lentoasemalla.
Jokainen voi itse miettiä, osteleeko ratikkalippuja ja minne ostelee. Sulla on tässä joku henkilökohtanen missio nyt käynnissä, enkä ymmärrä miks.
Jos tää on sun mielestä jotain kusetusta tjms. sun kannattaa ilmoittaa varmaan sit ylläpidolle.
Voi jumalauta.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 01.02.2019, 21:20:09 »
Aika moni pallontallaaja asunee Kalliossa. Halpaan baariin treffit hihhulisedän kanssa, rahanvaihto ja tuopit jutunaiheena Marokossa reissaaminen. Molemmat viihtyy ja win-win. Ei elämä ole pelkkää bisnestä.

Mulla on Marokko viisivuotissuunnitelmassa, turvallisuustilanteen mukaan, tuskin kuitenkaan ihan lähivuosina. Toisinaan liikun Kalliossa työn puolesta. Jos ei kukaan noita halua, niin pidän mielessä. Mainituilla ehdoilla.  :)
« Viimeksi muokattu: 01.02.2019, 21:22:05 kirjoittanut alan_mies »

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 02.02.2019, 16:11:24 »
Pitulolta totutun typerät kommentit. On erittäin järkevää ja winwin hoitaa keskikurssilla tällaiset caset. Monet jenkeissä enemmän ramppaavat tekevät tätä erinäisillä harrasteforumeilla paljonkin. Aika huonot perustelut, että käytetään väkisin loput rahat siivoajien tippeihin tai turhiin ostoksiin kentällä.