Bergamo

(Luettu 1870 kertaa)

Sankul

• Aloittelija
    • Profiili
Bergamo
« : 30.01.2019, 08:31:00 »
Olemme kesäkuussa menossa Bergamoon miehen kanssa, perillä oloaikaa on 3 kokonaista päivää.
Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan, missä kannattaa käydä/millä sinne mennä jne. Kaikki vinkit on tervetulleita.
Millainen sää tuolla suunnalla on kesäkuun lopulla? Meillä on vielä majoitus mietinnässä, joko otetaan airbnb tai hotelli. Onko näistä mitään suosituksia? Onko huoneen ilmastointi "must" tuohon aikaan vuodesta?
Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu auttamaan  :)

Tyyne

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Bergamo
« Vastaus #1 : 07.03.2019, 10:32:33 »
Minkä tyyppistä ja tasoista majoitusta haette? Yksi oma suosikkini on pieni Uptown bed & breakfast heti vanhan kaupungin alemman köysiradan yläpuolella. Vuosi sitten aamiaisen sai valita kolmesta eri vaihtoehdosta, ruoka oli maittavaa ja sitä oli riittävästi ;D (vrt. kahvi+käntty) ja jos teistä jompi kumpi syö lihaa, kannattaa ottaa myös venezuelalainen aamiainen kokeiluun. Ajatuksena oli myös, että ruoka tulee läheltä. Paikkaa pitää todella mukava perhe ja he mielellään antavat vinkkejä siihen, mitä kannattaa nähdä ja tehdä. Jaettu wc kahden huoneen kesken. Mies on nikkaroinut huonekalut eurolavoista, mutta sänky oli yksi parhaista tuolla reissulla.

Stinde

• Vieras
Vs: Bergamo
« Vastaus #2 : 07.03.2019, 11:00:59 »
Olin 2009 tuolla Hotel Excelsior San Marcossa, mikä oli minulle "liian hieno". Sijainti ihan jees, siinä yläkaupungin junaradan alla, mutta esim. jos hotellissa olisi halunnut syödä, olisi pikkutakkia täytynyt olla matkassa.  Jos kuitenkin tuollainen meno kiinnostaa, niin näytti olevan hitusen yli satkun yö tuo lähes viiden tähden hotla nyt.
Itse kävin melkein joka päivä tuolla yläkaupungissa sekä kävelin ympäriinsä, istuskelin kahviloissa ja kaljalla, johtui tosin ehkä porukasta jonka kanssa tuolla olin, mutta ei kauheasti löytynyt tekemistä. Jälkikäteen mietin että ehkä fillarin vuokraamalla olisi ollut kiva ajella vähän pitemmälle, ehkä vuoristoonkin olisi päässyt?