Vietnam, mihin sinne?

(Luettu 1953 kertaa)

Hatti

• Aloittelija
    • Profiili
Vietnam, mihin sinne?
« : 19.11.2018, 19:34:23 »
Ollaan suunnittelemassa miehen kanssa eka kertaa reissua Vienamiin, mutta en osaa hahmottaa minne sinne kannattaa mennä? Halutaan olla rannalla, mutta nauttia myös iltaelämästä ja ravintoloista. Olisiko vinkkejä!

Juhi7

• Reissaaja
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Vietnam, mihin sinne?
« Vastaus #1 : 19.11.2018, 19:51:45 »
Hoi An vois olla aika sopiva (:
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.11.2018, 22:16:30 »
Hanoi on veikeä kaupunki, siellä viihtyy useamman päivän. Hanoista käsin voi tehdä Halong bayn retken.

Hoi An on ok myös. Rantaelämästä en osaa sanoa, kun en harrasta. Hotelleja, joissa on uima-altaita, toki löytyy.

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.11.2018, 09:57:47 »
Dalatille iso peukku, vaikka siellä ei ole rantaa (yhdessä vesiputouksessa pulahdus oli hieman hankala.) Mutta katso ensin eri alueiden sääkartat matkan ajalle; esim. joulukuussa ei kannattane mennä keskisen Vietnamin rannoille vesisateeseen.

Dalatin lisäksi suosittelen Hoi Ania, Saigonia ja Hanoita. Ruoan ja iltaelämän lisäksi tarjolla mm. kulttuuria, sotahistoriaa ja henkilökulttia.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

JoniOha

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.11.2018, 10:50:34 »
Löytyykö vietnamista mitään koh lantan tyylistä chilliä mestaa? Tarvi olla niin paljoa tekemistä kunhan on ranta

harez

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.01.2019, 20:42:07 »
Minä suosittelisin ensin lentoa Hanoihin. Sieltä voi helposti napata parin yön reissut sekä Halong Bayhin että SaPaan. SaPaan kannattaa ehdottomasti mennä tekemään patikointireissu. Me oltiin 3,5v lapsen kanssa siellä ja ihan huikeet maisemat molemmissa paikoissa. Halongilla yövyttiin veneessä ja Sapassa jonkun paikallisen kotona, joka majoitti trekkaajia. Kannattaa välttää Halongin reissulla Cat Ba saarta ellei halua olla muurahaisena Aasialaisten keossa. Toi kuuluu usein nuihin Halongin paketteihin.

Meidän matka meni kokonaisuudessaan seuraavasti Hanoi-Halong Bay-Sapa-Hoi An-Nha Trang-Ho Chi Minh ja aikaa meni 4vko. Mentiin ensin kylläkin Peking-Guilin väli Kiinassa junalla ja ainut lento oli Nanningista Hanoihin, että päästiin vähemmällä viisumeiden säätämisellä Kiinaan. Riippuu toki siitä paljonko on aikaa käytettävissä. Nha Trangin jättäisin nyt pois. Hoi An oli mukava paikka lököillä rannalla ja nähdä vanhaa kaupunkia. Kaikki matkat mentiin junalla myös Kiinassa, joka oli tosi näppärää, koska yöt matkustettiin, jolloin ei mennyt matkapäiviä yhtään hukkaan. Ne myös lähtivät ajallaan, olivat siistejä ja halpoja.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.01.2019, 00:00:55 »
Löytyykö vietnamista mitään koh lantan tyylistä chilliä mestaa? Tarvi olla niin paljoa tekemistä kunhan on ranta

Mulla ei ole kovin paljon kokemusta Vietnaminen mantereen rantakohteista, mutta Phu Quocin saari on aika chilli paikka. Itse tykkäsin tosi paljon.

Kannikka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.02.2019, 22:43:31 »
Onko tarkoitus heittää kuin pitkä reissu? Ja ajattelitteko olla samassa paikassa koko ajan vai kiertää?

Joitain vuosia sitten tuli heitettyä Vietnamiin 3vk reissu: Saigon-Nha Trang-Hoi An-Hue-Haiphong-Hanoi. Hanoita ja Hoi Ania suosittelen lämpimästi. Hanoista pääsee näppärästi Halong Bayn reissulle, joka kannattaa käydä itse kokemassa ja näkemässä, mitkään kuvat eivät tee sille oikeutta. Hanoissa itsessään riittää myös paljon nähtävää ja koettavaa. Hanoissa tuli vietettyä reissussa pisin aika (6 päivää), ja joka päivälle oli jotain uutta.
Hoi Anista löytyy ranta lyhyen matkan päästä keskustasta, joka taittuu näppärästi polkupyörällä. Rannasta en kyllä osaa sanoa mitään, sillä siellä pistäydyttiin nopeasti yhtenä päivänä, koska rannoista saimme jo tarpeeksi Thaimaan puolella. Hoi An on myös todella kaunis ja mielenkiintoinen paikka, jota kierreltiin muutama päivä polkupyörillä. Yöelämää se ei juurikaan tarjoa, mutta nähtävää ja maukasta ruokaa. Hoi Anista pääsee myös päiväreissulle Hueen, joka myös on näkemisen arvoinen paikka.
Nha Trangia en voi suositella kenellekään, vaikka rantakohde onkin. Siellä oli enemmän turisteja kuin paikallisia, ja ainakin meidän siellä ollessa, ranta oli todella törkyinen ja täynnä länsimaalaisia turisteja silmät turvoksissa.

Vietnam on kyllä todella kaunis maa, ja sinne varmasti joskus matkustan uudelleen. Meidän siellä ollessamme Vietnamissa oli todella edullista (2013), eikä joka paikka ollut kauhea turistirysä. Matkat taitettiin junalla ja busseilla. 12 tunnin yöjuna Nha Trangista Hoi Aniin oli omanlaisensa elämys. Junat olivat kuitenkin verraten siistejä ja edullisia, joten niillä liikkumista voin suositella.