Upgreidaus Finnairilla

(Luettu 1231 kertaa)

timpuri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Upgreidaus Finnairilla
« : 10.02.2019, 19:14:21 »
Onko kokemuksia tuosta upgreidaus jonossa olemisesta.
Tarkoituksena olis lähteä Joulukuun alussa Miamiin,ja pisteitä olisi repullinen.
Mutta korotuspaikkoja ei ole saatavilla,koko lippua et pysty ostamaan pisteillä.
Vaihtoehto ostella yhdensuunnan oneworldin lippuja,joihin sais pisteet tuhlattua toivon mukaan.Esim BA n lennoille pääsis pisteillä.
Lipunhan pystyy perumaan 24h sisällä,mutta sinä aikana ei varmastikkaan saa mitään vastausta korotukseen.
Pitääkö nyt ostaa vaikka muumimukeja parillasadallatuhannella pisteellä jota oli varattu tätä matkaa varten.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Upgreidaus Finnairilla
« Vastaus #1 : 10.02.2019, 20:07:19 »
Pitkän siivun palkintolennot on huono value, koska verot ovat niin kovat. Upgraden clearautuminen on varmasti pitkälti kiinni jäsenyystasostasi, mutta tuskin 24h sisään toimii joka tapauksessa.

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.02.2019, 20:25:23 »
Vaikka on platina niin upgrade-päätökset saa monesti vasta viikko ennen lentoa, jos joutuu jonotuslistalle.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.02.2019, 06:16:56 »
vai semmosta on meininki legacy carrieriereillä, eipä oo tullu lähi-idän firmoilla vastaan noin ankeita sääntöjä.

auttaisko tilanteeseen expertflyer.comin award-seat search, jolla vois etsiä aika/päivä combon jolla on palkinnoille saatavutta? kokeiluaccountin saa ilmaiseksi 5 päiväksi.

reflektia

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 11.02.2019, 13:39:21 »
Upgrade menee suoraan läpi, jos on korotuspaikkoja. Ikävä kyllä joulu-tammikuussa HEL-MIA on vaikea kohde, koska niihin on kova kilpailu ja monet ostaa businesslippuja ihan rahalla. Usein jopa economy comfort on täyteen ostettu viikkoja ennen lentoa.

Sinällään finnairilla upgrade politiikka parhaita mitä maailmalta löytää (kaikista lipputyypeistä voi korottaa ilman lisämaksua)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.02.2019, 17:41:01 »
Yksi vaihtoehto on soittaa Finskille ja kysyä mille lentopäiville löytyisi eniten tyhjiä businesspaikkoja. Itse soitin Finskin Goldiin kysyäkseni Bkk:n businesspaikkoja menopaluulle. No Tammikuun menolle sain korotuksen, toivottavasti onnistuu sama paluussa Huhtikuussa.
Jos jää pisteitä käyttämättä, voi niitä siirtää jollekin. Itse sain tiedon korotuksesta edellisenä päivänä.
Aikaisemmin olen saanut korotukset helpommin, kun olen tiennyt lentopäiväni Bangkokiin puoli vuotta aiemmin. Nyt piti varata kk ensi lähtöä.