Turvallisuus Sao Paolossa?

(Luettu 10247 kertaa)

Olav

• Vieras
« : 19.07.2004, 23:10:01 »
Mietin tässä että lentäisinkö syksyllä Sao Paoloon ja jatkaisin siitä Curitibaan ja edelleen Paraguayhin. Millainen kaupinki Sao Paolo on turvallisuuden suhteen? Riosta olen kuullut turistien ryöstöistä päiväsaikaan, mutta mikä on Sao Paolon tilanne.

Vieras

• Vieras
« Vastaus #1 : 20.07.2004, 20:24:25 »
Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia São Paulossa turvallisuuden kanssa, tosin olen lähes aina liikkunut paikallisten kanssa. Olen myös perusluonteeltani hyvinkin (lähes yli-) varovainen. Kunhan ei mihinkään faveloihin lähde ja liikkuu lähinnä päiväsaikaan ja siellä missä on muitakin ihmisiä eikä levittele rahojaan niin ei pitäisi olla hätää.

Le Petit Prince

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2005, 21:37:25 »
Tuuria ja onneahan joka paikassa voi olla, mutta São Paulossa on ikävän paljon epäonnen ja vaaran mahdollisuuksia.
SP on aika vaaralliseksi ja levottomaksi luokiteltu kaupunki.

Viime syksynä siellä hillu sarjamurhaaja. Se listi lähinnä kodittomia katujen asukkeja (ikävää... :( )

Estella

• Vieras
« Vastaus #3 : 16.03.2005, 13:18:09 »
Ei muuta kun järki päähän, korut pois kaulasta, ranteista y.m. Jos kelloa haluat pitää niin osta joku halpa muovikello jonka takia ei kannata ryöstää sinua. Älä käytä kalliita merkkivaatteita, voit joutua luopumaan niistä ja ei ole niin kiva lähteä kävelemään ilman housuja tai kenkiä. Mimmeiltä on jopa ryöstetty merkki-bikinit vartalosta keskellä päivää. Pidä minimaalisesti tavaraa mukanasi. Käytä takseja jos joudut liikkumaan iltaisin tai öisin. Muista kuitenkin että ei ne vorot niin mielellä toista ihmistä tapa, ne haluavat ensisijaisesti sinun arvotavaroita.

Pärjäile ja onnea matkaan, Brasilia on aivan mieletön maa!

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.03.2005, 13:55:27 »
En voi muuta sanoa kuin, että onneksi reppumatkaaja ei ole "sidottu" kaupunkeihin tai edes maihin. Itse kävin siinä vaiheessa ostamassa seuraavaan Argentiinaan lähtevään bussiin lipun, kun ensimmäistä kertaa hostellin ovesta poistuttuani (en ehtinyt viittä metriä kauemmas), ensimmäinen kusipää oli liian kiinnostunut omaisuudestani. :roll:

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.05.2006, 09:42:37 »
Minulla kävi tarkalleen päinvastoin kuin Fisulle. Hermostuin brasilialaiseen ystävääni ja lähdin baarista niskojani nakellen. Kadulla en muistanutkaan, missä päin se majapaikka nyt taas sijaitsikaan. No ei se mitään, siitä vain öisille kujille hortoilemaan. Lopulta läpsähti tuttu kortteli eteen. Sieltä löytyikin lähes itkua vääntävä brassi-ystäväni, valmiina soittelemaan kaikki kaupungin sairaalat ja ruumishuoneet läpi.

Eli: joskus tyhmyreitä suojelee erityinen Tyhmyreiden jumala; em. käytös ei kyseisessä kaupungissa ole vähääkään suositeltavaa. Saatuani verbaalisen selkäsaunan, piti ystäväni minulle tiukan luennon kaupungissa selviämisestä, ja siihen siäsltyi mm. taksin odottelu vain suljen piha-alueen sisällä jne.

Itse en aina suurkaupungeista pidä, mutta SP oli jotenkin kiehtova. Siinä missä Rio on iloista sambaa ja vauhdikasta rantaelämää, SP:sta löytyy kiinnostavia konsertteja, teatteria, näyttelyjä, loistavia ravintoloita yms. Mutta juuri tuon turvallisuusseikan takia en välttämättä kaikkein halvimpiin hosteleihin asettuisi.

Helinä

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.05.2006, 19:40:00 »
Hyvin harvoin olen tuntenut oloni turvattomaksi täällä, vaikka kaupunki ei turvallisin mahdollinen olekaan. Keskustassa voi päiväsaikaan liikkia suht huoleti, sillä kadut täynnä työmatkalaisia jne. (ei tietenkään sulje pois esim. ryöstön mahdollisuutta). Keskustaa en toisaalta suosittele yöaikaan, vaikka itse olen silloinkin siellä ollut ihastelemassa kaunista valaistua teatterirakennusta ja suurkaupungin tunnelmaa. Syrjäisille kaduille ei kannata lähteä harhailemaan ja kameraa ei kannata heilutella. Siis kaikki nää perusjutut, järki kädessä ja käsi taskussa.

Ei tainnu paljon auttaa, mutta halusin siis vain sanoa, että vaikka kaupunki on enemmän tai vähemmän vaarallinen, voi olostaan täällä nauttia kunhan pitää maalaisjärjen mukana! Hyvää reissua! :)
ou,sim!

inks

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - inkatuuli1@msn.com
    • Profiili
vaarallisuudesta
« Vastaus #7 : 18.01.2007, 14:23:04 »
Oltiin kaverin kanssa viime talvi kiertämässä Brasiliaa eikä ongelmia ollut yhdessäkään niistä 14 kaupungissa, joissa käytiin. Mutta muiden puheista päätellen oltiinkin sitten ainoita.. Ihmisiltä oli pöllitty dormeista kokonaisia rinkkoja eikä lentokenttähenkilökuntakaan aina ole sitä rehellisintä. Ehkä blondius sai sitten kaikkien suojelunhalut heräämään tai portugalin taitamisella oli osansa, mutta leväperäisyydestämme huolimatta mitään ei varastettu. TOisaalta, edelliskerralta viisastuneena jätimme Rion väliin... Ja yövyimme poikkeuksetta kahden hengen huoneessa.
..maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

haihattelija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.03.2007, 02:08:43 »
Onneksi tästäkin on jo ehditty keskustella - kyllä pallontallaajat on ihmeellinen tiedolähde :D Mutta hei, suunnittelen vaihtoa USP:issa, ja tarvitsisin nyt hieman tietoa asuntotilanteesta siellä. Mitkä ovat ns. turvallisia alueita, minne ei kannata mennä? Millaisia asunnot yleensä ovat, esim. palvelijoiden huoneet ym. "kummallisuudet" tuntuvat olevan jokseenkin yleisiä vähänkin isommissa kämpissä, onko muuta kätevää varastotilaa tiedossa? Yliopiston asuntolaan en halua, enkä kyllä tiedä yhtään miten turvallista / minkä hintaista vapailla markinnoilla on. Solut ovat myös täysin poissuljettuja, Lissabonissa sain tarpeekseni brassien kanssa asumisesta  :evil: (No joo, ei ne nyt niin pahoja olleet...) Osaisiko joku suositella asunnonvälitysfirmoja tms.? Tai heittää esimerkkejä hintatasosta?