Reissut/Matkat, jonne ette mene?

(Luettu 10479 kertaa)

susanna8

• Aloittelija
  • www.matkailusivu.blogspot.com
    • Profiili
    • Susanna's travels
Vs: Reissut/Matkat, jonne ette mene?
« Vastaus #20 : 26.01.2020, 00:51:58 »
Pari sellaista kohdetta on joihin en välttämättä enää menisi kun on tullut jo käytyä mm. Itävalta, tosin junalla suostun menemään kyllä ohi. Minua ei ole ikinä kiehtonut myöskään aasia, tosin tykkään kyllä rannoista ja aasialaisista ruuista.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 23.04.2020, 10:40:14 »
Vanha ketju, mutta kun olen kirjautunut: Dubai, Alanya

FDR

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 23.04.2020, 10:54:33 »
Riihimäki.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 23.04.2020, 11:31:53 »
en oo kaynyt riihimaella, joten ehkapa joskus.  ;D

Jookoskookos

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 03.11.2020, 15:19:12 »
Juu paljon on samoja ajatuksia kuin monella muullakin esim turistiresorttien ja pakettimatkojen suhteen eli ne skippaan kyllä takuuvarmasti jatkossakin.

Tiedä sitten johtuuko omasta ikääntymisestä vai lapsen saamisesta vai mistä mutta perus reppureissut kiinnostavat entistä enemmän ja nyt kiinnostavat myös hieman tuntemattomammat tai oudommat maat, kuten esimerkiksi Pakistan tai Iran. Moni haluaa iän karttuessa aina vain "helpompia" reissuja mutta itsellä tuo tuntuu olevan mennyt aivan päinvastoin. Majoitukset ehdottomasti hostelleissa ja parinkymmenen tunnin bussi/junamatkat eivät nekään haittaa yhtään. Lapsen kanssa emme ole vielä reissussa perheenä käyneet mutta kaiken maailman Teneriffan hotellit Bamse-klubeineen eivat kylla herata kiinnostusta. Varmaan niillekin on aikansa ja paikkansa mutta toivottavasti ei viela moneen vuoteen  ;D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 08.11.2020, 21:45:57 »
Ei ole pakko mennä Teneriffalle eikä valmismatkoille, vaikka lapsia onkin.  :D

Kohta 14 vuotta olen lapsen ja lasten kanssa reissannut, valmismatkoja nolla.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 10.11.2020, 09:37:45 »
Lapsen kanssa matkustamisessa aikuisen suunnitelmallisuus
lienee hyve. Tunnen monia pidempiakin matkoja pikkulasten kanssa tehneita ja ihan hyvin ovat parjanneet. btw, voihan kanariallakin omatoimimatkustaa.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 10.11.2020, 17:00:53 »
En todellakaan ymmärrä tuota valmismatkojen dissaamista. Tunnen erittäin monta henkilöä, jotka ovat asuneet mitä eksoottisimmissa paikoissa, ja oikein mielellään ovat käyneet lasten kanssa valmismatkoilla joko kanarialla tai kreikassaa, jopa all inklusiivipaikoissa. Omatoimimatkailu on aina säätämistä, jotkut pitää siitä, toiset eivät tai ei vaan ole paukkuja. Omatoimimatkailu ei tee kenestäkän sen parempaa tai pakettimatkat huonompaa. Kaikella on aikansa ja paikkansa.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 10.11.2020, 17:18:24 »
Itse en halua mennä mihinkään jossa on
a) helvatin kylmä ja lunta tyyliin etelä-pohjoisnavat eivät tulisi mielenkään
b) amerikkalaisia siis USA ja paikat joissa on amerikkalaisia turisteja, ei vaan kestä puhetyyliä, käyttäytymistä. Todennäköisyys että törmää niihin fiksuihin amerikkalaisiin on kuitenkin sen verran pienempi.....
c) suuri paino on ostamisella ja kuluttamisella, Dubai ja Hong Kong esimerkkinä
d) sota. en sen takia että olisi peloissani tms, mutta sen takia että siellä oloni ja erityisesti jos jotain tapahtuu saattaa viedä resursseja muilta niitä tarvitsevilta hädässä olevilta. 
d) tietyt maat kuten pohjois-Korea, Australia, Kiina, Myanmar, Kamputsea.
e) isot turistikompleksit ja -resortit, voisin käydä katsastamassa mutten ikinä viettää paria viikkoa. tai ainakin nyt tuntuu siltä.
maita-paikkoja joissa olen ollut enkä halua uudestaan on Peru, Venezuela, Malta, Norja, Irlanti, Sveitsi
EDIT: unohtui
f) mitkään maailmanympärysmatkat ja pitkät matkat ei tule kuulonkaan. joko menen jonnekin asumaan, pidän jossakin tukikohtaa tai mahdollisesti teen joitakin jollain lailla logistisesti rationaalisia reissuja lyhyehkön aikaa, mutta viikkotolkkujen maan vaihdot, pakkaamiset ei enää ikinä. Pisin reissu jonka olen tehnyt noin oli neljä kuukautta, edes sitä en haluaisi enää tehdä.

« Viimeksi muokattu: 10.11.2020, 21:05:43 kirjoittanut mpala »

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 10.11.2020, 18:49:43 »
d) miten Australia, ja Kamputsea nykyaikana liittyy tuohon listaan
puhummme sinun kieltäsi

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 10.11.2020, 20:59:29 »
d) miten Australia, ja Kamputsea nykyaikana liittyy tuohon listaan
random maita jotka vaan ei sytytä, ei varmaan mitään rationaalista, esim mielikuva australiasta on olutta ja bbq. törkeä hallitus ja ihmisten (pakolaisten, aborginaalien) kohtelu. tullut sellainen aika tyhjäpää-kuva ausseista. kamputsea, en ole saanut kunnon positiivista tuntumaa mihinkään aasian maahan, ja jotenkin vaan kamputseasta on kylla jotenkin erityisen kylmä olo. sinänsä kun maailmassa on todella paljon maita joissa upeita maisemia ja nähtävyyksiä, se ei niinkään vetoa vaan minua kiinnostaa enemmän kulttuurit ja ihmisten tavallinen elo.   
« Viimeksi muokattu: 10.11.2020, 21:06:04 kirjoittanut mpala »

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 11.11.2020, 02:32:55 »
joo, olen samaa mielta mpalan kanssa, etta turha taysin dissata valmismatkoja kayttavia. voi olla helpotus arkeen paasta hetkeksi hengahtamaan vs kymmenien tuntien bussimatka pakistanissa vaippaikaisen kanssa. mutta tama toki riippuu henkilosta.

c) miten niin hongkongissa on suuri paino kuluttamisella ja ostamisella? onhan siella paljon muutakin (mahtavaa ruokaa jne), mutta toki myos mainitsit, ettet ole kiinnostunut aasiasta.
(vika oma visiittini hongkongiin oli 2017, joten en osaa sanoa tamanhetkisesta tilanteesta.)

caledonie

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #32 : 11.11.2020, 10:49:18 »
Matkailu selvästi avartaa  ;D

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 11.11.2020, 20:40:51 »
c) miten niin hongkongissa on suuri paino kuluttamisella ja ostamisella? onhan siella paljon muutakin (mahtavaa ruokaa jne), mutta toki myos mainitsit, ettet ole kiinnostunut aasiasta.
(vika oma visiittini hongkongiin oli 2017, joten en osaa sanoa tamanhetkisesta tilanteesta.)
Tämä oli mielikuvani Hongkongista, joka paikassa osotokeskuksia, välillä ei päässyt eteenpäin kävelemään ilman että joutui sisään ostoskeskukseen. Jotenkin tuntui että siellä ei ollut mitään muuta kuin kauppoja. Kun asuu maassa jossa on paljon köyhiä ja tekee heidän kanssa töitä, tuo tuntui ahdistavalta. Luonnon suhteen upea paikka kyllä. 
Nämä kaikki näkemykset ovat siis heijastumia siitä mitä itse on kokenut ja miten elää. Olen matkustanut mielestäni kohtuupaljon, tai ainakin melkein tarpeeksi sekä elänyt erittäin mielenkiintoisissa paikoissa. Siksi ne matkat mitä on jäljellä, suuntautuu toivottavasti minulle tärkeisiin tai muuten vaan kiinnostaviin paikkoihin (Nigeria, PNG, Malesia, Stanit, Iran uudestaan jne). Siksi ei-kiinnostavien paikkojen lista on pitkä ja hajanainen, kun tässä vaiheessa täytyy tehdä aika lailla valintaa.

Naja Russelin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 12.11.2020, 00:44:52 »
Itse en haluaisi mennä tiukan tulkinnan arabimaihin. Sen verran keitto ja hauskanpito kiinostaa. Kännissä voi tehdä helppoja virheitä.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 12.11.2020, 02:22:56 »
Ei ole pakko mennä Teneriffalle eikä valmismatkoille, vaikka lapsia onkin.  :D

Kohta 14 vuotta olen lapsen ja lasten kanssa reissannut, valmismatkoja nolla.

Hei.

Siirryin Väinönkadulta muihin maisemiin, mutta Teneriffa on maailmanluokan luontokohde.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 12.11.2020, 10:37:40 »
@caledonie, oikeassa olet. matkailu avartaa.