USB-ladattava sähkösytkäri

(Luettu 1189 kertaa)

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
USB-ladattava sähkösytkäri
« : 18.03.2019, 18:29:11 »
Kysymys kuuluu, että onko USB-ladattava sähkösytytin sallittua ottaa koneeseen mukaan? Näissä ei ole kaasua ollenkaan, vaan pieni kierukka joka hehkuu sen verran, että tupakin saa sytytettyä.

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: USB-ladattava sähkösytkäri
« Vastaus #1 : 19.03.2019, 07:07:20 »
Veisin laitteen käsimatkatavaroissa/taskussa mukaan koneeseen, eiköhän se siellä kulkeudu samalla tavoin kun normaali sytytinkin.

Ruumaan meneviin matkatavaroihinhan ei saa kaasusytkäreitä pakata, niin en välttämättä lähtis kokeilemaan tämänkään kanssa.

Monesti ollut läppärin mukana piuhaa, ulkoista kovoa ja muuta härpäkettä mukana niin helpompi mahdollisiin lisäkysymyksiin on vastata siinä samantien läpivalaisuvirkamiehille.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.03.2019, 14:22:14 »
Olen monasti pähkäillyt tätä sytkäri asiaa ihan tavallisen sytkärin kanssa. Yleensä lentoyhtiöt ilmoittaa, että voi ottaa mukaan yhden sytkärin kun kantaa sitä mukanaan esim taskussa eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia lentäessä pois Euroopassa. Mutta kun olen palannut Kairosta Suomeen niin ottavat kaikilta matkustajilta pois ihan kaikki sytkärit turvatarkastuksessa ennen koneeseen pääsyä. Vaikka lentoyhtiö sallii sytkärin mukana kantamisen niin välttämättä ei kaikkien maiden lentokenttien työntekijät.

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.03.2019, 20:48:56 »
Olen monasti pähkäillyt tätä sytkäri asiaa ihan tavallisen sytkärin kanssa. Yleensä lentoyhtiöt ilmoittaa, että voi ottaa mukaan yhden sytkärin kun kantaa sitä mukanaan esim taskussa eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia lentäessä pois Euroopassa. Mutta kun olen palannut Kairosta Suomeen niin ottavat kaikilta matkustajilta pois ihan kaikki sytkärit turvatarkastuksessa ennen koneeseen pääsyä. Vaikka lentoyhtiö sallii sytkärin mukana kantamisen niin välttämättä ei kaikkien maiden lentokenttien työntekijät.

Jep, samaan törmätty Aasiassa päin, olisko nyt ollut Seoulin kentällä. Hauskaa että turvatarkastuksen jälkeen oli kuitenkin röökikoppeja, joissa oli kettingin päässä yhteinen sytkäri josta kaikki sai käydä raapimassa tulta :D

Yleisvinkiksi siis luonnollisesti se ettei kannata mitään monen kympin (satasen) Zippoja tai muita kalliita erikoistulentekovälineitä kanniskella lentokoneisiin - ihan siltä varalta jos joku paikallinen sääntö/tapa/laki vaatii sen jättämään pois. Toki jos asiasta haluaa tehdä ongelman tai sytyttimiä diilaa maasta toiseen niin voinee selata lentokentän infosivut ja soittaa vaikka informaatiotiskille etukäteen varmistuakseen kentän käytännöistä.

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.03.2019, 07:05:34 »
En kuitenkaan ottanut usbisytkää mukaan. Käytäntö oli, että euroopan puolella lentäessä ei ollut sytkäreistä mitään kyselyjä, mutta Pekingissä ottivat pois.