Sinun mielestä paras reppu/rinkka merkki.

(Luettu 41130 kertaa)

Le_samuel

• Tosireissaaja
    • Profiili
« : 20.07.2004, 08:39:44 »
Eli mikä sinun mielestäsi on paras reppu/rinkka merkki? ja jos voisit myös perustella jonkin verran...
mph..

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
« Vastaus #1 : 20.07.2004, 08:58:51 »
Deuter on oma suosikkini. Kokemusta on kahdesta rinkasta ja yhdestä repusta, jotka kaikki ovat olleet mukavia kantaa, käytännöllisiä ja kestäneet paremmin kuin hyvin. Hintaluokaltaan Deuterin kamat taitaa olla siinä keskitasolla (???), joten ei tarvitse taloa myydä jotain tuotetta ostaessa.

Toiseksi sijoittaisin Jack Wolfskin-tuotteet.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

Kermit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.07.2004, 09:23:17 »
Haglöfs, jolta 1 rinkka ja 3 reppua. Ehdottomasti kestävin mitä koskaan ollut ja istuu hyvin selässä. Rinkkana on nyt SEC 75. Piti valita SECin tai Victorin väliltä ja valitsin ensin mainitun, edestä aukeavan säiliöosan takia. Victorissa ainoastaan päältä täyttö. Reput taitaa olla Tight S, M & XL.

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.07.2004, 12:14:54 »
Deuter myös minun suosikkini, löytyy pyöräilyreppu ja pikkurinkka.. Perustelu: ei tule kuuma, kun selän ja repun/rinkan taustakankaan välissä on kunnon tuuletusaukko. Kiinteä sadesuoja on myös plussaa. Hyvät taskut. Kestävä ja hyvännäköinen. Mulla on myös karrimorin rinkka, ja sekin on ihan ok, mutta ei paini samassa sarjassa Deuterin kanssa.

Edit: Lisään vielä, että hyvät heijastimet!
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 20.07.2004, 17:08:38 »
Savotta. Vaatii voimia ja taitoa hajottaa rinkka. Putkirinkka on jotain oikeeta.

Lowe Alpine. Hyvä, mukava, halpa.

Ja kaikki muutkin rinkat mitkä sopii selkään ja on kestäviä ja monikäyttöisiä.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.2004, 10:27:13 »
Lainaus käyttäjältä: "juspu"

Muuten samaa mieltä, mutta tuo halpuus on ilmeisesti sitten aika suhteellista. :shock:

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.07.2004, 12:31:09 »
Haglöfs... länsinaapurimme lahja maailman retkeilykansalle... mallit hyviä, ja kestäviä. Halti tulisi kakkosena ellei se olisi niin halpis, arvostan laatua ja merkkiä yleensä... Haltin mallit tuntuvat myös toimivilta, mutta toututus on aina puutteelline. Haglöfs tekee homman laadulla loppuun asti. Savotta on tietysti laadukas kotimainen merkki, varmasti käytännössä ikuinen, mutta mallit ei miellytä. Ja noista Keski-Euroopan Deutereista yms en tiedä...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 21.07.2004, 16:44:58 »
Lainaus käyttäjältä: "~)))D"
Lainaus käyttäjältä: "juspu"

Muuten samaa mieltä, mutta tuo halpuus on ilmeisesti sitten aika suhteellista. :shock:

Niin taitaa sitten olla... Onhan se kallis verrattuna Anttilan MäKinley-reppuihin, mutta halpa verrattuna muihin merkkirinkkoihin. Aikoinaan kun etsin rinkkaa itselleni niin Lowe Alpinet oli siinä 1000 markkaa ja Deuterit ja Jack Wolfskinit ja muut oli siinä vajaa 2000 markkaa. Tiedä sitten onko kurssit paljonkin heilahtaneet tässä parissa vuodessa.

Stugo

• Reissaaja
    • Profiili
Halti.
« Vastaus #8 : 28.07.2006, 10:54:45 »
Lainaus käyttäjältä: "raven"
(...) Halti tulisi kakkosena ellei se olisi niin halpis, arvostan laatua ja merkkiä yleensä... (...)

Mene metsään, Haltin 65-litrainen on kulkenut matkassa kymmenen vuoden ajan ja alkaa viimein osoittaa kuolevaisuuttaan olkahihnojen kiinnitysten pettämisen myötä. Ja rinkkaanihan en puolitäydeksi pakkaa. Jollei 10 vuotta ole noilla kriteereillä riittävä laadun merkki niin hypähtelepä rauhassa puppeloimaan haglöfsisi kanssa.
..Minä en vie ketään sinne minne olen menossa...

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.07.2006, 18:43:13 »
Haglöfs on meikäläisenkin valinta. Tällä hetkellä SEC 55 käytössä ja Tight Pro EVO -reppu tähtäimessä. Kaikki yksityiskohdat loppuun asti mietittyjä, suosi pohjoismaista!
Laukussa leipää ja...

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 29.07.2006, 15:02:03 »
Minulla on Deuterin reppu (Tunturisusi eli Trans Alpine, maanmainiolla Air Contact-systeemillä, 30 l) ja pelkästään hyviä kokemuksia siitä. Yksityiskohdat loppuun asti mietittyjä, kaikki toimii, istuu selässä. Ei valittamista. Laadukas kapistus.

Edit: Näkyi edellinenkin kirjoittaja kehuneen yksityiskohtia omassa repussaan.  :D  Vaan nehän ne on jotka repussa hintaa ostavat. Suunnittelu maksaa.

Ziita

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.07.2006, 11:16:46 »
ostin juuri haglöfsin radical repun (28 l), joka pääsee parin viikon kuluttua ekalle matkalle.

ainakin näin ennen reissua vaikuttaa ihan huipulta: vaikka reppu on suht pieni, löytyy kunnolliset selkätuet ja lantiovyöt,  iso tasku avautuu selkäpuolelta (!) ja pikku taskut vaikuttaa järkeviltä. Niin ja kaikki kiristysremmit on mietitty kunnolla, kaiken ylimääräisen roikkuvan saa piiloon johonkin taskuun.

fade

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 05.08.2006, 00:48:11 »
halti green 65 mustana.  kun reissaan otan lantiovyön pois kun lähden vaeltamaan pistän takaisin. ainoa mitä parantaisin olisi materiaali vieläkin parempaan jotta voisi sanoa pommin varmaksi. mikä  ihme 1000 jotain kangas se oli. Karrimor Sabre merkkisessä rinkassa käytetty materiaali. suosi suomalaista tai edes pohjoismaalaista.

menninkäinen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 07.08.2006, 00:10:38 »
Kallistun Haglöfsiin ehdottomasti. Niin reput kuin rinkatkin ovat olleet luottokamaa jo jokusen vuoden. Ulkomailla on hauskaa bongata Haglöfs-väkeä, kun ne tuppaavat yleensä olevan pohjoismaista. Tosin muutaman britinkin olen tavannut, jotka kehuivat kovasti Haglöfsiä, mutta valittelivat sen kalleutta.

Minulla myös haaveissa Haglöfsin Tight Pro Evo. Olisi kiva kuulla, jos joku on ehtinyt sitä reppua testata ja vaikka löytää siitä jotain purnattavaa?

Epeliini

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 12.08.2006, 08:52:50 »
Kävin eilen poistamassa Prismasta Lafuman 40 litrasen pikkurinkan. Kiersin sata kauppaa ja viimein (ällistyksekseni) automarketista löytyi sopivan hintainen(50e) ja hyvän kokoinen, ihan pätevänoloinen ja hieno rinkka. Paljon tuossa tuntuu säätövaroja olevan ja saumat on hyvin ommeltu. Pienesti häiritsee, ettei siinä ole kuin yksi iso lokero ja ylätasku. Ei siis alaosan taskua erikseen. Mutta eiköhän tuo mun tarpeisiin vastaa aika mallikkaasti!

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 12.08.2006, 09:18:47 »
Parhaimmasta merkistä en osaa sanoa, mutta nykyisessä rinkassani
on yksi, pidemmän päälle, todella ärsyttävä vika; nimittäin
sivutaskujen vetoketjut aukeavat alhaalta ylöspäin, eli aina kun
kaivat hammastahnan ja harjan sieltä taskusta, niin kaikki muut
roinat tipahtavat ulos samalla !
 :x
Mikä halvatun suunnittelija on moisen yksityiskohdan keksinyt...?
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

error

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 12.08.2006, 09:26:40 »
Jack Wolfskin. Makso omaisuuden, mutta osoittautunut paremmaksi kuin yhtä kallis Salomonin reppu joka on repeämäisillään.
h yes!

Kahmo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - antti.hiltunen@gmail.com
    • Profiili
« Vastaus #17 : 12.08.2006, 12:34:59 »
Riippuu kyllä vähän tarkoituksesta, mutta metsään ehdottomasti Savotta. 906 jos voi valita. Sillä heittää vähän pidemmänkin vaelluksen  eikä rinkka edes täyty. Junamatkailuun sitten mikä tahansa anatomic, haglöfsin SECit vaikuttaa ihan hyviltä.

Jahkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.08.2006, 13:10:37 »
Ei ole hirveen monesta merkistä kokemusta,koska ei ole tarvinnut merkkiä vaihtaa.Olen uskollinen Haglöfssille kaikkien tuotteiden suhteen.Ikinä ei ole tarvinnut pettyä mihinkään.Toki tuotteet maksavat normaalihintaisina aika paljon,mutta itse yritän etsiä niitä aina alennuksesta.Mielestäni varsinkin reppu ja rinkka ovat ostoksia johon kannattaa panostaa kerralla niin ei tartte heti olla ostamassa uutta.
Itse käytän Haglöfs Tight Largea päivittäin ja saa nähdä kuinka monta vuotta se kestää...
quot;Olis kyllä niiiin siisti lähteä,mutku..."

Sir_Ciryan

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - ciryan@suomi24.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 16.08.2006, 22:47:32 »
Kuten tuossa tuli todettua, niin käyttötarkoitushan ratkaisee. Itse olen tykästynyt Karrimorin Panther 75-litraiseen, toiminut hyvin monella hyvinkin erilaisella reissulla (pitemmät junamatkat, kaupunkivaellukset jne.)
Vaellukselle tosin putkirinkka on ehdoton, Savotta tai Halti. Haltit tuppaa vaan olemaan kalliita.
Reppuna suosin Haglöfsia, Tight Pro Large ei ole pettänyt minua vielä ja toivottavasti ei niin vielä 15 vuoteen teekään. Kovassa käytössä on ollut, työ vie runsaasti ulos.