Rentalcars - kokemuksia

(Luettu 866 kertaa)

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rentalcars - kokemuksia
« : 03.05.2019, 14:26:07 »
Olen vuokraamassa autoa Albaniasta ja vertailin hintoja. SIXT:llä hintaa tulee enemmän ja omavastuu on 700€, kun rentalcars-sivujen kautta saisi auton halvemmalla ja siinä on täyssuoja. RentalCars varaa auton ilmeisesti ´Sicily by Car´-firmalta.

Onko tuo RentalCars luotettava? Onko jollakin kokemuksia?
Toisin sanoen; uskallanko vuokrata auton sieltä? SIXT:stä minulla on vain hyviä kokemuksia.

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Rentalcars - kokemuksia
« Vastaus #1 : 03.05.2019, 15:53:32 »
Olen käyttänyt RentalCars useasti. Italiassa, USAssa jne. Samoin Sicily by car yhtiötä tuli viime kesänä käytettyä Italiassa. Itsellä ei ole ollut ongelmia minkään yhtiön kanssa, vaikka autonvuoktauksia tulee joka vuosi useita kappaleita.

Jabdah

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.05.2019, 18:27:10 »
Rentalcarsin ja yleensäkin kaikkien välittäjien myymät täyssuojat ovat heidän omia vakuutuksiaan, joita autovuokraamovirkailija tiskillä ei yleensä näe varaustiedoissa. Koska kyseessä on välittäjän oma bisnes (välittäjän ja asiakkaan välinen sopimus), voi joskus tiskillä tulla haastavia tilanteita vuokrausfirman myydessä omia nollaomavastuita. Jos jotain vaurioita tulee veloitettavaksi vuokrauksen aikana, veloittaa vuokrafirma vaurion asiakkaan luottokortilta ja asiakas itse hakee korvauksen ostamastaan välittäjävakuutuksesta.

Rentalcars on ihan toimiva iso toimija. Itse olen yleensä välittäjistä käyttänyt Autoeuropea, koska varsinkin Yhdysvaltoihin sieltä on saanut parhaat paketit ja yleensä vielä parhaana pitämältäni Alamolta.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 04.05.2019, 09:37:41 »
yritän olla kuulostamatta nimim. bisnesmatkaajalta, mutta onko hintaero hertziin tai avikseen todellakin niin iso että kannattaa vuokrata joltain random italialaiselta pikkufirmalta joka mitä todennäköisimmin kusettaa joka käänteessä ja jonka tiskillä on pitkä jono ja huono asiakaspalvelu?

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.05.2019, 12:07:18 »
Tuolla ei vaan taida olla Hertziä eikä Avista. SIXT:llä taas on omavastuu 700€. Hintaero minun tapauksessani on suunnilleen 150€.
Ajattelin nyt, että ottaisin auton SIXT:ltä ja siihen 3rd party vakuutuksen ihirecarinsurance.comista, jota en kylläkään ole aiemmin käyttänyt.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.05.2019, 19:40:41 »
Tuolla ei vaan taida olla Hertziä eikä Avista. SIXT:llä taas on omavastuu 700€. Hintaero minun tapauksessani on suunnilleen 150€.
Ajattelin nyt, että ottaisin auton SIXT:ltä ja siihen 3rd party vakuutuksen ihirecarinsurance.comista, jota en kylläkään ole aiemmin käyttänyt.
voin suositella icarhireinsurancea, jossain toisessa ketjussa on kertomus siitä kun claimasin niiltä, toimi sujuvasti

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.05.2019, 09:31:54 »
Ok, hyvä juttu sitten, että tuohon sivustoon voi luottaa. Kiitos.

Toimiiko se käytännössä siis niin, että omavastuut (tässä tapauksessa 700€ ja 2000€) putoaa nollaan, kun otan vakuutuksen ihirecarinsurancelta?

Jabdah

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.05.2019, 15:51:09 »
Vuokraamon puolelta omavastuu ei putoa, koska et ole ottanut heidän vakuutustaan. Jos jotain tapahtuu, veloittavat sen luottokortiltasi ja sen jälkeen käytät omaa vakuutustasi.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 09.05.2019, 09:37:18 »
Vuokraamon puolelta omavastuu ei putoa, koska et ole ottanut heidän vakuutustaan. Jos jotain tapahtuu, veloittavat sen luottokortiltasi ja sen jälkeen käytät omaa vakuutustasi.

joo, näin on. icarhireinsurancen vahvistuksen mukana tulee lista papereista joita tarvitaan jos pitää claimata. taisi olla vuokrasopimus, vahinkoilmoitus (vakiolomake), kuitti maksusta. vakuutusyhtiö lähetti kuitin sähköpostitse, skannasin loput dokumentit, uploadasin kaikki icarhireinsurancen sivulle. eivät kyselleet mitään ja rahat tuli muistaakseni muutamassa viikossa.

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 10.05.2019, 15:00:36 »
Kiitoksia vastauksista.
Hienoa, etteivät kaikki ole täältä vielä poistuneet some-kanaviin.

Pallontallaajista on ollut minulle vuosien saatossa hyvin paljon apua :)