Autolla Alpeille

(Luettu 1248 kertaa)

Jusutus

• Aloittelija
    • Profiili
Autolla Alpeille
« : 06.05.2019, 18:13:19 »
Moi!

Viime vuonna tuli heinäkuussa lennettyä Müncheniin, otettua vuokra-auto ja seikkailtua vajaa pari viikkoa Itävallan Alpeilla ja osittain etelä-saksassa.
Alpeille jäi "palo" lähteä uudestaan. Siellä oli todella mahtava ajella ja patikoida! Mutta auton vuokraamisen sijaan lähtisi omalla autolla;
Ajaisi Via Balticaa pitkin Itävaltaan(välillä kiinnostaisi käydä Auschwitz katsomassa Puolassa), kävisi ehkä Gardajärvellä Italiassa ja ajaisi Sveitsin ja Saksan halki Tanskan kautta takaisin Suomeen.
Onko kukaan heittänyt vastaavaa rengasmatkaa 2-3 viikkoon? Kokemuksia ?
Päivä kerrallaan.

mikkopoika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Autolla Alpeille
« Vastaus #1 : 06.05.2019, 21:29:13 »
Hyvä suunnitelma ja kannattaa ilman muuta toteuttaa. Olen suunnilleen tuollaisen keikan autolla ajanut, meniköhän siinä 11 päivää. Taukopäiviä en pitänyt joten jos patikoit niin kannattaa varata enemmän aikaa. Jos on kolme viikkoa käyttää niin siinä ehtii jo vaikka mitä. Vinkkinä, googleta motorbike routes France, Germany, Switzerland, Austria. Parhaat tiet päätyy motskarireiteiksi. Tarkista esim twistyride.com, motorcycle-diaries.com ja adventuremotorcycletravel.com. Kaikki passo di -alkuiset paikat kannattaa noteerata. Toukokuussa välttämättä kaikki tiet korkealla eivät ole vielä auki (metri, pari lunta päällä). Päivämatkat Alpeilla jäävät lyhemmiksi kuin alavilla mailla mutta sepä ei haittaa jos aikaa on.
Saksassa kannattaa suunnata autobahnojen ulkopuolelle, pikkutiet on hyväkuntoisia, mutkaisia ja saa ajaa sataa. Jos siis semmoisesta tykkää. Toki kannattaa käydä ajamassa kahtasataa siellä moottoritielläkin.

Lähetetty minun WAS-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Jusutus

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.2019, 23:25:50 »
Millaista reittiä itse ajelit? Jäikö mieleen suositella välille jotain tiettyjä/erikoisia nähtävyyksiä?
Päivä kerrallaan.

mikkopoika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 06.05.2019, 23:39:41 »
Olen mennyt useita kertoja eri reittejä. Puolan läpi pohjois-eteläsuunnassa oli mielestäni aika tylsä reitti. Tosin sitten pääsee Auschwitziin jossa itsekin kävin. Jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa käydä. Krakovassa toinen samaa genreä oli Oscar Schindlerin tehdas joka toimi museona. Passo di stelvio Italiassa oli hieno reitti. Vilna on hieno välietappi. Väinänlinnan voi jättää väliin. Gdansk ja Stralsund olivat kivoja ainakin vanhan kaupungin alueella. Alpeilla oli niin paljon hienoa. Korkeita paikkoja ja taas niitä siellä ihan alhaalla vuorien välissä minne aurinko ei paistanut kai koskaan.

Lähetetty minun WAS-LX1 laitteesta Tapatalkilla

mikkopoika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 07.05.2019, 07:00:27 »
Niin ja jos osuu matkalle niin Koblenzista lounaaseen menee Moselin vartta hieno tie muutaman kymmentä kilometriä. Suosittelen.