Tukholma-Ålesund

(Luettu 931 kertaa)

samumon

• Aloittelija
    • Profiili
Tukholma-Ålesund
« : 08.05.2019, 21:41:55 »
Hei vaan kaikki pallontallaajat!

Meksikon riippumatossa keinuminen vaihtuu kohta Vuonoihin, ja olisinkin kysellyt hieman vinkkejä ja reittiehdotuksia Tukholmasta-Ålesundiin. Menen loppuvuodeksi Norjaan töihin, joten halusin ajaa omalla autolla sinne, niin saa vähän eri tavalla tavaraakin kyytiin. Pikainen googlemapitus antaisi Ruotsin puolella kaksi reittivaihtoehtoa: E136 (961km, 12h 40min), ja pohjoisempi reitti 70 (952km, 12h 41min). En ole koskaan Ruotsissa tai sen enempää Norjassa autoillut, joten kumman reitin valitsisit ja miksi?

Lautta on Tukholmassa lauantaiaamuna klo 6.15 ja tarkoitus olisi selvitä illaksi/yöksi Ålesundiin. Olen innokas valokuvaaja/videokuvaaja, joten olen varautunut että matka saattaa venähtää pidemmäksi. Jos alkaa väsyttämään, niin teltta pystyyn ja pikku unet. Kaikki vinkit reittivalinnoista ja nähtävyyksistä matkan varrella otetaan ilolla vastaan. Jos tulee mieleen muitakin käytännön vinkkejä kyseiselle siirtymälle, niin kiitos kovasti.

Terkuin,
Samu
« Viimeksi muokattu: 08.05.2019, 21:43:40 kirjoittanut samumon »

mikkopoika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Tukholma-Ålesund
« Vastaus #1 : 08.05.2019, 22:14:57 »
Jos jäät loppuvuodeksi niin ehdit käydä vaikka missä, siinä lähellä on Norjan upeimpia paikkoja. Mutta poimi nyt ainakin joko geiranger tai trollstigen menomatkalle. Ja välillä kannattaa poimia joku vähän pienempi kuin päätie.

Lähetetty minun WAS-LX1 laitteesta Tapatalkilla