Interrailille2020 yksin

(Luettu 1610 kertaa)

Poika01

• Aloittelija
    • Profiili
Interrailille2020 yksin
« : 02.07.2019, 23:33:35 »
Oon nyt pidemmän aikaa miettiny, että jossakin kohtaa olis hyvä lähteä täältä kotisuomesta kauemmaks kuin Viro-Ruotsi-akselille, joten ajattelin että Interrail vois olla hyvä vaihtoehto. En ole siis tuon pidemmälle eläessäni käynyt ja nyt kun on tovin aikaa tullu oltua täysi-ikäinen, niin eihän mua pidättelis kuin koulu täällä. Halu nähdä uusia maita ja kulttuureja on suuri. Olen tietoinen että kotimaassakin voi matkustaa ja värittää omaa elämää, mutta jollakin tapaa mua kiehtoo hirveesti ajatus siitä ainakin paperilla kuulostavasta vapaudesta jonka euroopan joukkoliikenneyhteydet luo.

Suunnitteluvaiheessa vasta ollaan, mutta uskoisin olevani valmis ja haluaisin ainakin tällä hetkellä lähteä matkaan ihan yksin. Juurikin tuo vapaus päättää yksin reitistä kiehtoo, vaikka moni miettii että kaverin kanssa olis jollakin tapaa ehkä turvallisempaa. Kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua, mutta koen pystyväni pitämään itsestäni huolta siinä määrin että luottavaisesti olisin lähdössä matkaan. Matkan ajankohta ajoittuisi ensi keväälle, kun viimeiset ylioppilaskirjoitukset on takana ja alkaa lakituksen odotus. Siinä raossa voisi olla juuri sopiva aika lähteä hieman katselemaan ympärilleen. Ajattelin ihan kokonaisen kuukauden olla reissunpäällä, koska miksi tyytyä vähempään.

Ymmärän jos ajattelette mulla olevan jotenkin liian ruusuiset kuvat reilaamisesta. Joo, vaikeita hetkiä voi tulla ja ehkä tuleekin, mutta siinäkin on taas tilaisuus kasvaa ihmisenä. Koitan tältä kesältä pistää kaikki ansiot talteen vanhojen säästöjen seuraksi ja mahdollisesti myös syksyn kirjoitusten jälkeen ottaa jotakin iltatyötä tms. matkakassan kerryttämiseen. Oon valmis tuleen toimeen vähällä, mutta aina on hyvä varautua kunnolla.

Tosiaan siis 18v lukion abivuoden aloitteleva miehenalku täällä kirjoittelee. Oon ihan noviisi näissä asioissa ja haluan oppia lisää, joten kaikki vinkit ja ohjeet otetaan ilolla vastaan! Erityisesti kiinnostaa minkälaisia reittejä porukalla on ollut, miten matkustuspäivät jakaantuivat ajallisesti (kauanko istuitte junassa/olitte jossakin maassa oleilemassa) yms. suositukset kohdemaista!