Palstan siivous

(Luettu 3400 kertaa)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Palstan siivous
« : 30.07.2019, 22:38:13 »
olen jo kaksi kertaa pyytanyt jotain "valvojaa" tms siivoamaan tuon bottispammin pois, mutta siella on ja lisaa tulee. onkohan taalla mitaan yllapitoa olemassa?

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Vs: Palstan siivous
« Vastaus #1 : 02.08.2019, 22:19:23 »
Varmuudella tiedän, että vielä on olemassa yksi moderaattori.

Ylläpitoa ei tunnu foorumi kiinnostavan. RIP Pallontallaajat 2002-2019. 14 vuotta ehdin tätä vaihtelevalla aktiivisuudella seurata.

Onhan tuolla etusivulla sähköposti [email protected] jos joku haluaa ylläpidolle viestiä laittaa. En taida viitsiä sitä omalla nimelläni tehdä.

brasileira

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.08.2019, 09:01:26 »
harmi tosiaan, etta tama palsta katoaa...

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.08.2019, 10:29:30 »
Ylläpito on poistanut spämmitunnukset ja palstaa on nyt siivottu.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.08.2019, 12:56:06 »
kiitosta kaikille siivoojille!

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.2019, 13:31:34 »

Ylläpitoa ei tunnu foorumi kiinnostavan. RIP Pallontallaajat 2002-2019. 14 vuotta ehdin tätä vaihtelevalla aktiivisuudella seurata.

Onhan tuolla etusivulla sähköposti [email protected] jos joku haluaa ylläpidolle viestiä laittaa
. En taida viitsiä sitä omalla nimelläni tehdä.

Turha laittaa edellä mainittuun sähköpostiin mitään viestejä koska eivät lue niitä! Ihan omalla nimellä laitoin viestiä vuosi sitten kun sain henkilööni meneviä typeriä solvauksia (esim kuutio hiekkaa vaaginassa) eräältä nimimerkiltä. Tämä nimimerkki on häipynyt mutta viestinsä ovat edelleenkin luettavissa tällä foorumilla. Se siitä ylläpidosta ja epäasiallisten viestien poistamispyynnöistä.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.08.2019, 21:19:40 »
Aikamoinen ahdistus lienee kyseessä jos vuosi ei riitä nimimerkki Pitulon ärtymyksen laantumiseen.

Liekö sattumaa, että kun vuoden tauon jälkeen kurkistan palstan etusivun aiheet, niin tämä sama nicki valittaa edelleen... ei jeesus  :o

Mutta joo, arvon moderaattori voinee poistaa yo. nimimerkkiä ahdistavat viestini. Jospa se hiekkakin valuisi samalla pois.

Hyvää kesän jatkoa kaikille,  tasapuolisesti.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2019, 21:46:47 kirjoittanut culture »

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.08.2019, 10:32:07 »

Onhan tuolla etusivulla sähköposti [email protected] jos joku haluaa ylläpidolle viestiä laittaa
. En taida viitsiä sitä omalla nimelläni tehdä.

Turha laittaa edellä mainittuun sähköpostiin mitään viestejä koska eivät lue niitä! Ihan omalla nimellä laitoin viestiä vuosi sitten kun sain henkilööni meneviä typeriä solvauksia (esim kuutio hiekkaa vaaginassa) eräältä nimimerkiltä. Tämä nimimerkki on häipynyt mutta viestinsä ovat edelleenkin luettavissa tällä foorumilla. Se siitä ylläpidosta ja epäasiallisten viestien poistamispyynnöistä.

Ei ole turhaa. itse pistin sinne sahkopostin maanantaina, ja sain heti asiallisen vastauksen etta olivat kuulleet tasta hyokkayksesta edellisena perjantaina.

aina valilla taalla on jotain mauttomuuksia, muttei niista kannata hermostua. ja kaikille paljon kiinnostavampaa kun on vahan mielipiteidenvaihtoa eika vain kuivaa faktaa......

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 08.08.2019, 15:55:42 »
Kuoleva palsta. Aikoinaan moderointi oli turhankin tiukkapipoista. Aloittamaani hupiketjuun: mitä levylautasella, joskus laitoin jonkun biisin jonka sanat oli ruotsiksi. Lisäksi kopsasin ne sanat jostain. Poistettiin, kun kaikki eivät ymmärrä ruotsia. Päätin kirjoittaa jatkossa paljon harvemmin. Hyvä päätös. Ei maksuttomia sisällöntuottajia pidä aliarvioida. Ja nuo plokistit eivät ole kuin maksettuja sisällöntuottajia. Niiden jutut pääosin rogekamaa.

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #9 : 09.08.2019, 06:04:28 »
^ jep, pallontallaajien blogit on enimmäkseen jätettä (maksettuja/lahjottuja wnb-ammattilaisten "pakkopostauksia").

Fanitan näitä vanhan ajan nettiforumeita,  mutta valitettava tosiasia on että ihmiset on ajautuneet ties mihin faboryhmiin. Noh, on ne ehkä jossain jutuissa käteviä mutta keskustelujen etsiminen jälkikäteen ja seuraaminen muutenkin on aika karmeeta.
RIP.

Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 09.08.2019, 11:00:19 »
Komppaan paria edellistä postausta. Ja kyllä harmittaa palstan varsin passiivinen nykymeno. On todella sääli, että tällaisen kaikille avoimen foorumin sijasta matkailuaiheinen keskustelu on pirstaloitunut facebookkiin, bloggaajien salaseuroihin ja ties mihin muihin kanaviin. Syitä palstan hiljenemiseen ovat varmasti myös tuo mainittu aikoinaan yliaktiivinen moderointi ja edelleen esiintyvä uusille käyttäjille suoranainen vittuilu.

Tuli aikanaan käytettyä yhtä musiikkiaiheista foorumia, joka tapettiin pitkälti samantyylisellä toiminnalla kuin mitä Palliksissa on nähty : uuden säikeen avaaminen oli lähtökohtaisesti kiellettyä jos nyt joku oli vaikka viisi vuotta sitten postannut jotain samaan aiheeseen liittyvää, tyhmiä kysyvät uudet yrittäjät haukuttiin palstan veteraanien toimesta...

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 09.08.2019, 15:01:42 »
Harmillista että foorumi on hiljentynyt, mutta osansa on varmasti myös sillä että on jo vuosi 2019. Itse olen näemmä 15 vuotta tätä seuraillut, ja sinä aikana matkustaminen on muuttunut huomattavasti. Tietoa on netissä enemmän ja muutenkin sellaiset paikat, joista ei mitään artikkelia ym löydy, ei juuri enää ole. Jokainen kolkka maailmasta alkaa olla vähintään reppureissaaja-turistirysä.

Jostain syystä nyt kesän hiljaisina työpäivinä olen käynyt jo useampana päivänä täällä. Aikoinaan pallontallaajat oli päivittäinen rutiini, ja aina oli sivukaupalla uutta luettavaa. Nyt aika köyhästi. Pitäisikö itse alkaa myös kirjoitteleen?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.08.2019, 16:46:19 »
Ravenin kanssa eri mieltä siitä, että kaikesta löytyy tietoa. Löytyy kyllä jotain, mutta et voi mitenkään tietää, kuinka luotettavaa se on. Jollain jenkeillä esim. On myös hyvin eri mentaliteetti asioihin kuin suomalaisilla, joten tietyt tiedot eivät kovin hyvin istu meikäläiseen pirtaan.

Lisäksi samaa mieltä tässä sivutun kanssa, että tällaisella palstalla olisi totisesti arvoa juuri siksi, että matsku säilyy täällä. Some on siksi näissä paljon huonompi. Yritetään siis pitää palsta hengissä!

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 09.08.2019, 16:59:18 »
Äärimmäisen harmillista, että Pallontallaajat on hiipunut, ollut hiipumassa jo pitkään.
Tältä palstalta on monet vinkit saatu, ja palsta oli aina se paikka, josta ensimmäiseksi vinkkiä etsin, kun reissu jonnekin oli varattu.
Alkuaikojen tiukka moderointi on ääripää sille, mitä tänne nykyisin voi julkaista.
Mun mielestä tällä palstalla oli toisia arvostava asenne PAITSI jos joku kehveli oli valmismatkan mennyt ostamaan, sillä täällä oli aitoja reissaajia eikä turisteja. Se mua harmitti monesti. Oltiin parempia ihmisiä kun pakettimatkalaiset. Tai sellainen käsitys mulle palstasta tuli, voi olla että jollain muulla on ihan eri käsitys.
Kyllä mä täällä joskus käyn vieläkin kurkkimassa, mutta tiedon ja vinkit löydän jo muualta. Haikein mielin Pallontallaajat hautaan, palsta on ollut osa nuoruutta ja sitä vapauden illuusiota, jonka matkustelu saa aikaan.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 10.08.2019, 23:04:01 »
No mulla ei vapauden illuusio ole kadonnut mihinkään, ehkä juuri siksi, että asenteeni pakettimatkailua kohtaan on edelleen negatiivinen. Pahoittelut siitä. Olen erilainen, mutta täällä olen kohdannut kaltaisiani.

Väki on vaihtunut ja liikaa on kadonnut, mutta onhan täällä edelleen muutama kourallinen terävää ja osaavaa väkeä vaihtelevasti paikalla. Hyvin on tietoa tullut vielä tänäkin vuonna, jos on halunnut kysyä.

Foorumin myrkky on minustakin blogimainostus. Matkaseuranhakijoita vielä jaksan sietää, niiden määrä suhteessa asiaviesteihin on vaan kohtuuton.

Reilaaminen pilalla
Halpalennot pilalla
Omatoimimatkailu pilalla
Pelkkää paskaa tilalla.

... kiitokset jk:lle, joka jaksaa moderoida. Arvostan.

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 11.08.2019, 11:58:27 »
Foorumin myrkky on minustakin blogimainostus. Matkaseuranhakijoita vielä jaksan sietää, niiden määrä suhteessa asiaviesteihin on vaan kohtuuton.

Skippaan itse valtaosan sekä blogi-mainoksista että kaikki deittilmoitukset matkaseuran haut. Jälkimmäiset korpeavat paljon enemmän, ihan silkan lukumääränsä vuoksi.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 11.08.2019, 12:28:04 »
Pienestäpä taas mieltään pahoitetaan.. >:(

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 11.08.2019, 13:36:29 »
Ei kyllä paljoa kiinnosta käydä vaikka tuos pallontallaajat.net etusivun blogeissa kun siellä yksi ja sama kirjoittaja on nytkin spämmännyt 9 päivään 4 eri postausta Oulusta, Pellosta, Siikajoelta ja taas Oulusta. Mitä helvetin annettavaa tollasella on reppureissaaja-yhteisölle? Tai kaikkien matkailijakukkien kukkiessa, kysyn miksi vitussa tämä on etusivulla?

Mutta joo, maailma muuttuu ja keskustelupalstat siinä mukana. Pakkohan sitä on jotain sisältöä olla ja siitä on varmaan pakko maksaa jollekin kun ilmaiseksi ei kukaan enää pian kirjoittele.

Vaikka olen ite palstan mittakaavassa noviisi, niin kannustaisin clubilaisia ja muuta aktiiviporukkaa tekemään asialle jotain että Pallontallaajat selviäisi seuraavalle vuosikymmenellekin. Miten olisi vaikka tapaaminen, miitti, kilpailu, festivaali, hostellin valtaaminen, baariterassin tukkiminen, häckisäck-rinki tai joku muu elävässä elämässä tapahtuva kokoontuminen vieraassa maassa ja kaupungissa, ajankohtana jolloin edes yli 10 henkilöä saapuisi paikalle?

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.08.2019, 09:46:04 »
Kädenheilutusta täältäkin suunnalta että tavallaan vielä mestoilla vaikka tässä onkin monta vuotta ollut hiljaiseloa omaltakin osalta tällä palstalla mutta johtuu toisaalta myös siitä että oma kaukomatkailu on jäänyt tauolle kun elämässä on ollut muita asioita ja on kehittänyt itseään muilla tavoin.

Onhan täällä edelleen hauskaa porukkaa kääntymässä, esim. ylläolevien viestien "deitti-ilmoitukset" ja Pellon & Siikajoen reportaasit nauratti ääneen :D Ehkä myös ihan määrällisesti kun tälläkin ketjulla vajaassa kahdessa viikossa 1500+ lukukertaa, tosin onko siinäkin sitten jotain v.i.agra -botteja mukana niin enpä tiedä.

Kun kaukomatkailu on jotenkin muuttunut "kaikkien tekemäksi asiaksi" viime vuosina (en suomalaisten kohdalla ihan edes tajua miksi, ei se sen kalliimpaa tai vaikeampaa ollut 10 vuotta sittenkään) niin siinä tällainen palsta toki myös hieman ottaa iskuja. Vähän samaa asetelmaa kuin esim. konemusiikin puolella että "vanhat" konkarit on täysissä voimissaan mutta hieman piilossa ja pirstaloituneena underground ja tällaiset "julkisivut" saa sitten hoitaa nuoremmat haluamallaan tavalla. Eihän fese yms. somet mihinkään järjellisiin viestiketjuihin sovi, ja samaa asiaa ihmetellään monessa muussakin alakulttuurissa että mites tässä näin kävi että hyvä korvaantui paskalla ilman että paskasta pääsee eroon.

Vähän sitten toisaalta on sitäkin itsellä ainakin kun aloitteli kaukomatkailua niin tällaisen palstan tarve oli kova, mutta kun on nähnyt ja kokenut paljon niin sellaisen yleisen pällistelyn tilalle on tullut se pointti että haluaa mennä syvemmälle ja moniulotteisemmin ja sitten se ei välttämättä olekaan kovin maasta kiinni. Niin reissauskin on enempi sitä että menee oikeaan paikkaan oikeaan aikaan ja antaa asioiden tapahtua, sen sijaan että olisi suunnitellut itselleen jotain omatoimista turismia (aka trävelläystä).
« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 09:52:26 kirjoittanut Vandit »

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.08.2019, 15:28:13 »
Kiva kuulla erilaisia nakemyksia. En koe etta tama palsta olisi kuolemassa, mielestani taalla vaan tapahtuu sama hiljentyminen mika on tapahtunut kaikilla muillakin forumeilla paitsi fasessa jne, kuten ylla mainittu. Mutta toivotaan etta pysyisi hengissa. itse olen arvostanut taalla jaettua tietoa ja myos vanhoista postauksista on loytynyt kelpo materiaalia ihan viime paiviin saakka. Yleensa olen sitten viela guuglannut varmistaakseni tiedon oikeellisuuden, mutta taalta on tullut paljon ideoita ja lahtokohtia mista sitten etsia lisaa tietoa. ja kiva etta kaikenlaista populaa, myos pakettimatkailijoita, ei yhtaan hairitse. Joskus pakettimatkakin voi toimia sopivasti. Itse nautin saatamisesta, mutta minulla on matkakaveri joka ei nauti, jos en tekisi matkavarauksia, han varmaan menisi pakettimatkalle.

En ymmarra miksi valitatte noista mainos/kaupallisista blogeista. eihan niita ole pakko nahda. Minulla on perusasetuksena keskustelupalsta uudet vastaukset, en nae yhtaan mitaan mita etusivulla tapahtuu. kaiken huipuksi on viela asetuksena se vanha layout, joka vaikkei olekaan kauhean elegantti, on paljon kayttajaystavallisempi kuin uusi.  8)