Kirjoittaja Aihe: Nukkuminen dormeissa...  (Luettu 10866 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #40 : Joulukuu 22, 2004, 14:01:53 »
Lainaus käyttäjältä: "tigalily"
USA:ssa kaikissa hostelleissa joissa kävin, pääsääntöisesti kaikki dormissa nukkuneet asiakkaat saivat avaimen. Yksityishuoneisiin oli vain 1 avain, eli jos huoneessa nukkui 2 henkeä, heillä oli yhteinen avain.

Hostellielämään vois kyllä tottua. Helpostikin! Tarkoittaen, että koen, että toinen kotini on eräs hostelli New Orleansissa. Sinne vielä takaisin! :)

Muistatko vielä mahdollisesti kyseisen hostellin nimen? :)

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #41 : Tammikuu 01, 2005, 20:50:01 »
Kuinka tavaroiden säilytys noissa dormeissa? Onko niissä lukollisia kaappeja tai säilö repulle tms.?

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #42 : Tammikuu 01, 2005, 22:35:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Kuinka tavaroiden säilytys noissa dormeissa? Onko niissä lukollisia kaappeja tai säilö repulle tms.?

Joskus on, joskus ei. Monissa on ainakin luggage room, johon voit jättää reppusi jos saavut kaupunkiin ennen kun voit kirjautua sisään, tai jos olet lähdössä kiertelemään kaupungille vielä sen jälkeen kun kirjaudut ulos.
Joissain hostelleissa on jokaiselle vieraalle oma lukollinen kaappi, joissain kaappi johon voit laittaa oman lukon, ja joissain ei kaappia ollenkaan. Itse oon jättänyt repun aina vaan sängylle ja ottanut passin ja rahat yms. rahavyöhön tai laittanut säilöön jos on pätevän näköinen sellainen olemassa.
Amsterdamissa hyvämaineisessa hostellissa jaoin 8hengen huoneen 7 miehen kanssa, joista yhdelläkään ei ollut ainoatakaan vaatekappaletta repun ulkopuolella, ja reput oli kaapissa. Itse olin pessyt vaatteita ja levitellyt ne kuivumaan jokaiselle mahdolliselle sängyn läheltä löytyvälle ulokkeelle ja muutenkin levitellyt koko repun sisällön sängylle. Tuli vähän sellainen olo että pitäiskö munkin katsella tavaroideni perään vähän pidempään, mutta päätin ettei mulla ole mitään mistä olisi niille mitään hyötyä.

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #43 : Tammikuu 13, 2005, 17:05:22 »
Eli onko noiden dormien hinnat n. 15-25e?? Onko noissa hostelleissa siis sellasia yhden, kahden tai kolmen hengen huoneita??ja minkä hintaisia ne ovat jos niita on?? Ajattelin vain että onnistuisiko yksi yö sillä tavalla että otan itselleni yksin yhden hengen huoneen ja sitten jossain vaiheessa kaverini tulevat sinne ja ahtaudutaan sinne yhden hengen huoneeseen koko yöksi nukkumaan??(epämukavaa mutta halpaa siis jos onnistuu). En tiedä näistä asioista juuri mitään joten kysymys voi olla todella tyhmä   :oops:

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #44 : Tammikuu 13, 2005, 17:28:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Eli onko noiden dormien hinnat n. 15-25e?? Onko noissa hostelleissa siis sellasia yhden, kahden tai kolmen hengen huoneita??ja minkä hintaisia ne ovat jos niita on?? Ajattelin vain että onnistuisiko yksi yö sillä tavalla että otan itselleni yksin yhden hengen huoneen ja sitten jossain vaiheessa kaverini tulevat sinne ja ahtaudutaan sinne yhden hengen huoneeseen koko yöksi nukkumaan??(epämukavaa mutta halpaa siis jos onnistuu). En tiedä näistä asioista juuri mitään joten kysymys voi olla todella tyhmä   :oops:

I love it. :shock:

Hmm... Mietitääs... Hostellinpitäminen on liiketoimintaa.. Se, että yhden hengen huoneeseen ahtautuu vaikka 4 henkeä tarkottaa rahallista menetystä hostellinpitäjälle (jos vaikka hypoteettisen yhden hengen huoneen hinta on 40e ja dormipaikat 15e kipale..) Sillä on saattanu joskus käydä mielessä että joku saattaa jotain vastaavaa yrittää ja se ei välttämättä oo kauheen ilonen kun teidät löytää sieltä siskonpetistä köllimästä.

Kaikki on tietenkin mahdollista. Eli saattaa toi "kuningasidea"onnistuakin, riippuen vähän paikan turvatasosta, vastaanoton aukioloista ja kiinnostusneisuustasosta.  Henkilökohtasesti mä oon sitä mieltä, että toi on varastamista. Mutta se on sitten ihan taas oma asias, kuhan et varasta mun ajalla.

Ja on niissä hostelleissa aika usein kolmen tai neljän hengen huoneitakin, joissa hinta henkilöä kohden ei nouse hirveen paljon dormipaikkaa kallimmaaks.
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

Reissukka

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #45 : Heinäkuu 05, 2010, 08:47:53 »
On tassa tullu dormeissa nukuttua ja paaosin ihan ok, mutta en voi olla valittamatta tassa ketjussa eraiden dormikamppisten kuorsaamisesta. Useinkin huoneessa joku pilaa muiden nukkumisen kuorsaamalla aanekkaasti lapi yon. Viime yonakin herailin pitkin yota ja lopulta nousin seiskalta kun en sen melun lapi saanut nukuttua. Mielestani olis kylla huomaavaista olla majoittumatta dormeissa jos tietaa kuorsaavansa enemmankin. Talla palstalla joku nain teki, ja pointsit siita :-) Tai onhan niita jotain kuorsausta hillitsevia tuotteitakin, joita kenties vois kayttaa... Sorry "nirppanokkaisuus" mut vasy painaa kuorsausyon jaljilta..hahha... ;)

broot

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : Heinäkuu 05, 2010, 17:30:16 »
Dormit on dormeja, jos ei osaa nukkua mahdollisesti muiden vähän metelöidessä, niin kannattaa miettiä meneekö dormiin vai ei. Itse en voisi kuvitellakkaan majoittuvani mihinkään dormiin, juurikin sen takia että joku saattaa kuorsata tai muuten pitää ääntä nukkuessaan.

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : Heinäkuu 05, 2010, 18:12:23 »
Dormit on dormeja, jos ei osaa nukkua mahdollisesti muiden vähän metelöidessä, niin kannattaa miettiä meneekö dormiin vai ei.

Miksei päinvastoin: jos ei osaa nukkua metelöimättä niin voisi miettiä meneekö dormiin vai ei. Tosi omituinen lähtökohta tämä, että metelöitsijöiden pitää saada olla just siellä missä tykkäävät ja metelöinnistä häiriintyvien pitää vaan aina mennä muualle. Reilua?

No, harva kai tahallaan kuorsaa, mutta eiköhän hostelleissa vois olettaa itse kunkin ymmärtävän ottaa muut ihmiset huomioon. Kaikki kuorsaus kun ei ole "vähän" metelöintiä, vaan dormeissa törmää joskus sellaisiin höyryjyriin ettei olisi edes mahdolliseksi uskonut, ellei olis itse paikalla ollut (ja ei, korvatulpista ei ole näiden tyyppien lähellä mitään hyötyä...)

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : Heinäkuu 05, 2010, 18:20:44 »
Miksei päinvastoin: jos ei osaa nukkua metelöimättä niin voisi miettiä meneekö dormiin vai ei. Tosi omituinen lähtökohta tämä, että metelöitsijöiden pitää saada olla just siellä missä tykkäävät ja metelöinnistä häiriintyvien pitää vaan aina mennä muualle. Reilua?
Niin juuri, kaikilla meillähän on valinnanvaraa. Mitäpä luulet, haluaako se kuorsaava tyyppi tulla sinne dormiin nukkumaan ja sinua häiritsemään vai nukkuisiko mahdollisesti vaikkapa äänieristetyssä yksityishuoneessa mieluummin jos se olisi mahdollista?

broot

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : Heinäkuu 05, 2010, 18:34:32 »
Dormit on dormeja, jos ei osaa nukkua mahdollisesti muiden vähän metelöidessä, niin kannattaa miettiä meneekö dormiin vai ei.

No, harva kai tahallaan kuorsaa, mutta eiköhän hostelleissa vois olettaa itse kunkin ymmärtävän ottaa muut ihmiset huomioon. Kaikki kuorsaus kun ei ole "vähän" metelöintiä, vaan dormeissa törmää joskus sellaisiin höyryjyriin ettei olisi edes mahdolliseksi uskonut, ellei olis itse paikalla ollut (ja ei, korvatulpista ei ole näiden tyyppien lähellä mitään hyötyä...)

Kaiken muun metelöinnin kyllä luulisi voivan olevan mahdollita helposti poistaa, mutta kuorsaaminen on kyllä sellainen että sille ei kovin helposti mitään mahda.

Sinänsä olen täysin samaa mieltä että metelöivän kuuluu poistua, mutta kuorsaaminen on vähän niin ja näin, itse en tiedosta usein kuorsaavani, joskus ilmeisestikkin sitä teen.

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : Heinäkuu 05, 2010, 18:48:55 »
Niin juuri, kaikilla meillähän on valinnanvaraa. Mitäpä luulet, haluaako se kuorsaava tyyppi tulla sinne dormiin nukkumaan ja sinua häiritsemään vai nukkuisiko mahdollisesti vaikkapa äänieristetyssä yksityishuoneessa mieluummin jos se olisi mahdollista?

En mä luule mitään (enkä muistaakseni edes sanonut että "se kuorsaava tyyppi" häiritsisi juuri minua mitenkään erityisesti). Kunhan kommentoin aiemmin esitettyä mielipidettä siitä, että kannattaa vaan mennä muualle jos ei halua kuunnella muiden metelöintiä keskellä yötä. Kaipa se joidenkin mielestä on ihan itsestäänselvää, että metelöivillä yöpyjillä on etuoikeus dormeihin ja muiden pitää vaan maksaa niistä yksityishuoneista, jos eivät pysty nukkumaan hillittömän kuorsauksen keskellä ::)

hannar

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : Heinäkuu 05, 2010, 22:21:09 »
Samoilla linjoilla siinä että jos tietää kuorsaavansa niin olis kohteliasta majoittua yhden hlön huoneessa...Itse joudun aina lunastamaan yhden hengen huoneen, koska kaikenlainen kuorsaus häiritsee. Ei niinkään musiikki tai puhe samalla desibelillä.

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : Heinäkuu 05, 2010, 22:35:31 »
Samoilla linjoilla siinä että jos tietää kuorsaavansa niin olis kohteliasta majoittua yhden hlön huoneessa...Itse joudun aina lunastamaan yhden hengen huoneen, koska kaikenlainen kuorsaus häiritsee. Ei niinkään musiikki tai puhe samalla desibelillä.
Kohteliasta se on ja toivon että kaikki, joilla on mahdollisuus valita, tekevätkin noin. Dormeissa kuitenkin nukkuu myös ihmisiä joilla ei ole valinnanvaraa. Eivät kaikki ole mitään omatoimimatkailijoita jotka pitkittävät reissuaan elämällä mahdollisimman halvalla, toisilla ei yksinkertaisesti ole varaa muunlaiseen majoitukseen.  Ei varmaan tarvitse kertoa kumpi saa puolestani poistua yhteismajoituksesta yksityisempään tilaan nukkumaan jos valita pitää, pallontallaaja vai köyhä duunari jolla ei ole varaa hotelliin reissullaan.

Armando

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : Heinäkuu 14, 2010, 23:20:38 »
Vuosi sitten Budapestissa minulle suotiin ilo ja kunnia jakaa dormi yhdeksän britin kanssa. ;D

Muuten ei kyllä ole ollut valittamista.

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : Heinäkuu 15, 2010, 00:19:58 »
Kohteliasta se on ja toivon että kaikki, joilla on mahdollisuus valita, tekevätkin noin. Dormeissa kuitenkin nukkuu myös ihmisiä joilla ei ole valinnanvaraa. Eivät kaikki ole mitään omatoimimatkailijoita jotka pitkittävät reissuaan elämällä mahdollisimman halvalla, toisilla ei yksinkertaisesti ole varaa muunlaiseen majoitukseen.  Ei varmaan tarvitse kertoa kumpi saa puolestani poistua yhteismajoituksesta yksityisempään tilaan nukkumaan jos valita pitää, pallontallaaja vai köyhä duunari jolla ei ole varaa hotelliin reissullaan.

Joo, tuol Irlannissa ja mm.Dublinissa muinoin olleessa niin siellä suuressa dormissa nukkui kanssa porukka jotka oli duunissa kaupungissa ja osa joutui vaihtaan mestaa ku joku känniörveltäjä piti kovaäänistä hauskaa keskellä yötä..

The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

kendraJoy

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : Heinäkuu 17, 2010, 11:53:21 »
no eikai kukaan tahallaan kuorsaa??  Tulpat korviin vaan ja peukut pystyyn että uni tulee ennen naapuria ;D huonetovereiden mesoaminen ja känniörvellys on asia erikseen. Se on todella ärsyttävää, mutta jotenki siihen aina alistuu, että kun näin ja näin vähän maksaa ja muitakin huoneessa majoittuu, niin kai se on kestettävä.

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : Heinäkuu 17, 2010, 12:21:33 »
no eikai kukaan tahallaan kuorsaa??  Tulpat korviin vaan ja peukut pystyyn että uni tulee ennen naapuria ;D huonetovereiden mesoaminen ja känniörvellys on asia erikseen. Se on todella ärsyttävää, mutta jotenki siihen aina alistuu, että kun näin ja näin vähän maksaa ja muitakin huoneessa majoittuu, niin kai se on kestettävä.
Ei todellakaan. Pistelee vihaksi ihmiset jotka huvikseen kiertävät maailmaa ja nukkuvat hostelleissa koska se on niin ihkun halpaa vaikka varaa olisi parempaankin, JA haluavat vielä häätää toiset pois sieltä yhteismajoituksesta jos toiset sattuvat nukkuessaan pitämään meteliä. Se joka ei normaalin ihmiselon kaikkia puolia siedä, menköön nukkumaan vaikka katuojaan minun puolestani.

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : Heinäkuu 18, 2010, 17:50:39 »
Pistelee vihaksi ihmiset jotka huvikseen kiertävät maailmaa ja nukkuvat hostelleissa koska se on niin ihkun halpaa vaikka varaa olisi parempaankin, JA haluavat vielä häätää toiset pois sieltä yhteismajoituksesta jos toiset sattuvat nukkuessaan pitämään meteliä. Se joka ei normaalin ihmiselon kaikkia puolia siedä, menköön nukkumaan vaikka katuojaan minun puolestani.

Ja höpön höpön! Olen viettänyt vuosia elämästäni dormeissa ja koska dormiin pukkaavat juuri ne, jotka haluavat pääasiallisesti vain sänkypaikan, kunnon uni heille suotakoon. Ihmeellinen ajatus, että jos nukkuu hostellissa halvalla halutakseen säästää rahaa, pitäisi heidän mielummin mennä katuojaan kuin kestää häiritsevää käytöstä, tahantonta tai ei. Voin kertoa himpsulle, ettei se dormi, yllätys, yllätys, ole ilmainen. Sekin maksaa rahaa.

En nyt tarkoita pientä kuorsausta, vaan ikkunoita helistävää, ukkosta muistuttavaa karjuntaa, joka kuului alakerran respaan asti. Jos dormissa on 8 ihmistä, ja 7 heistä valvoo yhden ihmisen kuorsauksen vuoksi, ei se ole normaalia "ihmiselon kaikkia puolia". Eräs dormin tyypeistä herätti kuorsaavan tyypin neljä kertaa yön aikana.

Kuorsaan varmasti joskus itsekin, ja ehkä se häiritsee jotakuta herkkäunista, mutta valituksia ei ole vielä tullut. Normaali kuorsaus tms. on ihan ok. Samanlailla olen itse ottanut oman huoneen, jos olen ollut vaikkapa kovassa flunssassa ja tiedän, että niistän/yskin/aivastelen pitkin yötä. Se kuuluu mielestäni normaalin ihmisen käyttäytymissääntöihin.
She rides rollercoasters but never screams

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : Heinäkuu 18, 2010, 18:44:22 »
Ihmeellinen ajatus, että jos nukkuu hostellissa halvalla halutakseen säästää rahaa, pitäisi heidän mielummin mennä katuojaan kuin kestää häiritsevää käytöstä, tahantonta tai ei. Voin kertoa himpsulle, ettei se dormi, yllätys, yllätys, ole ilmainen. Sekin maksaa rahaa.
Jos sattui jäämään huomaamatta, olen aiemmin tässä samassa ketjussa sanonut että niissä dormeissa nukkuu ihmisiä joilla ei yksinkertaisesti ole varaa nukkua muualla, kuten pienituloisia komennusduunareita. Usein nämä samat duunarit myös kuorsaavat, ja jos pitää valita omatoimimatkailijan tai duunarin väliltä niin kyllä se on omatoimimatkailija joka lentää pihalle, menköön hotelliin. Edelleen, tahallinen metelöinti on täysin asia erikseen mutta kuorsaus on asia jolle ei kukaan mitään mahda ja hienohelmat voivat joko elää asian kanssa tai painua muualle. Ugh.

Lainaus
Eräs dormin tyypeistä herätti kuorsaavan tyypin neljä kertaa yön aikana.
Eli eräs dormin tyypeistä häiritsi sen kuorsaavan ihmisen yöunta tahallaan neljä kertaa yön aikana saavuttamatta sillä mitään mutta ei kuitenkaan omistanut tarpeeksi aivoja suojatakseen kuuloaan sensijaan että yrittää vittuilemalla saada tyypin lopettamaan kuorsaustaan? Mikä ihmeen järki siinä mielestäsi on?

Strange Little Girl

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : Heinäkuu 18, 2010, 18:52:00 »
Jos sattui jäämään huomaamatta, olen aiemmin tässä samassa ketjussa sanonut että niissä dormeissa nukkuu ihmisiä joilla ei yksinkertaisesti ole varaa nukkua muualla, kuten pienituloisia komennusduunareita. Usein nämä samat duunarit myös kuorsaavat, ja jos pitää valita omatoimimatkailijan tai duunarin väliltä niin kyllä se on omatoimimatkailija joka lentää pihalle, menköön hotelliin.

Mikä ihmeen duunari?? Mistä sä oikein puhut? Jos puhutaan jostain hostellista, jonka dormi on yöltä, sanotaan, 15€, mikä on esimerkiksi Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja itä-Euroopassa ihan normaali hinta, maksaa kuukaudessa 450€, niin täytyy olla yksinkertainen duunari, jos ei halvempaa majoitusta löydä, jos siellä kerran työkomennuksella on (vaikka en siis vieläkään täysin ymmärrä tätä, koska tosi harvoin törmää keneenkään joka asuu hostellissa vaikka käy töissä)
Ja ihan niinkuin omatoimimatkailija ei olisi rahojaan työllä ansainnut...

Eli eräs dormin tyypeistä häiritsi sen kuorsaavan ihmisen yöunta tahallaan neljä kertaa yön aikana saavuttamatta sillä mitään mutta ei kuitenkaan omistanut tarpeeksi aivoja suojatakseen kuuloaan sensijaan että yrittää vittuilemalla saada tyypin lopettamaan kuorsaustaan? Mikä ihmeen järki siinä mielestäsi on?

No, samaa logiikkaa seuraten eräs yksittäinen kuorsaaja valvotti seitsemää muuta ja häiritsi heidän yöuntaan...? Kuule, siinä ei olis yhdet tai kahdetkaan korvatulpat auttaneet. Vittuilusta ei ollut tietoakaan, herättäjä pyysi harvinaisen kohteliaasti tätä karhua kääntymään kyljelleen.
She rides rollercoasters but never screams