Ite voin kanssa allekirjottaa tuon etta skopje on kylla aika pommin jaljilta ainakin se ns. neuvostopuoli, joen toisella puolella onkin sitten paljon kauppakojuja ja ruokapaikkoja ja hinnat ei paata huimaa. se on sellasta muslimihenkista aluetta, mutta itselle kun ennen itaeurooppaa en ollu oikeen moskeijoja nahnyt niin oli paljon uuttaa ja tuolla viihtyi ihan hyvin.
myos varoteltiin etta siina sillalla saattaa sellaset mukulaporukat tulla kyseleen almuja ja kayda aika agressiivisestikkin taskuilla, ja neuvottiin lyomaan pain nakoa. itse en kyseisiin porukoihin tormannytkaan vasta sittenkun olin syomassa mutta ei niista se isompaa harmia ollut kun naytti vaan eleillaan etta ala hairitse minua.
Ohridia suosittelen kanssa tutkiskelemaan, ite olin tuolla myohaan syksylla joten turisteista ei ollut tietoakaan ja ittekseni sain jarven ymparistoa katsella ja ravintoloissakaan ei ollut turhaa tungosta. se luostari on mukava paikka missa taala on ollu jo puhetta ja sinne paasee helposti kavellen siita ohridin kylasta.
skopjesta ohridiin menee busseja helposti ja halvasti, seka ohridista albanian rajalle, josta rajan voin katevasti ylittaa tyylikkaasti kavellen ja kavella vaikka seuraavaan albaani kaupunkiin josta busseja menee sitten tiranaan.