Matkaseuraa talvikaudeksi ?

(Luettu 3560 kertaa)

Pesurekka

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkaseuraa talvikaudeksi ?
« : 27.06.2019, 15:12:46 »
Pitkäaikainen haave ollut lähteä kiertämään aasiaa tai etelä-amerikan pohjoisosia. Säästöt ovat kasassa ja olen enää vain uskallusta vaille valmis lähtemään. Lähtemisen edellytyksenä on vakityöstä irtisanoutuminen, joten aion olla myös pidempään ehkä n.6 kk reissun päällä. Suunnitelmia ei vielä ole, vain haave reissusta. Aasiassa olen käynyt muutamassa maassa ja uskoisin että sinne uskaltaa yksinkin, Etelä-Amerikkaan en lähtisi ilman matkakumppania. Jos sinulla on samanlaisia haaveita, niin haaveillaanko yhdessä ja katsotaan saadaanko reissu toteutumaan :) /M29

Cribbe90

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkaseuraa talvikaudeksi ?
« Vastaus #1 : 25.07.2019, 10:38:01 »
Oletko miettinyt jos 6 kk matka tulossa niin sen aloittaisi junamatkojen kuninkaalla trans-siperialla? :) tai oikeastaan trans-mongolian reitillä eli Moskovasta Pekingiin siitä pääsisi kätevästi jatkamaan matkaa vaikka Kaakkois-Aasiaan. Heitän kysymyksen ilmoille kun itse olen lähdössä syys-lokakuun vaihteessa ko matkalle mutta matkaseura vielä puuttuu:)

betoni

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 27.07.2019, 20:36:57 »
Pitkäaikainen haave ollut lähteä kiertämään aasiaa tai etelä-amerikan pohjoisosia. Säästöt ovat kasassa ja olen enää vain uskallusta vaille valmis lähtemään. Lähtemisen edellytyksenä on vakityöstä irtisanoutuminen, joten aion olla myös pidempään ehkä n.6 kk reissun päällä. Suunnitelmia ei vielä ole, vain haave reissusta. Aasiassa olen käynyt muutamassa maassa ja uskoisin että sinne uskaltaa yksinkin, Etelä-Amerikkaan en lähtisi ilman matkakumppania. Jos sinulla on samanlaisia haaveita, niin haaveillaanko yhdessä ja katsotaan saadaanko reissu toteutumaan :) /M29
Itse irtisanouduin duunista helmikuussa ja maaliskuun lopulla lensin Kolumbiaan. Ensimmäinen pitkä reissu kyseessä muutaman 1-2kk reppureissun jälkeen eli aika sama tilanne kun sinulla! Aivan turha pelätä Etelä-Amerikkaa, reissaaminen on täällä todella helppoa. Jos et espanjaa osaa niin suosittelen heti alkuun menemään kouluun muutamaksi viikoksi oppimaan perusteet. Itse olen tällä hetkellä Ecuadorissa, matkalla etelään päin. Reissua vielä noin 6kk jäljellä!
En voi kuin suositella reissuunlähtöä!
Jos jotain kysyttävää on niin viestiä voi laittaa :)

Pesurekka

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 07.08.2019, 07:19:02 »
Oletko miettinyt jos 6 kk matka tulossa niin sen aloittaisi junamatkojen kuninkaalla trans-siperialla? :) tai oikeastaan trans-mongolian reitillä eli Moskovasta Pekingiin siitä pääsisi kätevästi jatkamaan matkaa vaikka Kaakkois-Aasiaan. Heitän kysymyksen ilmoille kun itse olen lähdössä syys-lokakuun vaihteessa ko matkalle mutta matkaseura vielä puuttuu:)

Trans-siberia on ollut pitkään haave ja tuo ei olisi yhtään huono vaihtoehto aloittaa matkaa, toistaiseksi en ole tuota vielä suunnitellut/alkanut tehdä taustatyötä tuolle reitille. Mutta ei lainkaan poissuljettu. miten viisumiasia venäjälle/kiinaan jos tuon junamatkan tekee?

Cribbe90

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 07.08.2019, 16:47:34 »
Itse selvitellyt melko laajasti asiaa. Viisumiasiaan osaan sanoa että Travellink oy nimiseltä matkatoimistolta joka on Helsingissä niin venäjä/mongolia/Kiina viisumit paketti joku 275€ samasta paikasta kattonu lippuja niin joku pyörree 800...

Cribbe90

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.08.2019, 17:44:03 »
Korjaus aikaisempaan matkatoimiston nimi traveller oy:)

A. Kiilari

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 08.08.2019, 16:52:01 »
Ajattelin liittyä keskusteluun. Minua ei ehkä junailu niin kiinnosta. Sen sijaan mitä sen jälkeen tapahtuu, niin kiinnostaisi. Olen lähdössä reissuun syyskuussa ja olen varannut alustavasti reissaamiselle loppuvuoden. Aasian lämpimät maat kiinnostaa. Mitään ei ole vielä varattu.

Pesurekka

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 09.08.2019, 10:02:29 »
Ajattelin liittyä keskusteluun. Minua ei ehkä junailu niin kiinnosta. Sen sijaan mitä sen jälkeen tapahtuu, niin kiinnostaisi. Olen lähdössä reissuun syyskuussa ja olen varannut alustavasti reissaamiselle loppuvuoden. Aasian lämpimät maat kiinnostaa. Mitään ei ole vielä varattu.

Loka-Marraskuun taitteessa olen lähdössä, muuta ei vielä tiedossa. Katsellut nyt Goa-Indonesia väliä. Nepal-Laos-Borneo kiinnostaa eritoten. Kun alkaa asioita varmistuun niin päivittelen tänne, olisihan se mukavaa taittaa osan matkaa jonkun kanssa.

Piitu87

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.08.2019, 20:19:10 »
Tääl olis myös matkalainen😀Marraskuun thaikuissa ja sen jälkeen ? Et mitä tapahtuu..Huhtikuuhun saakka ainakin olen reissussa😀Matkakassa ok,menolentolippu ens kuus😀m32

A. Kiilari

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 05.09.2019, 18:46:32 »
Pesurekka ja muut, toi lainaus näytti niin vaikealta, että kirjoitan tähän alle. Toistaiseksi on varattuna lennot Bangkokiin 15.9. ja siitä on tarkoitus suunnata rannalle totuttelemaan aikaeroon. Myös siitä eteenpäin lento varattuna Filippiineille 25.9. jossa vierähtää varmaan se about 30 päivää, jonka viisumi antaa myöden. Sen jälkeen suunnitelmat auki, mutta Vietnam, Laos, Kambodza ja Pohjois-Thaimaa kiertuetta olen miettinyt. Marraskuun lopulla ehkä Sri Lankalle. Alla aiempi ilmoitukseni.

purpeli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.09.2019, 21:02:54 »
Mäpä voisin kenties lähteäkkin lattareihin. Olen jo yhden 6kk reissun etelä amerikassa tehnyt ja kolumbiaan ja peruun tekisi mieli takas. Ookko jo reissun löytänyt vai edelleen ideoita poimimassa.  M40v, tre

LuckyLee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 10.10.2019, 11:09:50 »
Moikka!

Oliko joku tästä jengistä jo suunnitellut Borneolle matkustamista marraskuussa?  Itselläni on menolippu 16.11. Kota Kinabaluun ja ajattelin tutkia pari viikkoa Sabahin aluetta ja sitten lentää Balille muutamiksi viikoiksi, sitten onkin avoimet suunnitelmat.  Jossakin vaiheessa joulukuuta miesystäväni liittyy seuraani, ehkä.  Kotiutuminen mahdollisesti tammikuun puolen välin tienoilla jostakin päin maapalloa.  Seura olisi kiva Borneon ja Balin osalta nyt ainakin :)   Olen 38-v nainen sairaanhoitaja Pirkanmaalta, reissaillut yli 50 maassa ja teen säännöllisesti näitä irtiottojani työelämästä, uskoisin olevani varsin hilpeä ja avarakatseinen matkakumppani.