Mexico, kommunikointi, puhelimet, jne..

(Luettu 2324 kertaa)

herodes

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Mexico, kommunikointi, puhelimet, jne..
« : 16.10.2019, 21:31:52 »
Tervehdys. Olen lähdössä Meksikoon marraskuun lopulla vähän pidemmäksi aikaa. (menolipulla ~6 kk...)

Ensimmäinen kysymys koskee lähinnä puhelinliittymiä ja sen sellaisia. Eli mikä on edullisin tapa kommunikoida sieltä suomeen esimerkiksi?
Suomalainen matkailiittymä? Paikallinen kaverini mainitsi heidän liittymien olevan vähän säätöä ja ajattelin jos täällä olisi jollain ehdottaa...

Onko kenelläkään kokemusta pidempiä aikoja meksikossa elelystä? Kuulisin mielelläni yleisi kokemuksia ja vinkkejä. Meksiko cityyn menen nyt ainakin Joulukuuksi jonka jälkeen kiertelen pienempiä kaupunkeja käsityöhommiin tutustumiset mielessä.
Jossain vaiheessa olisi ajatuksena myös vetäytyä hetkeksi joko Jukatanille tai sitten tyynenmeren puolelle , hermolevolle merta tuijottamaan...7
En mitään bilehommia ole hakemassa.

Varmaan tuolta löytyy jotain rentoja paikkoja joissa suomalaisiakin hengailee jos henkisät tukea tulee ikävä pidemmällä matkalla.

Erityisesti kiinostaa jos jollain on kokemusta pätkätöistä tai etätöistä maailmalla yleensä. Kirjoittamishommat nyt ensin tulee mieleen. Kulttuurialalta olen, Englanti ja suomi sujuu melko natiivi tasolla, (espanja on vähän niin ja niin... tiedän... koitan korjata asiaa...)

Sekava viesti mutta jos tästä sais jonkinlaisen keskustelun aikaan. Jos joku tuolla pyörii ensivuoden puolella niin vaihdan mielelläni ajatuksia enemmänkin :)

-JH

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Mexico, kommunikointi, puhelimet, jne..
« Vastaus #1 : 18.10.2019, 22:26:03 »
Skypellä 400 minuuttia Suomeen 7,80€ / kk (siis jos haluat soitella suoraan mobiilinumeroihin). Vaatii toki wifin.

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 18.02.2020, 23:38:01 »
Vähän myöhässä vastaus, mutta ehkä jotain auttaa.

Ei mielestäni siinä ole mitään säätöä, minä olin vain kuukauden siellä ja hankin heti elämä päivänä SIM kortin. Esim. Mistä tahansa puhelin myymälästä tämän voi hankkia passilla pre paidina. Voi ostaa viikon, kolmen viikon tai kuukauden paketti muistaakseni, olisikohan firma ollut mulla Telcel. Nopea ja kivuton toimitus. Hintaa oli ehkä n. 15 euroa kuukausi, siinä joku 5GB nettiä, ja kotimaan puhelut.

Meksikossa ollaan ehkä vähän tarkempia, mutta kyllä sieltäkin voi turistialueilta saada töitä esim. Baareista ja hostelleista ilman viisumia. Guatemalassa enemmänkin. Mutta espanjaa kyllä kannattaa osata, muuten ei ehkä saa kun vapaaehtoistyötä. Ja palkat on tosiaan tosi ala-arvoisia, Guatemalassa ehkä 300-500e/kk ettei kannata luulla että laittomalla työllä rikastuu, mutta on sekin jollain elämänsä täyttämistä ja just ja just kattaa kulut. Meksikossa varmaan vähän enemmän. Muttei mielestäni ole kovin eettistä ottaa paikallisten töitä sen takia, että sen voi tehdä halvemmalla tai ilmaiseksi, ellei oikeasti ole puuttuvaa osaamista.

Nimim. 1,5v Guatemalassa viisumitta töissä... toivottavasti paikkaamassa puuttuvaa paikallista osaamista. 
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.

herodes

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 17.03.2020, 01:02:19 »
Moi!. joo kaikki sujunut täällä hyvin. Espanjaa oisi voinut opiskella tunnollisemmin kyllä.
 Nyt kun maailman tilanne on mikä on niin seuraava kysymys onkin:
Mitenköhän täältä pääsee pois? :D

Eli kun virallinenkin ukaasi suosittelee suomeen paluuta niin kyselisin onko kenellänään lähiaikojen kokemusta paluusta latinalaisesta amerikasta suomeen? Vaikeuksia? Ohjeita ja neuvoja otetaan vastaan.

TArkoitukseni oli olla pidempään mutta tuntuu ettei viittisi täällä kopittaa kun karanteenit iskee. ESTA:ni USA:han on voimassa ja olen ymmärtänyt että täältä eurooppaan päin pitäisi onnistua välilaskut jenkeissä?

Mites muut maat väliaskuineen.

kiits!

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.03.2020, 09:18:47 »
546 noin ylihuomiselle citystä JFK KEF (eikö islanti ollutkaan karanteenissa) ? yli tonnilla pääsee lontoon kautta jos ei vielä ole kiellossa(Lupasivat sen laittaa kyl)
puhummme sinun kieltäsi