Nîmes

(Luettu 6843 kertaa)

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
Nîmes
« : 04.02.2012, 15:13:48 »
Monet menevät Roomaan nähdäkseen Roomalaisen amfiteatterin. Kannattaisiko mielummin mennä Nimesiin katsomaan sellaista ja esim. The Great Roman games:ia? Tänä vuonna nuo näyttävät olevan 28-29.4.12 http://arenes-nimes.com/en/events

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Nîmes
« Vastaus #1 : 06.02.2012, 12:26:32 »
Käväisimme areenalla viime kesänä. Kierrokselle oli tarjolla audioguide, todennököisesti sen kanssa siitä olisi saanut vähän enemmän irti.

Jostain syystä tiheähkön kaupunkikaavan keskelle rutistuksiin jääneet Provencen areenat eivät kauheasti jaksa mua lämmittää, mutta Nimesin areena lienee parhaiten säilyneitä koko mantereella. Härkätaisteluita tai muita geimejä en ole ollut todistamassa.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.2012, 16:00:26 »
Kannattaa mennä, mutta ei mieluummin vaan molempiin (mikäli ei Roomassa ole vielä käynyt). Nîmesin lähellähän (~30 km) on lisäksi maailmankuulu Pont du Gard sekä hieman kauempana esim. Arles ja Orange amfiteattereineen ja teattereineen. Itse kävin Provencessa moisia tutkailemassa viime kesänä ja pidin näkemästäni. Erityisesti kuitenkin juuri Nîmes kaupunkina oli sellainen, johon palaisi mielellään vielä uudestaankin.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.02.2012, 21:51:17 »
Kiersimme nuo samat paikat viime kesän alussa. Niistä voi olla monta mieltä :)

Etenkin Pont du Gardille mennessä oma auto on välttämätön. Sen lähistöllä on kivoja pikkukyliä, joissa voi yöpyä. Idyllinen Uzes oli kesäkuun ekana viikonloppuna täynnä, mutta St Quentin la Poteriesta löytyi mainio maalaishotelli, josta katselin omasta ikkunasta maisemia kohti Uzesia.

jv

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.02.2012, 20:20:20 »
Vierailu Nîmesissä kannattaa ehdottomasti, mutta ei pelkästään areenan takia, sillä kaupungissa on monia muitakin mielenkiintoisia nähtävyyksiä. Mielestäni selvästi vaikuttavin Nîmesin seudun nähtävyyksistä on Pont du Gardin akvedukti, joka aikaisemmin jo mainittiinkin. Pont du Gardille pääsee kyllä ilman omaa autoakin, sillä Nîmesin rautatieasemalta kulkee säännöllisesti busseja kävelymatkan etäisyydelle tästä nähtävyydestä.

Lisää tietoa Nîmesistä:

http://matkaideoita.com/nimes.html

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.2013, 16:52:22 »
Olen juuri suunnittelemassa ylihuomenna alkavaa Ranskan osuutta pidemmästä reissustani. Katson aina UNESCON maailmanperintölista ja Nimesin lähistöllä on useampiakin kohteita, mm. Orange, Avignon ja Arles. Mitä näistä kohteista suosittelisitte tukikohdaksi alueen tutkimiseen? Hakusessa paikka (saapi olla pieni kyläkin) josta löytyy budjettihintaista yösijaa ja julkisilla kulkupeleillä onnistuisi helposti lähistölle päiväretkien tekeminen. Kaikki vinkit ja ehdotukset ovat tervetulleita.

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.03.2013, 14:36:30 »
Miten on tarkoitus liikkua paikan päällä? Millaisella porukalla? Mikä majoitusmuoto ei tule kysymykseen?

Avignonin vanha keskusta on varsin pieni ja kompakti - autoilu lähes kielletty. Orangessa historia hengittää vahvasti niskaan ja vanha osa hiukan on ahdas autoille... Carpentras sopiva sekoitus uutta ja vanhaa. L'Isle sur Sorgue hyvin idyllinen, mutta hiukan syrjässä. Arlesista ja Nimesistä liian vähän korkemuksia lausuttavaksi.

Tosin taisit jo lähteä...
« Viimeksi muokattu: 15.03.2013, 14:43:59 kirjoittanut maanma »

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.03.2013, 00:47:19 »
Olen jo Ranskassa, mutten viela lahellakaan Nimesin seutua eli kaikki vinkit ovat edelleen tervetulleita. Reissaan yksin julkisia kulkuvalineita kaytan ja majoitusvaihtoehtona minulle on aina ollut  se "kaikista halvin"  ;D

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.03.2013, 02:04:00 »
Olen jo Ranskassa, mutten viela lahellakaan Nimesin seutua eli kaikki vinkit ovat edelleen tervetulleita. Reissaan yksin julkisia kulkuvalineita kaytan ja majoitusvaihtoehtona minulle on aina ollut  se "kaikista halvin"  ;D

Nîmesistä on helppo käydä ainakin siellä Pont du Gardilla, muistaakseni viitisen bussia päivässä sitä väliä menee. Lisäksi minusta Nîmes oli oikein kiva kaupunki. Arlesista puolestaan pääsee helposti esim. St-Rémyyn, jonka läheisyydessä sijaitsee Glanum roomalaisine tavernoineen (http://www.taberna-romana.com/). Nîmesissä ainakin on yksi Appartcityn huoneistohotelleista, sieltä saattaa saada halvallakin huoneen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.03.2013, 10:03:57 »
Käy muuten myös Les Baux'ssa. Se on komeimpia kukkulakaupunkeja noilla main. Iso museoalue korkeimmalla kohdalla, lisäksi mm. seimimuseo.

susanna8

• Aloittelija
  • www.matkailusivu.blogspot.com
    • Profiili
    • Susanna's travels
« Vastaus #10 : 26.01.2020, 01:32:17 »
Nimes on mielenkiintoinen historiallinen "pikku Rooma", suosittelen. Tosin kun kävin yhtenä kesänä oli +40C ja en jaksanut mennä katsomaan vesipuutarhaa helteessä