Hei palaan tähän!
Viime heinäkuussa tosiaan oltiin menossa, olimme ensin buukanneet kombon viikko Villefranche sur Merissä ja toinen Cassisissa, Marseillen lähellä. No koronan vuoksi lennot peruttiin ja myös ajattelimme itse, että ehkä järkevämpää jos sinne mennään, että ei sukkuloitaisi kovib laajalla alueella, joten buukkasimme uudelleen niin että edelleen viikko VSM ja toinen Mentoniin. Noh, pari päivää ennen kuin piti lähteä, oli Ranska edelleen niiden maiden listalla, jonne ei Suomesta kannustettu lähtemään, ja kappas jälleen me löysimme itsemme sittenkin Italiasta!😂 Oikeasti, mä kohta uskon, että meidät on jotenkin noiduttu, ettei meidän Ranskaan pääsy koskaan onnistu.
Mutta, that been said, taas olisi uusi yritys heinäkuussa 2021.
Kahdeksaksi yöksi löytyi kiva asunto Villefranchesta, mutta 5-7 yötä vielä olisi tarkoitus olla jossain muualla. Edelleen mua viehättää ajatus Mentonista, se näytti kuvissa ja kirjoitusten perusteella viehättävältä. Sieltä ei vaan meinaa löytyä kivaa majoitusta joustavalla peruutusturvalla ( mikä olis aika must, kun eihän tästä covidista tiedä, onnistuuko matkailu vielä ensi kesänäkään, Ranskan tilanne on ollut yksi Euroopan pahimmista).
Mutta kysymys teille, ja arvostaisin todella vinkkejänne ( tuntuu että just tällä palstalla viitsitään antaa kivoja vinkkejä), mitä muita kyliä siinä noin tunnin-parin juna/bussimatkan päässä kannattaisi tsekkailla. Ajattelin, että kunhan Ranskan makuun päästään, niin sinne voinee mennä uudelleenkin, eli siksi nyt vois keskittyä ensisijaisesti tuohon Rivieran alueeseen tai yleisesti Provenceen.
Mitä tunnelmallisia kyliä olisi?
Mulle on toi Ranska edelleen aika tuntematon, enkä oikein osaa ajatella kuin noita tunnettuja kohteita.