Venäjän e viisumi

(Luettu 1812 kertaa)

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Venäjän e viisumi
« : 19.10.2019, 17:22:30 »
Onko kukaan kokeillut hakea?
Itsellä reissu reilun kuukauden kuluttua.
Ja vielä ei voi hakea.

Lähinnä mietityttää valokuva, voiko sen ottaa itse, vai pitääkö mennä hakemaan passikuva ja ottaa itse valokuva siitä?

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Venäjän e viisumi
« Vastaus #1 : 20.10.2019, 15:43:55 »
Lähinnä mietityttää valokuva, voiko sen ottaa itse, vai pitääkö mennä hakemaan passikuva ja ottaa itse valokuva siitä?

Meinasit ottaa kuvan passikuvasta?

Terontius

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.2019, 11:59:33 »
E-viisumi tuli alle kahdessa päivässä. Itselläni oli passikuva ihan .jpeginä.
Helppoa oli tehdä. Onneksi oli ylhäällä vuoden 1995 käynnin päivämäärät.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.11.2019, 11:38:42 »
Tosiaan, tämä on kyllä helppo kuvio. tästä saa hyvän kuvan prosessista: https://yle.fi/uutiset/3-10998843, tosin sillä erolla, että Ylen toimittaja tekee tuosta jotenkin tosi monimutkaista, kun todellisuudessa kyseessä on helppo ja nopea kuvio.

Ennen kuin hakemusta lähtee täyttämään, kantsii olla itsestään kuva ja tiedot hotellista. Kuvan voit ottaa kännykkäkameralla. Pyri passikuvamaiseen meininkiin, niin ainakin mulla meni ongelmitta läpi. Lataa kuva sitten vielä sille koneelle, josta teet hakemusta. Hotellitiedot voit bongata vaikka booking.com. Ketään ei kiinnosta, menetkö sinne oikeasti vai et.

Päätös tuli mulle kahdessa päivässä hakemuksen tekemisestä.

Viisumi tsekattiin Helsinki-Vantaalla koneeseen noustaessa. Vaikutti, että joku ukko ei päässyt koneeseen jonkun kirjoitusvirheen tms. vuoksi. Pulkovolle tullessa olin koneen etuosassa, joten pääsin ensimmäisten joukossa ulos ja immigrationiin. Prosessi oli nopea. Kone laskeutui aikataulun mukaan 12.50 ja 13.02 olin pikkubussissa matkalla kohti keskustaa.

Heti kentän ulkopuolelta lähtevät 39-numeron bussit tai bikkubussit. Mene pikkubussilla, jos se osuu kohdalle, on vähän nopeampi. Maksaa 40 ränkylää. Nämä menevät Moskova-metroasemalle, josta voit jatkaa metrolla. Ostin kaksi metropolettia näyttämällä kahta sormea luukulla, hyvin toimi. Metro siis toimii poleteilla, jotka ovat kuin kolikoita. Oikeanpuoleinen metro menee Nevsky Prospektille. Ota hotelli jostain läheltä Nevskyn metroasemaa niin on helppo liikkua.

Pietari oli vaikuttava ja ihmiset varsin länsimaalaisen näköisiä, mitä nyt jonkin verran huivimummoa ja nahkatakkiukkoa näkyi. Pomppatoppatakki oli kova sana marraskuussa.

Paluussa ei kelvannut Finnairin appi-boarding pass, vaan piti jonottaa finskin tiskille. Tässä näkyi pala neuvostoliittoa, kun kaikki mammat olivat tiskien takana valmiina, pitkä jono odottavia matkustajia, mutta tiskejä ei avattu kuin tasan silloin kun määrä oli. Siinä sitten kaikki odottelivat. Kun boarding passin sai käteen, menivät paluumuodollisuudet yhtä lailla kätsästi kuin tullessakin.

Pesula

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.11.2019, 12:47:16 »
Riku Rantala suosittelee myös ja kertoo varoittavan esimerkin ääkkös-öökkösistä papereissa:

Suomalaiset unohtavat, että aivan nurkan takana on matkakohde, josta on tulossa uusi Berliini
https://www.hs.fi/matka/art-2000006317165.html

Lainaus
...

Budjettimatkaajalle yhdistelmä bussimatkaa ja nettiviisumia tekee Pietarin-reissusta erittäin edullisen. Siinä piilee kuitenkin yksi riski, joka kävi toteen ystävälleni Kyöstille: rajavartija torppasi viisumin, koska siinä luki Kyosti (olisi pitänyt lukea Kyoesti). Matka päättyi Vaalimaalle.
...

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.11.2019, 15:19:47 »
^Mikä meemi tämä "uusi Berliini" oikein on? Esim. Tbilisistä on sanottu ihan samaa jo muutama vuosi mutta kävijämäärät ei todellakaan ole mitään samaa tasoa. Kysykää vaikka työkavereiltanne kuinka moni on käynyt Tbilisissä. Pietarista ei tule uutta Berliiniä vaikka e-visa helpottaakin sinne matkustamista. Yksinkertaisesti siksi, että kyseessä on Venäjä kyrillisine aakkosineen.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2019, 15:21:46 kirjoittanut Matkailijoitsija »

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.11.2019, 12:11:49 »
Onko tämä nyt siis niin, että sähköisellä viisumilla saa matkustaa vain Leningradin alueella? Eli, kun ensi kesänä matkustaa Pietariin katsomaan Huuhkajien pelejä, ei rajanylityspaikkana sähköistä viisumia käytettäessä saa olla esimerkiksi Niirala?
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.11.2019, 19:39:40 »
Onko tämä nyt siis niin, että sähköisellä viisumilla saa matkustaa vain Leningradin alueella? Eli, kun ensi kesänä matkustaa Pietariin katsomaan Huuhkajien pelejä, ei rajanylityspaikkana sähköistä viisumia käytettäessä saa olla esimerkiksi Niirala?

Jos sulla on huuhkajien (tai mihin vaan) peliin lippu, niin pääset ilman viisumia.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.12.2019, 12:50:30 »
Jos sulla on huuhkajien (tai mihin vaan) peliin lippu, niin pääset ilman viisumia.

No johan on erinomaista, kiitos tiedosta!
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"