Hotels.com huono kokemus

 (Luettu 38743 kertaa)

servechilled

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #40 : 17.08.2017, 14:03:42 »
Mitä kortillesi täsmälleen tapahtui? Tuliko jotain väärinkäytökseen viittaavia veloituksia jotka pankki huomasi ja laittoi sitten kortin kiinni? Vai jotain muuta?

Vuosi sitten oli mediassa paljon juttua hotels.comista vuotaneista korttinumeroista, ihme juttu jos edelleen on sama ongelma!

Itse olen kyllä viime aikoina käyttänyt lähes pelkästään booking.comia mm noiden ym ongelmien vuoksi.

Deckenbach

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #41 : 17.08.2017, 14:23:15 »
Ensimmäisellä kerralla tuli outo veloitus briteistä, jonka johdosta op otti yhteyttä ja ilmoitettuani olevani tietämätön kyseisestä veloituksesta sulki kortin. Nyt toisella kerralla tuli op:lta vain lakonisesti tekstiviesti kortin sulkemisesta ja uusimisesta mahdollisen tietovuodon takia.

Pussijamssi

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #42 : 29.08.2017, 15:24:16 »
En tiedä auttaako tämä kommentti täällä ketjussa ketään, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Ilman välikäsiä myös kaikki muutokset ovat huomattavasti paljon helpompia tehdä, mutta jos välissä on vaikkapa Booking.com niin siinä sitten soitellaan niille Booking.comin ihmisille ja asiakkaalle, joka on ottanut suoraan yhteyttä meihin, vaikka on kuitenkin varannut Booking.comin kautta. Pieniin yksinkertaisiin asioihin menee helposti puoli tuntia, siinä missä suoran varauksen kohdalla homma hoituu parissa minuutissa.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2017, 15:26:36 kirjoittanut Pussijamssi »

UsvaAuer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 072
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #43 : 29.08.2017, 17:56:26 »
Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.



Mielenkiintoista. Kun olin Singaporessa ja halusin jatkaa varausta tiskillä, respa käski minun menemään booking.comiin, koska sieltä saisin huoneen halvempaan hintaan kuin tiskiltä.

Toisekseen hakukoneista ei meinaa löytää hotellien omia nettisivuja, koska varauskoneiden haut täyttävät kaikki hakutulokset.

Nairobissa kotimajoitusta bookingin kautta myynyt nainen sanoi bookingin ottavan 15 prosentin komission. En tiedä, onko komissio kovempi suosituimmissa tai kalleimmissa kohteissa.

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 410
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #44 : 29.08.2017, 18:39:04 »
Mielenkiintoista. Kun olin Singaporessa ja halusin jatkaa varausta tiskillä, respa käski minun menemään booking.comiin, koska sieltä saisin huoneen halvempaan hintaan kuin tiskiltä.

Ei tiskillä palveleva henkilö välttämättä tiedä tai välitä mistään komissioista ja varaus jonkun sivuston kautta saattaa jopa säästää hänen vaivaansa. Ja olen minäkin törmännyt hotelleihin, joissa listahinta on enemmän kuin booking.comin hinta ja kun on kysynyt että mätsääkö edes hintaa niin suoraan on sanonut että varaa bookingista ja tarjonnut jopa wifin salasanaa.

Juhi7

  • Reissaaja
  • Viestejä: 42
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #45 : 29.08.2017, 19:24:23 »
En tiedä auttaako tämä kommentti täällä ketjussa ketään, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Ilman välikäsiä myös kaikki muutokset ovat huomattavasti paljon helpompia tehdä, mutta jos välissä on vaikkapa Booking.com niin siinä sitten soitellaan niille Booking.comin ihmisille ja asiakkaalle, joka on ottanut suoraan yhteyttä meihin, vaikka on kuitenkin varannut Booking.comin kautta. Pieniin yksinkertaisiin asioihin menee helposti puoli tuntia, siinä missä suoran varauksen kohdalla homma hoituu parissa minuutissa.

Muuten ihan jees, mutta sit on sellasia hotelleja mihin on melkein mahdotonta ottaa yhteyttä ilman bookingia tai muuta varaussivustoa. Varasin tossa aamusta ite just Booking.com:n kautta guesthousen Vietnamista ja en perhana löytäny sitä mestaa ilman bookinggia  :D
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

servechilled

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #46 : 30.08.2017, 11:32:33 »
Ei tosiaan ole mitään yksiselitteistä logiikkaa siihen, koska kannattaa varata hotels.com:in / booking.com:in / jonkun muun varaussivuston kautta vs suora varaus majapaikasta. Joskus varaussivustolla on erikoistarjous, jota et saa majapaikan tiskiltä. Ja sitten taas joskus saat paremman hinnan ilman varauspalvelun provisiota suoraan majapaikasta.

Minun kokemukseni on, että mitä pienempi majapaikka on, niin sitä todennäköisemmin paremman hinnan saa suoraan varattaessa. Isommilla hotelleilla tuntuu useammin olevan kampanjoita varauspalveluissa ja muutenkin ne tuntuvat preferoivan etukäteisvarauksia.

Usein toimivin ratkaisu on ottaa max pari yötä varauspalvelusta ja sitten heti checkinin yhteydessä kysyä mahdollisuudet + hinta useammalle yölle.

tessuli

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #47 : 30.08.2017, 13:12:43 »
Mä puolestaan käytän lähes ainoastaan Hotels.comia sen niiden reward-palvelun takia. Viimeksi tehdystä kymmenestä yöpymisestä sain reward-
tililleni 198e  jonka taas voi käyttää uusiin yöpymisiin. Sillä jo jokusen yön majailee jossain. Hintoja vertailen toki ennen varaamista, ja jos jossain muualla huomattavasti halvemmat, varaan sieltä. Yleensä ero Hotels.comiin ei ole ollut niin suuri, että muualta varaisin.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

Pussijamssi

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #48 : 05.09.2017, 07:05:30 »
Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.



Mielenkiintoista. Kun olin Singaporessa ja halusin jatkaa varausta tiskillä, respa käski minun menemään booking.comiin, koska sieltä saisin huoneen halvempaan hintaan kuin tiskiltä.

Toisekseen hakukoneista ei meinaa löytää hotellien omia nettisivuja, koska varauskoneiden haut täyttävät kaikki hakutulokset.

Nairobissa kotimajoitusta bookingin kautta myynyt nainen sanoi bookingin ottavan 15 prosentin komission. En tiedä, onko komissio kovempi suosituimmissa tai kalleimmissa kohteissa.

Kommentoin ensin tuohon hakukoneasiaan, joka runnoo eniten tata minunkin tyonantajan bisnesta. Jos googlella hakee resortin nimella, niin vasta viides sivu on meidan oma kotisivu ja aika harva sinne asti jaksaa scrollata, vaan varaa ensimmaisesta linkista eli Booking.comin kautta (joka viela mainostaa suureen aaneen "parasta hintaa"). Sen komission on meillakin 15%, esimerkiksi Agoda vie 20% ja AirBnB vain 3%.

Aikaa sitten olin suomalaisessa ketjuhotellissa toissa ja nyt kun oikein muistelen, niin siellakin kavi joskus niin, etta asiakas soitti ja pyysi saada huonetta siihen hintaan minka oli nahnyt jossain varauskanavassa. Kuitenkin niita tietynhintaisia huoneita oli varattu tietty kiintio tiettyihin varauskanaviin, eika meilla respaihmisilla ollut oikeutta myyda niita suoraan. Tama tietenkin arsytti soittajaa, joka yleensa oli vanhempi henkilo "eika ossaa sielta intternetista ostaa". Nyt onkin hienoa tama tyoyhteison koko, silla meita on vain mina ja pomo ja kaikesta voi neuvotella. Hallinnoin itse varauskanavien hintoja ja huoneiden saatavuutta, varausehtoja sun muuta.

Kuten joku ylla kommentoinkin, luultavasti siis vain pienemmissa ei-ketju majoitusliikkeissa suoraan buukkaaminen kannattaa. Ja koska ei ikina voi tietaa, hyva ensin tutkia hakukoneilla, mita varaussivut tarjoaa. Onneksi ei ole tehty elamaa liian helpoksi. :D

(Jos joku on tulossa Broomeen, Lansi-Australiaan ja Habitat Resortiin niin varmasti irtoaa hyva hinta meikalta!)

RS_COS

  • Reissaaja
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #49 : 25.09.2017, 15:31:23 »
Mä puolestaan käytän lähes ainoastaan Hotels.comia sen niiden reward-palvelun takia. Viimeksi tehdystä kymmenestä yöpymisestä sain reward-
tililleni 198e  jonka taas voi käyttää uusiin yöpymisiin. Sillä jo jokusen yön majailee jossain. Hintoja vertailen toki ennen varaamista, ja jos jossain muualla huomattavasti halvemmat, varaan sieltä. Yleensä ero Hotels.comiin ei ole ollut niin suuri, että muualta varaisin.
Paitsi että et majaile kuin yhden yön. Tuon palkintosumman voi käyttää vain yhden vuorokauden majoitukseen.

pushead

  • Aloittelija
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #50 : 30.10.2019, 12:57:53 »
Tiedoksi käyttäjille oma Hotels.com huono kokemus. Varasin hotellihuoneen Tukholman lomaa varten Hotels.comin kautta ja se piti maksaa heti. Kun varausvahvistus saapui sähköpostiin, huomasin varauksen olevan väärällä päivämäärällä. Soitin heti asiakaspalveluun, joka soitti ko. hotelliin ja sieltä oltiin kuulemma ilmoitettu, ettei varausta voi perua koska hotelli on täynnä tai sen henkilökunta ei suostu perumaan varausta (selitykset vaihtelivat henkilöstä riippuen), eikä rahoja siis palauteta. Tämän sain kuulla myös esimiestason henkilöiltä, joilla ei ole kuin etunimi käytössä asiakaspalvelutehtävissä.

Kävin myös ko. hotellin sivuilla tässä vaiheessa ja huomasin, että saman hotellihuoneen olisin saanut samalla hinnalla suoraan hotellin sivuilta ja siinä olisi ollut täysi peruutusoikeus. Oma virhe siis, olisi pitänyt tehdä varaus heti alkuun hotellin omilta sivuilta. Kävin kuitenkin ko. hotellissa Tukholmaan päästyäni kysymässä tilanteesta ja siellä henkilökunta ilmoitti peruutuksen olevan mahdollista ja vapaita huoneita löytyvän. Kaikki järjestyi lopulta hyvin hotellin henkilökunnan ansioista.

Asiakaspalvelu Hotels.comin työntekijöillä oli huonoa ja sieltä valehdeltiin hotellin vapaista huoneista. Myös hotellin henkilökunta valitti Hotels.comin henkilökunnasta ja heidän palvelualttiudestaan. Ohjeisti jatkossa olemaan yhteydessä suoraan hotelliin ja vaikka neuvottelemaan sopivan hinnan huoneelle mieluummin, kuin varaamaan se Hotels.comin kautta.

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 236
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #51 : 30.10.2019, 18:18:00 »
Ihan itsestäänselvyys, että mielummin suoraan kuin mutkan kautta. Sama lentojen kanssa. Jos siis hintaero ei ole merkittävä. Toki noilta hotels.comeista ja muista voi saada jonkun prossan pari cash backkinä, muttei yleensä maksa vaivaa sekään. Noista haetaan hinnat ja vaihtoehdot, varaukset suoraan.

cha am fani

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 605
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #52 : 30.10.2019, 19:08:36 »
Itse en ole yhtään hotelliyötä varannut hotels.comista, koska joskus luin että luottokortteja on kopioitu heiltä ostetuista hotelliöistä. Booking.comia käytin viimeisessä varauksessa, tulin eilen Soulista´, Finnair-pisteitä tulee, kun on varattu Finskin kautta maksettu Finskin luottokortilla. Maksoin hotellin paikanpäällä.

servechilled

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #53 : 30.10.2019, 23:14:56 »
Hotels.com:in ja muiden vastaavien etuna on kyllä usein huomattavasti jotain random yksittäisen hotellin / ketjun sivustoa parempi käytettävyys. Jos olen reissussa ja etsin seuraavaksi yöksi jotain perusmajataloa niin aika usein tulee käytettyä tuttua varauspalvelua jos vaihtoehtona on esim. rekisteröityä jonkun ketjun omaan palveluun, syöttää luottokortin tiedot, tehdä pankin lisävarmennus jne. Ainakin booking.comissa kokemuksieni perusteella harvoin on oleellisesti kalliimpia huoneita kuin suoraan varattaessa. Eri asia, jos hakee jotain tasokkaampaa mestaa pidemmäksi aikaa - silloin voi "päästä tuntipalkoille" jos tsekkaa vaihtoehdot huolella.

Muutokset varaukseen kannattaa aina yrittää säätää suoraan majapaikan kanssa.

clubi

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #54 : 31.10.2019, 12:23:58 »
Itse lopetin hotels.comin käytön kun täs eräänä kertana olivat menneet muuttamaan ominpäin jo tehtyä varaustani.kyseisessä tapauksessa hintaan kuului aamupala mutta hotellin mielestä  ei..vakuuttelun ja vahvistuksien näyttelyn ja kääntelyn jälkeen antoivat  aamiaisen.
Myöhemmin kun katsoin sähköistä vahvistusta niin aamiainen oli hävinnyt...meilivahvistuksessa se tietenkin säilyi.
Kun kyselin hotels.comilta asiaa niin kommentoivat vain että hyvä että  sait sen..siihen että olivat muuttaneet vahvistusta hotellin yhteydenoton jälkeen,eivät enää  vastanneet mitään.
Hotels.comhan kuuluu expedia ryhmään kuten mm trivagokin.