ekaa kertaa pidemmälle reissulle

(Luettu 3375 kertaa)

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: ekaa kertaa pidemmälle reissulle
« Vastaus #20 : 27.10.2019, 08:33:35 »
Ja mikä tarkalleen ottaen on se vilpin elikkäs huijauksen laji, jonka tässä näet?
Wikipediasta: Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa.

Entä mikä on se mekanismi, jolla vittuilu eliminoi sen haitat?
Vittuilun tarkoitus on osoittaa trollille, että hänet on tunnistettu, jolloin kynnys harrastaa vastaavaa toimintaa tulevaisuudessa toivottavasti nousee. Tässä nimenomaisessa tapauksessa nähtävästi tosin epäonnistuin, koska trollin trollius ei näytä olevan kaikille yhtä ilmeistä kuin minulle.

brasileira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 27.10.2019, 10:59:53 »
kengista: Jos aloittaja on talle reissulle tosissaan menossa, niin eiko olisi kiva menna matkan lopuksi NYCissa syomaan jonnekin vahan kivempaan paikkaan ja sita varten ottaa yhdet lisaparit kenkia mukaan?

KaisaN

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - knuolioj@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #22 : 28.10.2019, 00:27:53 »
jk: Accepted. :) No, voihan se olla, ken tietää. Onneksi tästä syntyi ihan kiinnostava keskustelu muiden kesken, oli aloittaja tosissaan tai ei!

brasileira: Köh muuten, olen sattumoisin itse menossa New Yorkiin puolentoista viikon päästä. Meinasin jo lähteä kyselemään, että onkos siellä tarkkaakin ravintolapukeutumisen kanssa, kunnes muistin, että minulla on lippu Metropolitan-oopperaan tälle reissulle. :D En ole mitenkään päättänyt, että ottaisin siistit kengät mukaan, mutta jos otan, eiköhän se syy löydy jo tuostakin.

Onko teillä muilla tapana ottaa useampia kenkiä reissuun?
Vastaus on yksinkertainen.

Travelin_Man

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #23 : 28.10.2019, 09:41:42 »
Menee nyt omalta osaltakin ohi aiheen, mutta menköön. Itselläni tulee kieltämättä hieman nihkeä ja ylimielinen kuva vastauksista, joita täällä on nyt hetken aikaa lueskellut.

Jos nyt otetaan kantaa tähän ketjuun, niin en edes näe aloitusta trollina, vaan enemmänkin lapsen omaisena innostuksena ja vähän takki auki väsättynä. Jos kyseessä on trolli, voisiko olla muita tapoja suhtautua niihin kuin tuohtuminen tai ivalliset kommentit.

Tai no, mitä tässä kaunistelemaan, täällähän vittuillaan täysin avoimesti, jopa moderaattoreiden toimesta. Näyttää näin ulkopuoliselle, että muutamat turhautuneet yksilöt nauttivat keskenään siitä, kuka kirjoittaa vittumaisimman vastauksen ja sillä kerätään rispektiä pienen piirin keskuudessa. Uskon heidänkin olevan lopulta fiksuja ihmisiä ja ottavan palautteen positiivisesti vastaan. Aina on varaa kehittyä ihmisenä.

Jotta ei menisi 100 % off-topic, niin vastaan viimeiseen viestiin. Minulla on tarkoitus ottaa reissuun yhdet mustat hyväkuntoiset juoksukengät ja yhdet vanhat työsandaalit, jotka ovat hyvät jalassa, mutta viittä vaille kehtaako kulkea kaduilla. Tarkoituksena on ostaa paikan päältä uudet sandaalit ja hylätä vanhat reissun päätteksi. Ns parempia kenkiä en ota sitä varten, että kävisin mahdollisesti yökerhossa tai hienommassa ravintolassa. Nyt pakkaamaan loput kamikset, ja huomenna kohti Tokiota!

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 28.10.2019, 12:03:48 »
Vittuilun tarkoitus on osoittaa trollille, että hänet on tunnistettu, jolloin kynnys harrastaa vastaavaa toimintaa tulevaisuudessa toivottavasti nousee. Tässä nimenomaisessa tapauksessa nähtävästi tosin epäonnistuin, koska trollin trollius ei näytä olevan kaikille yhtä ilmeistä kuin minulle.

Oletko koskaan pohtinut sellaista teoriaa, että luot itse niitä trolleja oman pääsi sisällä?

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 28.10.2019, 14:25:51 »
Menee nyt omalta osaltakin ohi aiheen, mutta menköön. Itselläni tulee kieltämättä hieman nihkeä ja ylimielinen kuva vastauksista, joita täällä on nyt hetken aikaa lueskellut.

Jos nyt otetaan kantaa tähän ketjuun, niin en edes näe aloitusta trollina, vaan enemmänkin lapsen omaisena innostuksena ja vähän takki auki väsättynä. Jos kyseessä on trolli, voisiko olla muita tapoja suhtautua niihin kuin tuohtuminen tai ivalliset kommentit.

Tai no, mitä tässä kaunistelemaan, täällähän vittuillaan täysin avoimesti, jopa moderaattoreiden toimesta. Näyttää näin ulkopuoliselle, että muutamat turhautuneet yksilöt nauttivat keskenään siitä, kuka kirjoittaa vittumaisimman vastauksen ja sillä kerätään rispektiä pienen piirin keskuudessa. Uskon heidänkin olevan lopulta fiksuja ihmisiä ja ottavan palautteen positiivisesti vastaan. Aina on varaa kehittyä ihmisenä.

Jotta ei menisi 100 % off-topic, niin vastaan viimeiseen viestiin. Minulla on tarkoitus ottaa reissuun yhdet mustat hyväkuntoiset juoksukengät ja yhdet vanhat työsandaalit, jotka ovat hyvät jalassa, mutta viittä vaille kehtaako kulkea kaduilla. Tarkoituksena on ostaa paikan päältä uudet sandaalit ja hylätä vanhat reissun päätteksi. Ns parempia kenkiä en ota sitä varten, että kävisin mahdollisesti yökerhossa tai hienommassa ravintolassa. Nyt pakkaamaan loput kamikset, ja huomenna kohti Tokiota!
No ihan samaa mielta. Tulee ikava mieli muillekin kun otetaan heti turhan negatiivinen asenne. Vahan myos nayttaa lapselliselta. Sitten jos tekee kysymyksia kohtaa tyhmia kysymyksia (johon pitaisi kaikki sallia imo), ja aletaan moittimaan kuinka tyhma kysymys olikaan tai etta on trolli, luulen, etta vastaanottajassa on vikaa. Mielestani ensin pitaisi vastata avoimin mielin, ja jos homma jatkuu trolleiluna, niin sitten ehka voi muuttaa asennetta.
Ja omasta mielestani noi kysymykset olivat ihan valideja, jos olisin tosta suunnasta kiinnostunut, olisin itsekin ne voinut tehda. 

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 29.10.2019, 00:47:43 »
Oletko koskaan pohtinut sellaista teoriaa, että luot itse niitä trolleja oman pääsi sisällä?
Olen miettinyt, ja joskus on niinkin voinut käydä. Olen kuitenkin nähnyt vuosien saatossa vastaavan kuvion toistuvan niin monta kertaa (useimpia en ole edes kommentoinut), että olen tästä tapauksesta sataprosenttisen varma. Mutta jos ei sitä näe, niin sitten ei näe.

ressireissari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #27 : 29.10.2019, 02:37:21 »
Sovitaan sitten, että olen trolli. Ihan vakavassa mielessä asioita silti kyselin. Etelä-siperian ilmastoa luulin oikeasti hieman miedommaksi kuin mitä se onkaan. Visa-esta asiaan hirttäydyttiin aivan turhaan. Koko kysymykseni lähti siitä, kun Mongolian visa-hakemuksessa sanotaan selvästi, että pitää ensin olla venäjän ja kiinan viisumit. Siitä tuli mieleen, että voikohan olla muidenkin maiden osalta jotain vastaavaa?

Muutamista vastauksista paistaa helvetillinen ylimielisyys. Varmasti nuo kysymykseni olivat kokeneelle reissaajalle itsestään selvyyksiä, mutta kokemattomalle ne eivät sitä ole. Ja matkan tuoma jännitys aiheuttaa sitä, että tulee kyseltyä helppojakin kysymyksiä. Työskentelen itse sellaisella alalla, josta pallontallaaja, olkoon vaikka tonnitallaaja, voi olla vähän hajulla mutta vähänkään kun yksityiskohtiin mennään, yleensä ihan kujalla. Olen lähes varma, että esim. nimimerkki jk esittäisi ihan helvetin tyhmiä kysymyksiä minun mielestäni, mikäli keskustelisimme ammatistani. Mutta ei mulle silti tulisi mieleen alkaa heti vittuileen vastaan, vaikka olen vuosia niitä kysymyksiä milloin missäkin kuunnellut. Minä ainakin sisäistän sen, että ne asiat mitkä ovat minulle itsestään selviä, eivät välttämättä ole sitä muille.

Pyydän anteeksi tyhmiä kysymyksiäni. Voin luvata moderaattoreille, etten kuuna päivänä esitä enää yhtään ainutta kysymystä tälle keskustelupalstalle. Minun trollailultani saatte jatkossa olla rauhassa. Jos ja kun mieleeni tulee matkustamiseen liittyviä asioita, selvitän ne jatkossa jostain muualta. Internet on onneksi lähes ehtymätön tietolähde.

Samalla kiitän tasapuolisesti kaikkia niitä, jotka vaivautuivat vastaamaan asiallisesti.

brasileira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 29.10.2019, 07:06:32 »
kengista viela: Ottaisin itse ainakin yhden lisaparin mukaan, koska tykkaan olla kuivat kengat jalassa ja muutenkin tuohan se vahan vaihtelua laittaa jotakin muuta jalkaan kuin goretex-kengat.

p.s. blogeissa on uusi hauska kiina-mainostelija. en todellakaan trollaa, mutta rasittavaa blogien mainostelua ei ole kiinnostavaa lukea.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 29.10.2019, 16:01:02 »
p.s. blogeissa on uusi hauska kiina-mainostelija. en todellakaan trollaa, mutta rasittavaa blogien mainostelua ei ole kiinnostavaa lukea.

OT, mutta toisena uutena blogina Kiina-mainostelijan lisäksi on tullut valtavan hyviä vinkkejä säästää matkaa varten OP:n ja Nordnetin sijoitustuotteilla tai vertailla lainoja reissubudjetin kartuttamiseksi.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

ressireissari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #30 : 13.11.2019, 00:49:35 »
Lupasin jo, etten enää kysele, mutta pakko silti yksi kysymys vielä tehdä. Trans-siperian jätän väliin ja käytän sen ajan kiinan matkailuun.

Kiinan viisumi. Olin jo tekemässä viisumihakemusta, varaamassa lentoja ja ensimmäistä majoitusta, kun iski tenkkapoo.

Olen ymmärtänyt, että Kiinan turistiviisumi on ns. yksikerta viisumi. Jos lennän ensin Kiinaan ja menen sieltä Okinawalle ja Taiwaniin, onko mulla mitään asiaa enää takaisin Kiinaan saman viisumin puitteissa?

Tämä pitäisi selvittää nyt pikaisesti, koska tällä viikolla pitänee pistää jo viisumihakemusta sisään ja sitä varten tarvitsen meno-paluu liput Kiinaan. Epäselvää on tässä kohtaa se, lennänkö Kiinaan Suomesta vai menenkö sinne noiden saarien kautta?

Ja jos lennänkin vaikka Taiwaniin ensin, tarvitsenko Kiina-viisumin, mikäli lennolla on välilasku/koneen vaihto Kiinassa?

brasileira

• Reissaaja
    • Profiili

brasileira

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 14.11.2019, 10:24:37 »
en itse tunne sen kummemmin Kiinan viisumiasioita, mutta toivottavasti sait eilisesta linkista jotain apua!