Lentoyhtiö perui lennon ilmoittamatta!

(Luettu 515 kertaa)

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Lentoyhtiö perui lennon ilmoittamatta!
« : 01.12.2019, 17:43:19 »
Mitähän tässä nyt tapahtui?

Varasin lennon jouluksi Firenzeen jo huhtikuussa. Eilen halusin tarkastella lentoa lentoyhtiön sivulla, mutta varauksessa oli jäljellä pelkkä paluulento. Jo samana iltana soitin Lufthansan aspaan, jossa selvisi, että lentoyhtiö oli perunut menolennon.

Asia on nyt, puolen tunnin linjalla roikkumisen ja melkoisen pitkän hissimusiikin kuuntelun jälkeen kunnossa, mutta oikestaan missään vaiheessa minulle ei selvinnyt mitä oli tapahtunut. Kauan sitten tuli ilmoitus aikataulun muutoksesta (niin kuin yleensä aina, kun lennot on ostettu noin hyvissä ajoin etukäteen), mutta en reagoinut siihen, sillä muutos oli kohtuullisen pieni.

Opin tässä nyt erittäin tärkeän läksyn, mutta edelleen olen hyvin hämmentynyt. Lufthansa! Miten on mahdollista?

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiö perui lennon ilmoittamatta!
« Vastaus #1 : 03.12.2019, 00:53:54 »
Minulla on Lufthansasta vastaavanlainen kokemus, mutta hieman hektisemmissä tunnelmissa. Taannoin viimeisenä iltana Roomassa ennen paluulentoa kävin varalta tarkastamassa lentoaikataulua Lufthansan sivuilta, missä yhteydessä minulle selvisi, että lentoni, jonka oli määrä lähteä seuraavana aamuna klo 8.00, oli peruttu. Mitään ilmoitusta ei minulle tästä olisi tullut, ellen olisi sivuilla vieraillut. Lopulta kaikki meni kohdallani ihan siedettävästi, mutta Fiumicinolla tuona synkkänä yönä oli esimerkiksi italialainen merimies, jonka ehtiminen puolen vuoden pestille ilmeisesti kariutui Lufthansan perseilyn takia. Tästä on aikaa nyt nelisen vuotta, joten Lufthansan toimintatavat eivät näköjään ole muuttuneet.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiö perui lennon ilmoittamatta!
« Vastaus #2 : 03.12.2019, 06:37:24 »
Tilanteen omituisuutta lisää se, että alkuperäiselle lennolle korvaavaksi tarjottu lento on edelleen olemassa. Tästä LH ilmoitti sähköpostissaan, johon en vastannut, koska uusi vaihtoehto sopi. Minun varauksestani tuo meno oli jossain vaiheessa kuitenkin kadonnut, aspan sanojen mukaan lehtoyhtiön perumana.