Oneworld bisnesluokka ja sen valinta

 (Luettu 2415 kertaa)

Bryn

  • Aloittelija
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« : 01.02.2020, 12:04:10 »
  Tulossa olisi lento aasiaan ja kun mahdollisuus on valita busines niin sinne siis.   Nyt kaipaisin mielipiteitä arvon kokeneemmilta sen suhteen millä yhtiöllä lentää. Finnair tarjoaa välilaskuttomana reilusti kalliinpaan hintaan kuin Qatar jolla välilasku Dohassa. Matka-aika sinänsä ei ole valintakriteeri koska saapumisaika perille on aika sopiva molemmilla. Näistä kahdesta Oneword yhtiöstä pitäisi valita mutta kumpi.   

softhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #1 : 01.02.2020, 13:33:19 »
Katso millä konetyypillä lentoyhtiöt kyseiset lennot lentää. Sitten googelista tarkistat business-penkit. Finski lentää pääosin A350:lla. Itse suosin suoria lentoja vaikka välilaskulla pääseekin loungeen. Konetyyppi tosiaan ratkaisee kokemuksen. Tarjoilu pelaa molemmilla.

FDR

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #2 : 01.02.2020, 15:51:11 »
  Tulossa olisi lento aasiaan ja kun mahdollisuus on valita busines niin sinne siis.   Nyt kaipaisin mielipiteitä arvon kokeneemmilta sen suhteen millä yhtiöllä lentää. Finnair tarjoaa välilaskuttomana reilusti kalliinpaan hintaan kuin Qatar jolla välilasku Dohassa. Matka-aika sinänsä ei ole valintakriteeri koska saapumisaika perille on aika sopiva molemmilla. Näistä kahdesta Oneword yhtiöstä pitäisi valita mutta kumpi.

Tulkitsen kirjoitusta niin että et ole itse maksamassa lentoa, budjetti sallii kummankin vaihtoehdon ja kanta-asiakkuudella ei väliä (ei statusta kummallakaan lentoyhtiöllä). Tässä tapauksessa poimisin itse ehdottomasti suoran lennon. Finskin business on mainettaan parempi ja vaikka Qatar on ilmassa hyvä niin muilta osin mielestäni jopa mainettaan huonompi (lounget, IRROPsien hoitaminen etc.). Omasta mielestäni ei missään nimessä pidemmän matka-ajan ja ylimääräisen pompun arvoinen ero näiden välillä, vaikka sitten Finski operoisikin sen reitin A333:lla. Siinäkin tapauksessa otat L-paikan, nautit yksityisyydestä ja siitä että säästit juuri 6 tuntia matka-aikaa ja herätyksen keskellä yötä Dohan pompulle (ja myös hiilijalanjälkesi on pienempi).

raven

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 649
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #3 : 03.02.2020, 12:30:54 »
Miksi kukaan ottaisi vaihdollisen ja pidemmän lennon ellei ole pakko esim. rahan tai vaihtoehtojen puutteen vuoksi?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

FDR

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #4 : 03.02.2020, 14:38:46 »
Miksi kukaan ottaisi vaihdollisen ja pidemmän lennon ellei ole pakko esim. rahan tai vaihtoehtojen puutteen vuoksi?

Kyllähän sinä varmaan nämä tiesitkin, mutta tässä joitain syitä:

Merkittävä hintaero (voi mennä budjettiin mutta hankala perustella), sopivampi aikataulu (esim. päivälento vs. yölento), tuote, status allianssissa, parempi mailikertymä...jos harrastaa lentobongailua: uusi yhtiö, uusi konetyyppi tai vaikka uusi kenttä välilaskulla.

Starbucks

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 053
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #5 : 03.02.2020, 17:56:44 »
Qatarin business paljon parempi kuin Finnair. Ruokaa tulee pöytään silloin kuin sinä haluat ja niin paljon kuin sinä haluat. Voit syödä vaikka koko menuun läpi. Finnairin business lounge HEL non-schengen ei ole huono, mutta ei todellakaan pärjää Dohan Al Mourjan, johon pääsy rahalla ostettuun business lippuun. Ainoa miinus Qatarilla on että monet BKK lennot näyttää olevan B77W ilman Qsuitea, jolloin jakkarat 2+2+2 busineksessa.

TO

  • Reissaaja
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #6 : 03.02.2020, 18:22:43 »
Miksi kukaan ottaisi vaihdollisen ja pidemmän lennon ellei ole pakko esim. rahan tai vaihtoehtojen puutteen vuoksi?
Karvalakki luokassa Qatarin 30kg kassi vastaan Finskin 23kg.
Lentojen vaihto selkeästi halvempaa Qatarilla ja tilaa muutostarpeen iskiessä löytyy helpommin.
Aamulähtö Qatarilla nappaa myös vaikka Doha pomppu tekeekin mutkan matkaan.

otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 490
    • Profiili
Vs: Oneworld bisnesluokka ja sen valinta
« Vastaus #7 : 26.02.2020, 19:12:57 »
Qatarin business paljon parempi kuin Finnair. Ruokaa tulee pöytään silloin kuin sinä haluat ja niin paljon kuin sinä haluat. Voit syödä vaikka koko menuun läpi. Finnairin business lounge HEL non-schengen ei ole huono, mutta ei todellakaan pärjää Dohan Al Mourjan, johon pääsy rahalla ostettuun business lippuun. Ainoa miinus Qatarilla on että monet BKK lennot näyttää olevan B77W ilman Qsuitea, jolloin jakkarat 2+2+2 busineksessa.

tämä onkin melko pitkä miinus: qatarin 777 business class on tuotteena jo selvästi vanhentunut, penkit vanhanaikaisesti lähekkäin, niin että käytäväpaikkalainen joutuu väistämään. jätin valitsematta viimeksi. ei paljoa auta lounge dohassa, varsinkin kun se on 30+min matkan päässä tuloportilta ja huonolla tuurilla melkein yhtä kaukana lähtöportilta.