COVID10 pandemian vaikutus matkustamiseen

(Luettu 13682 kertaa)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: COVID10 pandemian vaikutus matkustamiseen
« Vastaus #100 : 12.07.2020, 12:02:35 »
^En tiedä tarkoititko mua, mutta lennot on Wizzairilla, Wienistä Ateenaan ja paluu Santorinilta Wieniin. Kirjoittelen sitten miten lennot sujui!
Soarele este galben

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #101 : 12.07.2020, 16:36:48 »
ok. (boikotoin kyllä wizzairia muista syistä)
puhummme sinun kieltäsi

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #102 : 14.07.2020, 08:13:30 »
Norwegian perui syyskuun Kroatian lennot ja ilmeisesti myös jotkut Kreikan lennot. 😟
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

jokuli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #103 : 15.07.2020, 09:55:45 »
Pakko avautua ja pitäisi varmaan pysyä kotona, kun lentämisestä on tehty täysin arpapeliä. Itse en ole saanut varattua lippuja aina edes lentoyhtiön sivuilta (prosessi katkeaa kesken) tai lippuja/ varausnumeroa ei toimiteta sähköpostiin. Vähintään katevaraukset lähtee kyllä heti luottokortilta. Jos liput sattuu saamaan, niin osa lennoista voidaan peruuttaa lähes millä varoitusajalla tahansa, jolloin lopuillakaan ei tee mitään. Aspaan turha soittaa, kun tuntien pimpelipom kasvattaa laskun jo lentolippujen hintaa suuremmaksi ja kukaan ei silti vastaa. Kätevät chatbotit ilmoittaa, ettet voi siirtää asiaa ihmiselle, jos sinulla ei ole varausnumeroa ja varaustietojen uudelleen toimittaminen kestää vähintään 24h (siis täh, eikö nämä ennen koronaa tullut lähinnä sekunneissa ihan robotiikan toimesta). Tosin eivät ole tulleet edes 24 tunnissa.

Tässä juuri arvon, että lähdenkö huomenna lentokentälle toivomaan parasta (siis ilman lippuja) vai jäänkö suosiolla kotiin. Yleensä olen aloittanut matkat lentojen varaamisella, mutta jos lennot epäselvät, niin ei tee mieli varata hotelleja, kyytejä, lomapäiviä jne turhaan. Vaikea päästä lomatunnelmaan, kun turhaan säätämiseen menee aikaa. Ehkä tämä vielä joskus normalisoituu, mutta itse taidan suosiolla vältellä vapaa-ajan lentämistä toistaiseksi.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #104 : 15.07.2020, 11:58:06 »
Kiitos tästä kirjoituksesta, todella harmillista. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan ole mitään pakkoa matkustaa vaan voit vielä odottaa.
En ole tarkkaan tiennyt tilannetta mutta vähän näin olen arvaillut että jotain hämärää tässä on. Olen itse katellut jo yli kuukauden ajan lentoja euroopan ulkopuolelle, joka päivälle niitä löytyy lentoja ja kohtuullisella hinnalla - vaikkei kohdemaihin voi edes matkustaa! eli wtf..... rahat pois. Ja jos lentoyhtiö ei edes asiallisesti vastaa kyselyihin, on kyllä todella petoksen makua.
Itse sitten päätin että rauhallisesti katson ja odottelen, ainakin niin kauan aikaa kuin Suomessa tartuntatilanne on pysyy hyvänä jolloin on helppo matkustaa.

Tiger

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #105 : 15.07.2020, 16:36:26 »
Toivottavasti sulla ei kuitenkaan ole mitään pakkoa matkustaa vaan voit vielä odottaa.

Juurikin näin, kyllä nyt on parempi pistää jäitä hattuun ja odotella rauhallisesti. Matkalle pääsee kyllä myöhemminkin.  Itselläni ei onneksi ollut rahoja sisässä mihinkään lentolippuihin jne. Ainoastaan on voimassa oleva viisumi Venäjälle, mutta sielläkin tilanne on sen verran paha, ettei hetkeen kannata mennä.

Ja täytyy myös muistaa, että kyllä täällä kotimaassakin, vaan on käymisen arvoisia matkakohteita.  🇫🇮 🤗
« Viimeksi muokattu: 15.07.2020, 17:01:58 kirjoittanut Tiger »
"Oma koti kullan kallis. Mutta kyllä matkustajakoti on kalliimpi" - Tapio Rautavaara

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #106 : 06.08.2020, 11:03:56 »
Tuoreita kokemuksia Kreikan reissulta; Lensin Wien-Ateena-Santorini-Wien, lennot Wizzairilla ja Volotealla. Lentokentillä ja lentojen aikana maskipakko, ellet syö tai juo. Kreikassa julkisessa liikenteessä ja kaupoissa myös maskipakko, kuten Slovakiassakin, joten onhan siihen jo 5 kk aikana tottunut. Onneksi sielläkään ei tarvitse maskia enää ulkona. Lentokentillä oli hyvin hiljaista, etenkin Ateenassa noudatettiin hyvin turvavälejä ja siellä ihmiset tuntuivat ottavan asian enemmän tosissaan edelleenkin. Ateenassa oli hyvin rauhallista, ja Santorinilla vielä enemmän. Akropolisilla ei mitään jonoa, kävelin suoraan portista sisään. Social distancing oli reissulla helpompaa kuin kotona kun ketään ei ollut missään, rannallakin näytti joka hetki olevan yli puolet aurinkotuoleista tyhjinä, ravintoloissa ja rantakadulla todella vähän porukkaa. Santorinilla kaupoissa ei kukaan käyttänyt maskeja, Ateenassa kylläkin. Ainakaan tämän reissuni aikana oma riskini saada virus tuskin kohosi yhtään. Kreikka on low risk country Slovakiassa, joten ei tarvitse olla karanteenissa tai käydä testissä. Tosin teen töitä kotona ja kun olen julkisissa sisätiloissa, mulla on maski joten vaikka mulla olisi virus, enpä sitä levittäisi kovin helposti.
Soarele este galben