Pakko avautua ja pitäisi varmaan pysyä kotona, kun lentämisestä on tehty täysin arpapeliä. Itse en ole saanut varattua lippuja aina edes lentoyhtiön sivuilta (prosessi katkeaa kesken) tai lippuja/ varausnumeroa ei toimiteta sähköpostiin. Vähintään katevaraukset lähtee kyllä heti luottokortilta. Jos liput sattuu saamaan, niin osa lennoista voidaan peruuttaa lähes millä varoitusajalla tahansa, jolloin lopuillakaan ei tee mitään. Aspaan turha soittaa, kun tuntien pimpelipom kasvattaa laskun jo lentolippujen hintaa suuremmaksi ja kukaan ei silti vastaa. Kätevät chatbotit ilmoittaa, ettet voi siirtää asiaa ihmiselle, jos sinulla ei ole varausnumeroa ja varaustietojen uudelleen toimittaminen kestää vähintään 24h (siis täh, eikö nämä ennen koronaa tullut lähinnä sekunneissa ihan robotiikan toimesta). Tosin eivät ole tulleet edes 24 tunnissa.
Tässä juuri arvon, että lähdenkö huomenna lentokentälle toivomaan parasta (siis ilman lippuja) vai jäänkö suosiolla kotiin. Yleensä olen aloittanut matkat lentojen varaamisella, mutta jos lennot epäselvät, niin ei tee mieli varata hotelleja, kyytejä, lomapäiviä jne turhaan. Vaikea päästä lomatunnelmaan, kun turhaan säätämiseen menee aikaa. Ehkä tämä vielä joskus normalisoituu, mutta itse taidan suosiolla vältellä vapaa-ajan lentämistä toistaiseksi.