Turkish Airways / korona / peruttu lento

 (Luettu 1132 kertaa)

marzu3

  • Aloittelija
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Turkish Airways / korona / peruttu lento
« : 02.06.2020, 21:23:52 »

Onko Turkish Airways peruuttanut sinun lentosi koronan takia? Saitko rahat takaisin tai uudet liput?

Turkish Airways peruutti lennot HE-IST-HEL koronan takia. Ihan ymmärrettävää. Mutta oikeastaa yhtiö ei peruuttanut lentoa vaan ilmoitti sen olevan "Rescedulled" eli aikataulutettu uudestaan. Terminologia ilmeisesti sen takia, ettei tarvisi palauttaa rahoja. Sain linkin, jossa tarjottiin vaihtoehdoksi lipun siirtämistä toiseen ajankohtaan tai avoimia lippuja tai pisteitä.

Valitsin vaihtoehdoksi uudet lennot ja määrittin tarkasti, mitkä lennot haluan. Nämä lennot ovat myynnissä Turkish Airwaysin sivulla. Sain yhtiöltä numerokoodin ja runsaan viikon kuluttua "vastauksen" tällä numerokoodille. Vastauksessa ei ollut sanaakaa minun asiastani, ainoastaan lista puhelinumeroita yhtiön varauskeskuksiin.

Tein uudestaan ja pyysin vastausta. Tällä kertaa pyysin avoimia lippuja. "Vastaus" tuli taas nopeasti, viikossa. Nyt siinä oli mainittu minun nimeni, ja sitten tuli se puhelinnumerolistaus. Mutta ei siis mitään asiaa puhumattakaan uutta varausta tai uusia lippuja.

Minulla on runsas 700 euroa maksettu yhtiölle. Onko kenelläkään kokemusta koronaperuutusten hoitamisesta Turkish Airwaysin kanssa? Mitään neuvoja tai vinkkejä?

Liput on ostettu suoraan Turkish Airwaysin sivulta luottokortilla.

Menisin ihan miellelläni Istanbuliin myöhemmin. Yhtiö tarjoaa siirtomahdolisuutta vuoden 2021 loppuun asti. Tai ainakin sanoo tarjoavansa...

Olen kiitollinen asiallisista vastauksista!

softhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Turkish Airways / korona / peruttu lento
« Vastaus #1 : 04.06.2020, 06:48:43 »
Yhtiö perui lennot. Soitin asiakaspalveluun(enkuksi) ja tyrkyttivät lipun siirtoa, voucheria jne. Sanoin että otan vain rahat. Oli kuulemma kortti vanhentunut eivätkä voineet palauttaa rahoja. Kortin tiedot voi korjata vain paikanpäällä käymällä. Selvittelyjen jälkeen => Lentokentän toimisto auki vain lentojen aikaan, eli ei koskaan. Uuden soiton jälkeen, käskivät lähettämään sähköpostia Helsinkiin. Tähän sähköpostiin ei ole kukaan kolmeen viikkoon vastannut. 700€+ sisällä.

brasileira

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Turkish Airways / korona / peruttu lento
« Vastaus #2 : 05.06.2020, 08:55:14 »
tsekatkaa viestit, mita covid-keskustelussa on vouchereista jne.
(osviitaksi)
« Viimeksi muokattu: 05.06.2020, 09:03:47 kirjoittanut brasileira »

Starbucks

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 031
    • Profiili
Vs: Turkish Airways / korona / peruttu lento
« Vastaus #3 : 07.06.2020, 23:52:18 »
Mulla Turkish Airlines ensin muutti lentopäiviä ja lopulta perui COO-IST-HEL lennot. Pyysin rahojen palautusta. Paluuviestissä pahoiteltiin lentojen peruutusta ja pyydettiin soittamaan. Lähetin uudelleen viestin että haluan rahat takaisin. 2 kk odotin ja kun rahoja ei palautunut, tein ilmoituksen luottokorttifirmalle ja viikkoa myöhemmin luottokorttitilillä näkyi täysimääräinen hyvitys.
Saman homman tein TAPin kanssa. En hyväksynyt voucheria, 2 kk odottelin rahoja ja lopulta luottokorttiyhtiö palautti rahat.