Kosice (Slovakia)

(Luettu 2987 kertaa)

Red_Right_Hand

• Reissaaja
    • Profiili
Kosice (Slovakia)
« : 14.04.2005, 09:54:32 »
Onko kellään mitään suositeltavia majoituspaikkoja, näillä vaatimuksilla: kahden hengen huone ja oma vessa. (No, vessasta voi kyllä tinkiä) Seuraavissa Slovakian kaupungeissa:

Kosice
Zilina

joo ja hintaa sitten alle 1000Sk

Saa myös kertoa mihin ei kannata majoittua....  :wink:
color=#666666]Hey Papa! I'm just like you - I'm a rolling stone too.[/color]

arjuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #1 : 14.04.2005, 10:34:48 »
Zilinasta voin sanoa sen verran, että vaikka "hotelli" Polom on siinä rautatieasemaa vastapäätä, niin en todellakaan suosittele sitä! Hinnatkin olivat siellä kyllä alle tuon 1000 Sk, mutta paikka oli mielestäni todella rähjäinen! (Tämä siis vuonna 2004.) Ja olen kuitenkin nähnyt kaikenlaista...  :) Muuten olen käynyt Zilinassa vain päiväseltään autolla Puolan puolelta, joten sen kummempia majoitusvinkkejä en osaa antaa! Muuten Zilina on aivan upea paikka. Kesällä, mutta myös talvella! Ei mikään suuri, mutta kaunis ja ainakin vielä toistaiseksi suht´ turisti-vapaa!

tico

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Kosice (Slo
« Vastaus #2 : 14.04.2005, 11:39:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Red_Right_Hand"
Onko kellään mitään suositeltavia majoituspaikkoja, näillä vaatimuksilla: kahden hengen huone ja oma vessa. (No, vessasta voi kyllä tinkiä) Seuraavissa Slovakian kaupungeissa:

Kosice
Zilina

joo ja hintaa sitten alle 1000Sk

Saa myös kertoa mihin ei kannata majoittua....  :wink:

Kosice'ssa on yksi hostelli (opiskelija-asuntola) maen paalla. Halpa ja Hmmm... kyseenalainen, ainakin vesi ei ollut kaytossa nelja vuotta sitten. Oli kuulemma ollut pienia ongelmia putkien kanssa viimeiset kymmenen vuotta (kaupungin halvin majoitus).

Kosice:n keskustassa ("vanha kaupunki") on hotelli joka taisi olla jotain Himalaya tms. vuoristoon liittyvaa. Paikka oli hyva vaikka suihkuja ja vessoja ei huoneissa ollutkaan. Palvelu erittain ystavallinen, hintakaan ei jarin paha (kaupungin toiseksi halvin majapaikka) :). Hotelli loytynee esim LP kirjasta.

Tallaista siis nelja vuotta sitten.

Rgds,
Mirrors and copulation are obscene, for they increase the numbers of mankind." -- Borges

Anonymous

• Vieras
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #3 : 14.04.2005, 14:26:42 »
Eikös tuo Kosice ole aika rähjäinen villinlännenkylä?
Olen tosin vain nopsaan painellut ohi mutta näytti aika
ankealta paikalta.

Tosin siellä käy paljon unkarilaisia shoppailemassa
lähinnä viinaksia kun ne ovat halvempia kuin Unkarissa.

tico

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #4 : 14.04.2005, 14:45:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Eikös tuo Kosice ole aika rähjäinen villinlännenkylä?
Olen tosin vain nopsaan painellut ohi mutta näytti aika
ankealta paikalta.

Tosin siellä käy paljon unkarilaisia shoppailemassa
lähinnä viinaksia kun ne ovat halvempia kuin Unkarissa.

Ei suinkaan. Vanha keskusta on aika natti - Suurimmaksi osaksi
muuan torin keskella olevan katedraalin ansiosta :). Paikallinen
museo on myos kaymisen arvoinen.

Ainakin itse pidin Kosice'sta, tahan mennessa se on olut paras
paikka Slovakiassa. :)

--
/J
Mirrors and copulation are obscene, for they increase the numbers of mankind." -- Borges

Red_Right_Hand

• Reissaaja
    • Profiili
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #5 : 14.04.2005, 16:03:27 »
On tarkoitus käyttää Kosicea ns. HQ:na ja käydä tsekkaamassa mm. rusiinialueita ja Bardejov. Ja lupausten mukaan vanhan keskustan pitäisi olla kaunis - riittää meille.

Levocasta myös on majotusta haussa. Eli suosituksia/varoituksia kehiin. Johonkin mestaan lähetettiin meiliä mutta nyt paikan nettisivutkin ovat kadonneet... :?
color=#666666]Hey Papa! I'm just like you - I'm a rolling stone too.[/color]

Anonymous

• Vieras
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #6 : 15.04.2005, 01:46:39 »
Lainaus käyttäjältä: "tico"

Ainakin itse pidin Kosice'sta, tahan mennessa se on olut paras
paikka Slovakiassa. :)

--
/J

Olut on parasta monessa paikassa.
Itse pidän unkarilaisesta Dreherista ;)

tuittu

• Reissaaja
    • Profiili
Kosice (Slovakia)
« Vastaus #7 : 16.04.2005, 13:32:22 »
joo, kosice on kaunis, mutta eipä siellä kauhean kauan viihdy. kaupungin ehtii kiertämään päivässä... en muista missä majoituttiin, mutta lähellä keskustaa se oli ja jonkun mäen päällä. ei tarvittu mitään etukäteen varauksia vaan päästiin samantien sisään. halpaa oli ja hyvä tasoista. olisko kahen hengen huone ollu jotain 4 euroa/yö. huoneessa oli jopa tv...ei niinkään, että sitä olisi katsonut, mutta ihmetytti kuitenkin. tämä siis oli kesällä 2003.
On niitä jotka jäävät ja toisia jotka lähtevät, niin on ollut aina. Kukin saa valita itse, mutta on valittava ajoissa, eikä koskaan saa antaa periksi." (Tove Jansson: Muumilaakson marraskuu, 1970)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kosice (Slovakia)
« Vastaus #8 : 22.09.2020, 21:38:07 »
Vanha ketju, mutta olisiko tuoreita vinkkejä, olen Kosicessa 4 yötä, 3 täyttä päivää. 1 päivä kierrän Kosicea ja pari päivää olisi aikaa kierrellä lähistöllä, mielellään max tunnin bussimatkan päässä. Vaihtoehtoja on paljon joten mitä suosittelisitte (ei Poprad)?
Soarele este galben