Road trip koronan aikana?

(Luettu 3510 kertaa)

arkienkeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Road trip koronan aikana?
« Vastaus #20 : 03.10.2020, 11:08:59 »
Sori nyt vaan mpala ja muut korona-kauhistelijat, mutta minun mielestäni koko korona on edelleenkin täyttä ylireagointia. Ei se ole flunssaa kummempi tauti  perusterveelle ihmiselle

Tässä asiassa olet perusteellisesti väärässä. Koronaan liittyy mitä moninaisimpia terveydellisiä sivuilmiöitä ja vähintään kolmannes sen sairastaneista ei palaudu entiselleen. Ilmeisesti myöskään resistenssiä ei synny kuten tavalliseen flunssaan.

Se, että tauti- ja kuolemantapauksia on Suomessa toistaiseksi niinkin vähän johtuu tehokkaista rajoitustoimenpiteistä, jotka ovat muuten romahduttaneet kausiflussatapauksetkin ennennäkemättömän alas. Jos olisi menty täysin ilman rajoituksia tilanne olisi täysin toinen. Ruotsissa mentiin löysemmällä kontrollilla, siellä taitaa kuolleisuus olla kymmenkertainen. Sielläkin rajoitettiin, mikä olisi kuolleisuus jos mitään ei tehtäisi, tätä kokeillaan käytännössä monessa kehitysmaassa, tulokset selviävät talven mittaan.

ressireissari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 04.10.2020, 20:47:29 »
jos voisit elää kaltaistesi kanssa omassa kuplassanne, ei olisi ongelmaa. saat toki olla koronasta ihan mitä mieltä ikinä haluatkin, mutta kun joudumme jakamaan yhden yhteiskunnan kaikki keskenämme, ei ole sinun henkilökohtainen asiasi päättää "ajatteletko levittäväsi tautia eteenpäin", tai mistä syystä kukakin kuolee. jos olet eri mieltä yhteiskunnan koneistojen tekemistä päätöksistä (jotka käsittääkseni perustuvat tutkimustietoon), voit vaikuttaa asiaan äänestämällä seuraavissa vaaleissa puoluetta joka menee enemmänkin mutupohjalta, tai jaloillasi, muuttamalla esim javier bolsonaron brasiliaan.
Ei mun tarvitse Brasiliaan asti lähteä. Olen itse asiassa harkinnut vakavasti jo muutaman vuoden muuttavani Ruotsiin. Eikä heidän suhtautuminen vs. Suomen suhtautuminen koronaan ole ainakaan hillinnyt muuttohalujani. Nykysuomi ajautuu tätä menoa konkurssiin vuosikymmenessä.  Tai no, valtio eikai voi konkurssiin varsinaisesti mennä, mutta talous voi ja todennäköisesti meneekin vielä enemmän perseelleen kuin tähän asti.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 05.10.2020, 11:14:35 »
Sori nyt vaan mpala ja muut korona-kauhistelijat, mutta minun mielestäni koko korona on edelleenkin täyttä ylireagointia.

Faktat on faktoja ja mielipiteet mielipiteitä.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 05.10.2020, 14:06:07 »
Vielä rautalangasta vääntäen ressireissarille:
Kyse ei ole siitä miten minä näen koronan vaarallisuuden vaan siitä olemme osa yhteisöä ja jos me kaikki noudattaisimme yhteisön pelisääntöjä, meillä kaikilla menisi paremmin. Jos me yritämme minimoida infektioon leviämistä, meillä on vähemmän rajoitteita ja meidän yhteiskunta toimii paremmin. Tämä on ajattelumalli Suomen koronastrategian takana.
Itse asiassa, kun siihen vihjasit, olen aika pitkälle samaa mieltä kuin sinäkin, mielestäni koronan vaarallisuutta on liioiteltu, tosin aika paljon se johtuu myös siitä että hyvin pitkään tieto sen luonteesta oli vaillinainen. Ja minulle olisi kelvannut vaikka ruotsinkin strategia. Tosin jos olisin 85v mummo, saattaisin olla eri mieltä tai sitten en.
Jos tulee maailmanlaajuinen lama tms, kyllä kaikissa maissa talous menee alamäkeen, ei meidän koronastrategia ole siihen syynä. Ymmärtääkseni Ruotsi on myös ottanut aika lailla velkaa tänä aikana. Js yksi syy miksi Ruotsilla on vahva talous, on vientivoittoinen talous jota maahanmuutto on vahvistanut....