sadesuoja rinkkaan?

(Luettu 4811 kertaa)

Anonymous

• Vieras
sadesuoja rinkkaan?
« : 28.07.2004, 12:09:10 »
kannattaako ostaa/ tehdä jonkinlainen sadesuoja rinkkaan (ollaan menossa sadekautena Thaimaaseen...) vai kestääkö rinkka sen verran sadetta? entä kannattaako ottaa sadevaatteet itselle mukaan, jonkinlainen sadekaapu? vai onko liian hikistä? rahavyöstä vielä sen verran, että kannattaako ostaa partiolikkeestä vai löytyykö tavarataloista? partioliikkeissä kun hinnat on pilvissä...

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #1 : 28.07.2004, 12:40:17 »
Moro!

Omalta kohdaltani voin kertoa, että rinkan sadesuoja ON tarpeellinen, jos ei halua että kamat on kosteena koko ajan. Se kosteus menee kuitenkin rinkan pinnasta läpi (ainakin itselleni tapahtui näin kun en kerran ajoissa saanut sadesuojaa vedettyä rinkan päälle kun alkoi tulemaan vettä kuin saavista kaadettuna...). Omassa rinkassani se tuli kiinteesti mukana, mutta suosittelen hankintaa jos ei semmoista ole. Ja toimiihan se hyvin rinkan suojana lentomatkoillakin  :wink:

Jonkunlainen sadeviitta on kyllä hyvä olla mukana. Saa niitä sieltäkin ostettua toki... useat niistä on vaan aika kertakäyttökamaa, eli jos haluaa kestävän niin kandee ottaa mukaan jos sellaisen omistaa.

Itse hankin rahavyön reissulleni, mutten sitä kertaakaan käyttänyt  :D  Eli omalta kohdaltani turhin ostos. Ja ostin sen tietenkin partioaitasta, joten hintakin oli aika korkea. Minulla oli koko ajan olkalaukku mukana, jota pidin ristiin ettei sitä niin helposti saisi napattua varkaat. Mutta jos tykkään niin toki kannattaa semmoinen hommata. Kannattaa valita sellainen joka on hyvä käyttää, tuntuu hyvältä, ei hiosta liikaa ja johon mahtuu hyvin passit yms. Luulisin että jos hyvä ja ohut maksaa pari euroa enemmin kun hieman huonompi, kannattaa maksaakin. Ilkeää on kärvistellä koko reissun huono rahavyö housujen sisällä...
It's not what you look at, but what you see.

Anonymous

• Vieras
sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #2 : 28.07.2004, 20:51:36 »
Sadesuoja on ainakin helppo ommella itse ja saa mittojen mukaiset. Ainakin Eurokangas myy vedenpitävää kangasta (4,50€/m), siitä vaan vähän pyöristää kulmia ja ompelee kuminauhan/nyörin reunaan.

Harkitsin itse myös sadeviitan tekemistä samaisesta kankaasta, ei varmaan hankalaa olisi sekään.

Itse olen kyllä rahavyön vankka kannattaja, tuntuu kovasti turvallisemmalta kantaa passia yms. niin, että sinne ei ihan huomaamatta pääse käsiksi. Mulla on joskus vuosia sitten ostettu Samsonite (siis varmaan on halvempiakin) ja se istuu ainakin tosi mukavasti tuohon housujen vyötärölinjan alle ja sen olemassaoloa ei edes huomaa. Viime reissulla käytin sitä aina liikenteessä ollessa. Onhan noita "turvapusseja" kainalo-, jalka- yms. mallejakin. Kaverini osti juuri partiokaupasta "jalkapussin" ja se maksoi vähän reilu kympin, mielestäni ei mitenkään liikaa.

salaninja

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - salaninja@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #3 : 29.07.2004, 12:01:31 »
tuskin siitä sadesuojasta kauheasti haittaa on. noita vyöpusseja sun muita saa myös laukkuliikkeistä.
olenha minä kuule

Ipana

• Tosireissaaja
    • Profiili
sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #4 : 30.07.2004, 15:27:17 »
Suosittelisin kyllä sitä sadesuojusta, vaikken Thaimaassa olekaan käynyt. Minun rinkkaani vartavasten suunniteltu sadesuoja olisi maksanut mansikoita, joten äitini ystävällisesti teki sellaisen minulle maastokuvioisesta vedenkestävästä kankaasta. Sadetakkia olen käyttänyt itseni päällä, sellaista Adidaksen sinistä, joka on kevyt ja menee hyvin pieneen tilaan. Kannattanee kuitenkin laittaa niitä vaatteita rinkassa vielä erikseen muovipusseihin, niin kuivuus on varmempaa ja elämä muutenkin helpottuu.

Rahavyön ostin laukkukaupasta, maksoi n. 10 euroa. Se on sellainen hyvin ohut, vartalonmyötäinen ja vaalea. 'Naisten malli', sanoi paketti, mutta kaupan täti sanoi että kyllä niitä miehetkin ostavat, aivan mukavuussyistä. En ole katunut. Lienee hyvin yksilökohtaista, mutta minua ei saa mikään painaa, ahdistaa tai kiristää.
o matter where you go, there you are. - Earl MacRaugh

Pipru

• Reissaaja
    • Profiili
sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #5 : 01.08.2004, 23:55:10 »
Joo, yhdyn tohon sadesuojaan. Ihan ehoton jos tahtoo pitää kamat kuivana! Nii ja kantsii laittaa vaatteet myös pariin muovipussiin...Ne suojaa jos et ihan just kun alkaa sataa saa sitä suojaa repun päälle laitettuu. Ja mun mielestä niitä on helpompi kaivellakki kun vaik kaikki housut on yhdessä ja paidat yhdessä pussissa, ei tartte purkaa koko rinkkaa.
Kaulapussi on joka kerta ollu mukana mut en sitä juurikaan oo käyttäny...Mulla on yleensä reppu jossa on sellanen ovela huomaamaton sisätasku, niin en oo tuntenu tarvetta käyttää sitä pussia. Partiokaupoissa maksaa joo vähä enempi, mut saat varmasti ainaki kestävän!
Onks muuten kellään kokemuksia sellasesta rinkan suojaverkosta, siis että rinkan saa lukittua niin ettei sitä pysty aukasemaan? Oon miettiny sellasen hankintaa...kuulostaa ainaki aika fiksulta jutulta!
Mutta Ihaa", sanoi Puh osaanottavasti, "mitä me voimme... tuota kuinka me voimme... entä jos me..."
"Oikein", sanoi Ihaa. "Hyviä ehdotuksia. Joku varmasti käy. Kiitos Puh"

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
Vs: sadesuoja rinkkaan?
« Vastaus #6 : 07.02.2011, 00:56:34 »
Buustataampas vanhaa aihetta.

Sadesuoja on varsin hyödyllinen kapine - tietenkin riippuu milloin menet ja minne. On tietenkin alueita missä ei yksinkertaisesti sada tiettynä vuodenaikana ja siihen tietoon voit luottaa mitä kerrotaan. Talvella esimerkiksi Siperiassa on aivan turha kantaa sadesuojaa.

Itse suosittelen puhtaasti ostamaan sadesuojan tekemisen sijaan. Deuterin sadesuojia löytyy partiokaupoista ja eivät maksa paljoa. Eri kokoja löytyy hyvin ja ovat kestäviä. Itse olen reissannut kahden Deuterin sadesuojan kanssa. Toinen on kameraolkalaukkua varten ja toinen pientä rinkkaa. Ja kyllä kestää sekä toimivat. :)
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi