Maailmanympärimatkaajat suosivat reppua?

(Luettu 60801 kertaa)

sellonen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #60 : 27.07.2007, 16:21:57 »
Koska tässä ketjussa on puhuttu niin paljon armeijan käyttöön suunnitelluista tavaroista ja koska tänne eksyy helposti satunnaisella googlauksella, niin onebag.comissa on aika hyvä pointti asian suhteen: kaikkialla maailmassa ei armeijavarusteita välttämättä katsella yhtä suopeasti kuin Euroopassa (ja maailmanympärysmatkoistahan oli puhe?). Sivuston tehnyt mies sanoo, että jopa tummanvihreä väri saattaa jossakin ajassa ja paikassa olla ongelma, puhumattakaan mistään camouflage-kuvioinnista.

pekkapee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : 18.08.2007, 00:39:41 »
Mitä isompi reppu -> sitä enemmän likaisin vaatteita -> sitä kovempaa pyykkäystä tai pesulan etsintää :lol:

Pieni reppu -> vain vähän pyykkiä kerralla -> helppo rutiini pestä ne suihkussa joka ilta tms.

vakisinkastettu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - vesitie@suomi24.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #62 : 20.08.2007, 17:39:15 »
Heitetään oma versio tänne.
Itse lähdössä vaimokkeen kanssa parin viikon päästä intiaan ja minulla selässä haltin 70L järkäle käytännön syistä... kun tämä puolikkaani on niin niiden kankaiden ja muiden "hienouksien" perään ja sehän on sanomattakin selvää että kun pitää olevinaan olla herrasmies niin minähän se ne joudun sieltä pippurin alkulähteiltä suomeen selässäni kantamaan elikkä tämä poika kallistuu ennemmin rinkan kuin repun kannalle :)

jimwest

• Vieras
« Vastaus #63 : 20.08.2007, 19:15:28 »
Kyllä se pitäs olla tommosessa reissauksessa sitten että "jos emäntä ostaa niin emäntä kans kantaa" 8)  

Se on raaka peli ranualta kuten vanha isäni tapaa sanoa :wink:

Sehän vallan villiintyy vielä jossain basaarien rättikaupoissa kun tietää ettei ite tarvi kantaa.

vakisinkastettu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 20.08.2007, 20:27:30 »
Totta puhelet veliseni mutta nää karjalaaset emännät on niin kovia suustaan ja eritoten nyrkeistään ettei sitä tohdi rueta pullikoimaan niiden kanssa, sitä joutuu vielä hyvin nopeesti kantamaa koko mummon rutaletta niskoillaan :D

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 20.08.2007, 22:33:23 »
Lainaus käyttäjältä: "vakisinkastettu"
Totta puhelet veliseni mutta nää karjalaaset emännät on niin kovia suustaan ja eritoten nyrkeistään ettei sitä tohdi rueta pullikoimaan niiden kanssa, sitä joutuu vielä hyvin nopeesti kantamaa koko mummon rutaletta niskoillaan :D

Osanottoni... exä oli aitokarjalaisilta laulumailta kotoisin....
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

vakisinkastettu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #66 : 20.08.2007, 22:45:08 »
No mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen kun itsekkin olen täältä samoilta tonteilta niin osaan suhtautua naisten temppuiluihin rennolla huumorilla.. ja tokihan emakon voi kantaa aina mereen jos kovin rupeaa rähjäämään. Saavatpahan goan paikallisväestö seurata perisuomalaista akan kantoa ihan IRL :D

starling

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 12.01.2008, 12:17:28 »
Lainaus käyttäjältä: "vakisinkastettu"
No mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen kun itsekkin olen täältä samoilta tonteilta niin osaan suhtautua naisten temppuiluihin rennolla huumorilla.. ja tokihan emakon voi kantaa aina mereen jos kovin rupeaa rähjäämään. Saavatpahan goan paikallisväestö seurata perisuomalaista akan kantoa ihan IRL :D

"emakon"  :shock:

Noh, varsinaiseen asiaan mennäkseni: miten te muut naispuoleiset reissaajat jaksatte rinkkojenne/reppujenne kanssa? Välillä tuntuu itsestä, että noin 10 kg:n kantaminen on tuskaa jopa alle tunninkin kävelyn jälkeen. Minulla on 45 litrainen pieni rinkka, joka parhaimmillaan painaa juuri sen 10 kiloa. Onko vika siis kantajassa, rinkassa, lastin painossa vai missä? Miten teiltä muilta onnistuu pidempi liikkuminen kaikkien mukana olevien tavaroiden kanssa?

Olen vuosien aikana oppinut kohtuullisen hyvin karsimaan turhaa roinaa matkasta, mutta kummasti tuo kymmenen kiloa paukkuu lähes aina takaisin tullessa. Omistan vielä helposti kipeytyvän selän, joten avot! Asiasta en ole juurikaan aikaisemmin ruikuttanut, joten olisi mielenkiintoista kuulla, miten on muiden selkälihasten laita :)

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : 12.01.2008, 12:51:54 »
Hmmm... 17kg on meikeläisen kipuraja, siihen saakka kipitän vaikka koko päivän valittamatta, 20kg on valitettavan usein vaelluksilla parin ensimmäisen päivän alkupaino. Enkä ole mikään jätti, 165cm. Jos selkäsi kipeytyy jo 10kg rinkalla (etkä omaa ihan surkeaa lihaskuntoa), niin etsisin kyllä vikaa kantolaitteesta, joko on säädöt pielessä tai hökötys ei vain sovi kropallesi. Eikä se ole aina sen rinkan hinnastakaan kiinni, kaikki ei vain sovi kaikille..
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

starling

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 12.01.2008, 13:12:04 »
Minä en varmasti saisi 20 kilon rinkkaa nostettua edes selkääni :lol:  Ehkäpä vika saattaakin enimmäkseen olla siis lihaskunnossa. Se on jännä, miten jaksan kävellä vaikka aamusta iltaan, mutta rinkan kanssa alkaa tökkimään hyvinkin pian. Tosin selkäni on sen verran kivulias, että välillä päivän tavallista pientä reppuakin kannettuani olen melko romuna.. Huono selkä ei ole todellakaan reissaajan paras ominaisuus :x

Seuraavalla reissulla joudun varmasti ratkaisemaan ongelmaa karsimalla jälleen enemmän tavaraa matkasta. Talvisaikaan kaikki mukaan otettavat vaatteet tuppaavat vain olemaan niin massiivisia, että tuovat lisäpainoa ihan huomaamatta. Ihanteena olisi, että tulevaisuudessa kesäaikana useamman viikon reissu menisi vain muutamalla kilolla. Selkäraukka ainakin tykkäis :D

skugga

• Vieras
« Vastaus #70 : 13.01.2008, 09:09:03 »
Talviolosuhteissa suosin aina kerrospukeutumista ja sellaisia ohuita kerrastoja, jotka on lämpimiä ja kevyitä kantaa. Menevät myös pieneen tilaan. Myös sukkahousut on yllättävän lämpimät ja menee pieneen tilaan. Kerrastonpaidan päälle t-paita ja sitten tavallinen college/villapaita tms. ja ohuehko tuulta ja tihkua pitävä takki. Mitään varsinaisia talvivaatteita en koskaan edes reissuun ota matkaan. Meillä on matkassa yleensä 50-litran rinkka, ja selkäreppu. Noihin mahtuu siis 2 aikuisen ja yhden lapsen kamat. talvivaatteita ei siis olisi mitään mahkuja edes mahduttaa mukaan.

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Maailmanympärimatkaajat suosivat reppua?
« Vastaus #71 : 13.06.2008, 14:28:26 »
Suunnittelin ottaa reissuun 30l lafuman repun. Testasin tuossa yks ilta miten hyvin tavarat sinne mahtuu ja hyvin siihen jäi vielä tilaa! Aion kuitenkin karsia tavaroita vielä, jotta jaksan varmasti kantaa reppua pitemmänkin matkaa (minullakin on aika huono selkä). Ja tietenkin jotain aion tuoda kotiinkinpäin niin näidenkin tavaroiden olisi suotavaa mahtua reppuun. Eniten ehkä tilaa vie rakas digijärjestelmäkamerani+tilpehöörit. Tähtään siihen, että reppu painaa max 6kg.

hmaarit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 21.06.2008, 12:15:46 »
Lainaus
miten te muut naispuoleiset reissaajat jaksatte rinkkojenne/reppujenne kanssa?

Ihan hyvin on menny 13kg rinkan kanssa ja repun kaa, vaikka oon pieni 157/55. Jotkut miehet joskus auttaa nostaa tai kantaa sita (kuuluu palveluun) ja samalla kauhistelevat kuin painava se on. Suomesta lahtiessa v**tti kantaa sita, mutta kylla siihen sit tottu, vaikka yleisissa kulkuneuvoissa tuntee olevansa tukkeena kantamuksineen. Voi myos olla, etta nyt kun on sita useammin pakkaillu niin saa kamat tiiviimmin ja oikeilla lailla. Niin ja on remmien yms. asetukset kohdillaan. Nykyaan kun saa selkaan ni tuntuu jopa kevyelta.  :o

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 26.06.2008, 16:56:48 »
Siis missä päin maailmaa noita armeijan vetimiä katellaan pitkään? 

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 29.06.2008, 20:27:36 »

Noh, varsinaiseen asiaan mennäkseni: miten te muut naispuoleiset reissaajat jaksatte rinkkojenne/reppujenne kanssa? Välillä tuntuu itsestä, että noin 10 kg:n kantaminen on tuskaa jopa alle tunninkin kävelyn jälkeen. Minulla on 45 litrainen pieni rinkka, joka parhaimmillaan painaa juuri sen 10 kiloa. Onko vika siis kantajassa, rinkassa, lastin painossa vai missä? Miten teiltä muilta onnistuu pidempi liikkuminen kaikkien mukana olevien tavaroiden kanssa?

Mulla on 45l rinkka, ja mulla kyl kipeytyy selkä sen kannossa melko tehokkaasti. Syytän siitä rinkkaa. Nyt meinaan sain Deuterin rinkan, mihin pakkasin kokeeksi 10 kiloa tavaraa, eikä rinkka silti tunnu ollenkaan pahalta selässä! Tuo mun vanha rinkka ei kovin paljoa kestänyt, ennenkuin alkoi olemaan todella ikävä kantaa. Kyllä silläkin on reissut tehty, mutta ehkä uudella rinkalla menee huomattavasti mukavammin. :)

Kuukkeli

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 03.07.2008, 10:52:56 »
Minä en pysty kulkemaan 15min kauempaa minkään yli 5kg painavan repun tai rinkan kanssa, koska sormista menee tyystin tunto ja pikku hiljaa puutuu koko yläraajat. Sama homma useammalla eri kantovälineellä kokeiltuna, ja itselläni on Haltin rinkka jonka vyötän tukevasti remmeillä kiinni edestä, ja joka on sopivaksi asetettu.

Jos jollakulla on ollut sama ongelma, ja siitä selvinnyt niin mielelläni kuulisin. Kiusallinen ongelma kerrassaan. Tuntuu tyhmältä alkaa valittamaan parin metrin kävelyn jälkeen "vieläkö on pitkä matka"...

Oletan ongelman johtuvan siitä, että veri ei pääse kiertämään käsivarsiin, mutta minulle on mysteeri miten niin voi käydä, kun kaikki muut pystyvät mainiosti rinkkoja kantamaan. Onkohan minulla eri tavalla vedetyt piuhat  ::)
She’s got her ticket, I think she gonna use it, I think she going to fly away. No one should try and stop her. Persuade her with their power. She says that her mind is made"
-Tracy Chapman-

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #76 : 03.07.2008, 11:59:08 »
10 kg on kyllä jo niin vähän että oikein pakatun ja selkään asetetun rinkan ei pitäisi aiheuttaa mitään painoa hartioille.

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 05.07.2008, 15:22:14 »
10 kg on kyllä jo niin vähän että oikein pakatun ja selkään asetetun rinkan ei pitäisi aiheuttaa mitään painoa hartioille.

Näinpä, mutta tuo mun ei niin laadukas rinkkani kyllä painoi jo tollasella lastilla.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 05.07.2008, 18:09:04 »
Ite olen suosinut kanssa tyyliä kaikki käsimatkatavarana. Nykyinen lainsäädäntö vaan tekee hommasta aika hankalaa, shampoot, pesuaineet etc Siispä kysynkin että onkos kellään kokemuksia että rinkka olisi saatu hajalle noilla lentokentillä, kun rinkoissa se runko on ja samalla tavalla niitä nakellan kuin laukkujakin? 

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 06.07.2008, 17:49:54 »
Ite olen suosinut kanssa tyyliä kaikki käsimatkatavarana. Nykyinen lainsäädäntö vaan tekee hommasta aika hankalaa, shampoot, pesuaineet etc Siispä kysynkin että onkos kellään kokemuksia että rinkka olisi saatu hajalle noilla lentokentillä, kun rinkoissa se runko on ja samalla tavalla niitä nakellan kuin laukkujakin? 

Ainakin mitä täältä on lukenut, niin rinkat on kyllä tullu perille ihan ehjinä. Ei kai se rinkan runko nyt ihan pienestä rikki mene.  :) Ainoastaan kait ne kaikki remelit voi jäädä kiinni jonnekin, mutta nehän saa kätsysti piiloonkin.