Aeroflotilla lentämisestä tms.?

 (Luettu 25550 kertaa)

jtj67

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #20 : 30.07.2012, 19:41:22 »
Tervehdys,

Ostin tuossa taannoin lentoliput aeroflotilta, määränpäänä Kuuba. Nyt jouduin kuitenkin erinnäisistä syistä johtuen hankkimaan uuden passin ja nyt pitäisi lentoyhtiölle päivittää nuo passin tiedot. Mikä olisi helpoin tapa olla yhteydessä kyseiseen lafkaan? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta episodista?

Ps: Tänään soitin johonkin Aeroflotin yleiseen neuvontapuhelimeen ja siellä eivät osanneet puhua englantia.


Aeroflotilla on toimisto Helsinki-Vantaalla terminaali 1 ja terminaali 2 välisellä käytävällä yleisellä puolella. Sieltä voisi
löytyä jopa suomenkielistä palvelua. Puhelinnumerot voi noukkia tuolta:

http://www.helsinki-vantaa.fi/aikataulut/lentoyhtiot

puolialaston

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #21 : 30.07.2012, 19:50:21 »
Noniin! Vähän mietinkin, että oisko niillä toimipiste Helsinki Vantaalla. Eiköhän tuo tuolta hoidu!

Kiitos vastauksesta!

777-300ER

  • Reissaaja
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #22 : 05.08.2012, 19:28:45 »
Itsekkin jouduin kerran soittamaan tonne Aeroflotin Helsingin toimistoon ja siellä puhui ihan hyvää suomea venäläisittäin naishenkilö ja asiakin hoitui siinä samalla.

HEL-SVO-PEK-SVO-HEL reissuilla tykästyin Aeroflottiin sen verran että täytyy lentää useamminkin. Lentolippu Pekingiin irtosi 380€:lla todella nopealla vaihdolla Moskovan kautta. Pari vuotta vanhat A330 koneet lennätti Pekingiin ja niitten viihdejärjestelmä oli huippuluokkaa josta Finnairilla lentävä voi vain haaveilla.

zlyvlk1

  • Reissaaja
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #23 : 04.04.2014, 09:06:58 »
Syksylle hakukone antoi Aeroflotilta aika mainion hinnan Losiin. 630€ menopaluu ja Moskovassa pikainen vaihto. Tuntuu olevan nykykalusto näillä reiteillä käytössä.Pakko varmaan iskeä kiinni.

ClickClack

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 100
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #24 : 11.04.2014, 23:17:14 »
Onko tietoa tarvitseeko oikeasti Transit-viisumin, jos lentää Aeroflotilla Moskovan kautta Kiovaan?

Koneen vaihto tapahtuu saman terminaalin kautta eli terminaalia ei tarvitse vaihtaa (ainakaan lentolipussa olevan tiedon mukaan).

Tämä nyt vähän alkoi jännittää, koska

a) Kyseessä on Venäjä
b) Ulkoministeriön matkustiedotteessa seuraava teksti: "Huomioi, että jos tulet Venäjän tai Valko-Venäjän alueiden kautta, tarvitset myös näiden maiden kauttakulkuviisumit."




tulosmaa

  • Reissaaja
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #25 : 14.04.2014, 20:03:48 »
Ei tarvitse viisumia ellei vaihto ole yli 24 tuntia tai jos et poistu kentältä Moskovaan.

jennikatariina

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 151
    • Profiili
    • no more lovesongs
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #26 : 14.04.2014, 23:32:13 »
Multa kysyttiin Helsinki-Vantaalla venäjän viisumia kun lensin Suomesta Moskovan kautta Kuubaan 2012, mutta selitin tilanteen ja pääsin koneeseen. Venäjän päässä ei mitään ihmettelyjä.



smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 408
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #27 : 14.04.2014, 23:36:00 »
Ukrainan kanssa voi olla hankalampi tilanne, koska käsittääkseni ainakin ennen lennot Venäjältä Ukrainaan ja Valko-Venäjälle ovat olleet "kotimaanlentoja" eli niille päästäkseen on täytynyt mennä Venäjän puolelle. Viime kuukausien tapahtumat ovat voineet muuttaa jotain, mutta kannattaa varmaan Aeroflotilta tarkistaa tilanne.

reissuesa

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Reissuesan matkablogi
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #28 : 06.01.2015, 13:58:31 »
https://www.aeroflot.ru/cms/en/before_and_after_fly/luggage

Lainaus
If the total weight of the passenger’s baggage (including hand luggage) does not exceed 10 kg, the number of pieces of baggage is not limited.
Kai tämä koskee myös käsimatkatavaroita?  Siis voin ottaa käsimatkatavaroina sekä repun että kameralaukun, koska yhteispaino alle 10 kg?

Katariina72000

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 008
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #29 : 06.01.2015, 15:06:55 »
https://www.aeroflot.ru/cms/en/before_and_after_fly/luggage

Lainaus
If the total weight of the passenger’s baggage (including hand luggage) does not exceed 10 kg, the number of pieces of baggage is not limited.
Kai tämä koskee myös käsimatkatavaroita?  Siis voin ottaa käsimatkatavaroina sekä repun että kameralaukun, koska yhteispaino alle 10 kg?

No niinhän siinä sanotaan :)

coman

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #30 : 18.01.2016, 21:17:36 »
Mitkä ovat Aeroflotin lähtöselvitystavat Bangkokin Suvarnabhumilla? Helsinki-Vantaallahan on käsittääkseni ko. yhtiölle vain tiskipalvelu.

olskoos

  • Aloittelija
  • Viestejä: 4
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #31 : 22.01.2016, 19:05:22 »
Mitkä ovat Aeroflotin lähtöselvitystavat Bangkokin Suvarnabhumilla? Helsinki-Vantaallahan on käsittääkseni ko. yhtiölle vain tiskipalvelu.

Tiskillä saa tehtyä, sekä itsepalvelu siinä kioskipalvelussa vai mikä olikaan. Ja näin siis 17.1.2016

ruisrock2006

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #32 : 06.12.2017, 13:43:13 »
Moikka moi,

Onko täällä tuoretta tietoa em. yhtiöllä lentämisestä?

Lentopelkoinen, niin 20 vuotta vanha maine pistää epäilyttämään. Ilmeisesti kuitenkin pysyvät ilmassa nykyään? :)

Bangkokkiin tekee mieli ja Aeroflot tarjoaa parhaimman hinnan näin kivasti joulun aikaan. Tunnetusti halpaa aikaa muutenkin matkustaa...

Zambba

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #33 : 06.12.2017, 20:23:22 »
Ei siitä turvallisuuskulttuurista tai sen puutteista saa kabiinissa istumalla mitään pätevää käsitystä.

Silti Aeroflot on kymmeniä tai satoja kertoja mitään maaliikennettä turvallisempi tapa matkustaa. Lentoliikenteen turvallisuusnormit ovat hillittömän korkealla tasolla. Länsimaissa alan normeja valvotaan, ja Aeroflot liikennöi niihin vailla ongelmia.

Neuvostoliiton kippaamisesta alkaa muuten olla lähemmäs 30 kuin 20 vuotta.

Nienna

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 265
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #34 : 08.05.2019, 16:52:31 »
Nostetaanpa tätä aihetta. Täysin turhaa avautua lentopelostaan keskustelufoorumilla, mutta jospa joku lentokonenörtti sattuisi huomaamaan. Varattuna on lento alle kahden viikon kuluttua Helsingin ja Moskovan kautta eteenpäin, yhtiönä Aeroflot ja konetyyppinä Suhoi Superjet 100, joka joutui pari päivää sitten vakavaan onnettomuuteen Sheremetjevolla.

Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että onnettomuuteen johti monta pientä syytä, joista vähäisimpiä eivät olleet lentäjien huonot päätökset. Toisaalta monissa artikkeleissa vihjaillaan, että konetyyppi on kökkö alun perinkin ja että sen lentoja ei ole jäädytetty lähinnä siitä syystä, että kyseinen kone on Venäjän ylpeys.

Millaisia kokemuksia teillä on Aeroflotista ja ko. koneesta? Onko missään vertailukelpoista tietoa yhtiön ja konetyypin turvallisuudesta? Sivustojahan on, mutta vertailu on tehty vaikeaksi.

fishbone

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 212
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #35 : 08.05.2019, 22:44:26 »
Nostetaanpa tätä aihetta. Täysin turhaa avautua lentopelostaan keskustelufoorumilla, mutta jospa joku lentokonenörtti sattuisi huomaamaan. Varattuna on lento alle kahden viikon kuluttua Helsingin ja Moskovan kautta eteenpäin, yhtiönä Aeroflot ja konetyyppinä Suhoi Superjet 100, joka joutui pari päivää sitten vakavaan onnettomuuteen Sheremetjevolla.

Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että onnettomuuteen johti monta pientä syytä, joista vähäisimpiä eivät olleet lentäjien huonot päätökset. Toisaalta monissa artikkeleissa vihjaillaan, että konetyyppi on kökkö alun perinkin ja että sen lentoja ei ole jäädytetty lähinnä siitä syystä, että kyseinen kone on Venäjän ylpeys.

Millaisia kokemuksia teillä on Aeroflotista ja ko. koneesta? Onko missään vertailukelpoista tietoa yhtiön ja konetyypin turvallisuudesta? Sivustojahan on, mutta vertailu on tehty vaikeaksi.

Turvallista on. Jos mahdollisuudet vakavaan onnettomuuteen olisi Finskin Airbussilla vaikka promillen pieni murto-osa, niin Sulhoilla sen voisi ajatella olevan sitten kaksi pientä promillen murto-osaa. Ei ne sieltä millään 50/60-tsäänsseillä lennä. Eli ts. vaatii ihan jumalattoman huonoa tuuria, vaikka tokihan se on aina mahdollista – niin kuin esim. se, että ukrainalaiset separatistit ampuu juuri sen koneen alas jossa satut matkustamaan – mutta osui sekin sitten jonkun kohdalle. Eli tarkoitukseni oli sanoa, että mitä tahansa voi tapahtua, jos käy aivan jäätävän huono tsägä, mutta se jäätävän huono tsägä voi sitten osua kohdalle ihan missä vaan, ei ainoastaan lentokoneessa. Eli huoletta kyytiin vaan, ei Sukhoilla lentäminen mitään extremeurheilua sentään ole.

servechilled

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 423
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #36 : 09.05.2019, 14:28:39 »
Pari viikkoa sitten lensin Aeroflotilla Helsinki-Moskova-Yerevan ja takaisinpäin. Koneet olivat uudehkoja Airbuseja - sekalaisia havaintoja ja tunnelmia tässä:

-kaikilla lennoilla tarjoiltiin sämpylää ja hedelmiä ilmaiseksi
-juomapolitiikka oli varsin niukka: kaffetta ja vettä sai ilmaiseksi, alkoholia tuskin ollenkaan (eli rahalla lähinnä bisseä muistaakseni)
-palvelu asiallista mutta tylyä
-turvallisuudesta jäi vähän hatara kuva: turvavöitä ei syynätty kovin tarkkaan, jengi sai nousta seisomaan kun kone vielä rullasi ja kun istuin exit-rivillä niin ei tullut mitään opastusta siitä miten pitäisi toimia hätätilanteessa
-vaihto Sheremetjevolla oli sujuva (tosin minulla lennot olivat samasta terminaalista) - alle tunnin vaihtoaika riitti
-jengi taputti käsiään koneen laskeuduttua  ;D

Ei nyt mitään isompaa moitittavaa noista lennoista - lentäisin uudelleenkin jos hinta ja vaihtoajat olisivat kohdallaan. Mutta eipä mitään erityisen positiivistakaan jäänyt mieleen.

Pesula

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #37 : 09.05.2019, 19:37:23 »
^

samoja havaintoja kuin servechilledillä, paitsi että Moskova - Astana lennolla koneen laskeuduttua ja ihmisten pompattua pystyyn lentoemäntä karjaisi tiukkana venäjäksi että perseet penkkiin kone liikkuu vielä ja valo ei oo sammunut! Erittäin asiallista ja jämäkkää toimintaa, jota olisi mukava kuulla useamminkin. Ei jäänyt muistikuvaa että vöiden tai muiden turvallisuustekijöiden kanssa olisi lipsuiltu.

Ja tosiaan Nienna, suosittelen myöskin matemaattisia todennäköisyyksiä. Venäjä on iso maa, vuosittain lentää tuhansia Aeroflotin lentoja ristiin rastiin vailla mitään ongelmia. Kun kotioven aukaisee ja ulos lähtee niin riskejä on koko ajan missä tahansa päivittäisissä tilanteissa - suojatien ylittämisessä ja lentokoneessa istumisessa. Tietenkään kallo halki olevia jalankulkijoita ei vain revitellä iltapäivälehdissä samaan tyyliin.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2019, 19:39:35 kirjoittanut Pesula »

Nienna

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 265
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #38 : 11.05.2019, 17:15:14 »
Kiitos paljon asiallisista vastauksista!  :D Jossain mainittiin, että venäläisten tapana on tosiaan taputtaa laskeutumisen jälkeen.

Olen itsekin järkeillyt matemaattisten todennäköisyyksien avulla, mutta joku siinä vaan on, että  usein reissua pitää alkaa miettiä tällaisia asioita. Ja matkakokemusta kuitenkin on jo ihan kivasti mm. Palestiinasta ja Afrikasta, joten luulisi, että jossain vaiheessa sitä lakkaisi märehtimästä. Mutta leopardi ei ilmeisesti pääse pilkuistaan...

Vandit

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 798
    • Profiili
Vs: Aeroflotilla lentämisestä tms.?
« Vastaus #39 : 13.05.2019, 11:40:31 »

Olen itsekin järkeillyt matemaattisten todennäköisyyksien avulla, mutta joku siinä vaan on, että  usein reissua pitää alkaa miettiä tällaisia asioita. Ja matkakokemusta kuitenkin on jo ihan kivasti mm. Palestiinasta ja Afrikasta, joten luulisi, että jossain vaiheessa sitä lakkaisi märehtimästä. Mutta leopardi ei ilmeisesti pääse pilkuistaan...

Sehän lento-onnettomuuksissa on, että kone tippuu tonttiin ja hengissä selviämisen saumat on 0.0%. Toki joskus harvoin jotain poikkeuksia (kuten tuo edellinen Aeroflot), mutta yleisesti ottaen asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja se pelko kontrollin menettämisestä voi sitten pelottaa etukäteen. Kun jossain Afrikassa kuitenkin yleisesti ottaen voi itsekin vaikuttaa siihen että tuleeko tapetuksi ryöstön yhteydessä vai ei.