Yökukkumisesta

(Luettu 13582 kertaa)

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #40 : 19.03.2005, 19:48:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Pixie"
[
Ja Siljams, kyllä itsellänikin tule kahvia juotua todellakin melkein joka päivä neljää myöhemmin, samoin tulee iltasin kelattua kaikkia päivän asioita mielessäni. Noihin neuvoihin pätee hyvin se "Älkää tehkö niin kuin minä teen, tehkää niin kuin minä sanon."  :mrgreen:

Tulevan lääkärin suusta hyvin sanottu!  :D

Ärsyttävää on, että tietää miten unettomuutta voisi välttää/ehkäistä, muttei kuitenkaan riitä tahtoa/halua järjestellä omaa elämäänsä niin, että pystyisi näitä konsteja hyödyntämään. Jos mun pitää valita mun rakkaat harrastukset  tai unen määrä, niin kyllä harrastukset voittaa 6-0.

Mäkin kannatan yhteiskuntaa, joka aloittaa toimintansa siinä kymmenen aikoihin, eikä 7-8:lta, se on epänormaalia!  :)
a merien yllä savuavat sydämet!

falls

• Tosireissaaja
    • Profiili
väärä rytmi
« Vastaus #41 : 24.03.2005, 21:39:02 »
Tuntuu että itselläni on aika huono rytmi yhteiskunnan mielestä, oon huomannut että kun nukkuu ilman kelloa niin luonnolliseksi rytmiksi muodostuu 24-09, yheksän tuntia väh. tarvii että ei oo zombiena  :cry:

Kuudelta kun arkisin joutuu heräämään niin silloin välillä juon illalla 21 aikaan ensin kamomillateetä ja sitten annoksen siideriä/muuta alkoholia, se nukuttaa. Tosin luulen kyllä et vaikka alkoholi auttaa nukahtamiseen, se tekee unesta katkonaisempaa, eli pitää nukkua ajallisesti enemmän. Ja kadehdin myös niitä vähäunisia, joilla unesta suurin osa on syvää unta. Itse nukun sitä kevyttä rem-unta varmaan sitten aika paljon... :D

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #42 : 30.03.2005, 02:36:14 »
Yökukkumisesta kärsin minäkin. Ei puhettakaan että ennen 03 nukuttaisi, ei mitään väliä moneltako olen herännyt. Vaikka heräisin jo kl. 6 aamulla, nukumatti alkaa kolkutella oven takana vasta joskus kolmen jälkeen yöllä. Ja sitten nukkua tykitänkin aina jonnekin 14 asti päivällä. Tämäkin siis riippumatta siitä monelta olen mennyt nukkumaan, jos nyt joskus sattuisin jo puolen yön tienoilla nukahtamaan. Tämä on todella ONGELMA minulle, tässä alkaa putoamaan muun yhteiskunnan ja kavereitten rytmistä ihan kokonaan, eikä hereilläoloaikana oikein saa tehtyä mitään, kun kaikki virastot ja koulut(!) alkavat olla jo kiinni. Kävin lääkärilläkin tätä itkemässä, että mä olen unirytmini kanssa todella poikkeava, mutta se vain nauroi :cry:  Hän on muuten paras lääkäri kenet olen koskaan tavannut, mutta tätä ongelmaa ei ottanut ongelmana ollenkaan. Sanoi vain että käännä rytmi, mutta ei neuvonut että miten se olisi mahdollista jos mitenkään. Suoraan sanottuna mua vituttaa kun en voi olla hereillä ihmisten aikaan. Auttaiskohan jos muuttaisi jonnekin aikavyöhykkeelle jossa rytmini osuisi suunnilleen ihmisten aikoihin....?! :lol:  Kukas osaisi sanoa mistä moinen onnela löytyisi? Vai siirtysinköhän mä sielläkin taas omaan aikaan....

Tosiaan. Kaikki konstit mitä tässäkin ketjussa on tullut ilmi, on kokeiltu. Jos joltain löytyy lisää jotain poppakonsteja niin eikun tänne vaan niitä jakamaan muitten yökukkujien kanssa! Mä alan jo turhautumaan tähän omaan rytmiini.

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #43 : 30.03.2005, 11:32:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Yökukkumisesta kärsin minäkin. Ei puhettakaan että ennen 03 nukuttaisi, ei mitään väliä moneltako olen herännyt. Vaikka heräisin jo kl. 6 aamulla, nukumatti alkaa kolkutella oven takana vasta joskus kolmen jälkeen yöllä. Ja sitten nukkua tykitänkin aina jonnekin 14 asti päivällä. Tämäkin siis riippumatta siitä monelta olen mennyt nukkumaan, jos nyt joskus sattuisin jo puolen yön tienoilla nukahtamaan. Tämä on todella ONGELMA minulle, tässä alkaa putoamaan muun yhteiskunnan ja kavereitten rytmistä ihan kokonaan, eikä hereilläoloaikana oikein saa tehtyä mitään, kun kaikki virastot ja koulut(!) alkavat olla jo kiinni. Kävin lääkärilläkin tätä itkemässä, että mä olen unirytmini kanssa todella poikkeava, mutta se vain nauroi :cry:  Hän on muuten paras lääkäri kenet olen koskaan tavannut, mutta tätä ongelmaa ei ottanut ongelmana ollenkaan. Sanoi vain että käännä rytmi, mutta ei neuvonut että miten se olisi mahdollista jos mitenkään. Suoraan sanottuna mua vituttaa kun en voi olla hereillä ihmisten aikaan. Auttaiskohan jos muuttaisi jonnekin aikavyöhykkeelle jossa rytmini osuisi suunnilleen ihmisten aikoihin....?! :lol:  Kukas osaisi sanoa mistä moinen onnela löytyisi? Vai siirtysinköhän mä sielläkin taas omaan aikaan....

Tosiaan. Kaikki konstit mitä tässäkin ketjussa on tullut ilmi, on kokeiltu. Jos joltain löytyy lisää jotain poppakonsteja niin eikun tänne vaan niitä jakamaan muitten yökukkujien kanssa! Mä alan jo turhautumaan tähän omaan rytmiini.

Mulla on kans aika usein, varsinki pidemmillä lomilla tai vastaavilla, samankaltainen ongelma. Sillon ainaki mulle on auttanu se, että vaikka sitte meniski siinä neljän maissa yöllä nukkumaan ni laittaa vaan kylmästi sen kellon soimaan klo 6 aamulla ja repii vaikka väkisin ittensä ylös. Välttämättä vielä ekana iltana ei väsytä niin, että ois jo klo 20 aikoihin ihan valmis nukkumaan, mut sitä ku jatkaa esim viikon verran, niin kyllä se ihmiskehokin jossain vaiheessa väsähtää ja haluaa aikasemmin nukkumaan. Tärkeintä kuitenki on herätä aamulla aikasin. Ei varmaan kuulosta houkuttelevalta, että lomalla pitäs herätä aikasin, mutta mitäpä sitä ei tekisi päästäkseen ongelmastaan eroon.  8)
Tietenkin tässä tulee sellainen ongelma, että jos tekee esim kolmivuorotyötä.. se yövuoro vetää rytmin suhteellisen sekaisin samantien. Varsinkin jos niitä tulee peräkkäin esim viisi kappaletta.  :?
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

joosels

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ps56350@hotmail.com
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #44 : 30.03.2005, 16:34:13 »
Lainaus käyttäjältä: "LittleStar"

Mulla on kans aika usein, varsinki pidemmillä lomilla tai vastaavilla, samankaltainen ongelma. Sillon ainaki mulle on auttanu se, että vaikka sitte meniski siinä neljän maissa yöllä nukkumaan ni laittaa vaan kylmästi sen kellon soimaan klo 6 aamulla ja repii vaikka väkisin ittensä ylös. Välttämättä vielä ekana iltana ei väsytä niin, että ois jo klo 20 aikoihin ihan valmis nukkumaan, mut sitä ku jatkaa esim viikon verran, niin kyllä se ihmiskehokin jossain vaiheessa väsähtää ja haluaa aikasemmin nukkumaan. Tärkeintä kuitenki on herätä aamulla aikasin. Ei varmaan kuulosta houkuttelevalta, että lomalla pitäs herätä aikasin, mutta mitäpä sitä ei tekisi päästäkseen ongelmastaan eroon.  8)

Toi toimii hyvin omalla kohdallanikin. Tosin vuorokausirytmi meinaa mennä vähän sekaisin jo viikonlopusta. Joskus maanantaisin olo on aika tokkurainen viiden tunnin tai lyhyempien unien jälkeen. Se kuitenkin lohduttaa, että seuraavana yönä uni maittaa taas paremmin. Jos vaan kärsivällisyyttä riittää, niin viikon ajan kello soimaan aamulla ja ylös sängystä :). Tuossa on vaan se ongelma, jos ei ole pakko lähteä aamulla minnekään esim. töihin, niin helposti tulee luistettua.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #45 : 30.03.2005, 19:39:00 »
vaikka sitte meniski siinä neljän maissa yöllä nukkumaan ni laittaa vaan kylmästi sen kellon soimaan klo 6 aamulla ja repii vaikka väkisin ittensä ylös. Välttämättä vielä ekana iltana ei väsytä niin, että ois jo klo 20 aikoihin ihan valmis nukkumaan, mut sitä ku jatkaa esim viikon verran, niin kyllä se ihmiskehokin jossain vaiheessa väsähtää ja haluaa aikasemmin nukkumaan.
Paitsi jos ongelmat on jossain syvemmällä, itsellä meni 3 kuukautta nukkumatta. Tai nukuinhan mä varmaan pari tuntia hyvinä päivinä/öinä, sellasissa 10 min pätkissä. Eli jos et oo 100% varma että just se uni on ongelman alku ja juuri, niin suosittelen tutustumaan myös oman pääkopan sisältöön.
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #46 : 30.03.2005, 21:01:48 »
Lainaus käyttäjältä: "gattina"
vaikka sitte meniski siinä neljän maissa yöllä nukkumaan ni laittaa vaan kylmästi sen kellon soimaan klo 6 aamulla ja repii vaikka väkisin ittensä ylös. Välttämättä vielä ekana iltana ei väsytä niin, että ois jo klo 20 aikoihin ihan valmis nukkumaan, mut sitä ku jatkaa esim viikon verran, niin kyllä se ihmiskehokin jossain vaiheessa väsähtää ja haluaa aikasemmin nukkumaan.
Paitsi jos ongelmat on jossain syvemmällä, itsellä meni 3 kuukautta nukkumatta. Tai nukuinhan mä varmaan pari tuntia hyvinä päivinä/öinä, sellasissa 10 min pätkissä. Eli jos et oo 100% varma että just se uni on ongelman alku ja juuri, niin suosittelen tutustumaan myös oman pääkopan sisältöön.

Unettomuus saattaa olla ihan oikea sairaus, väärä unirytmi ei. Eli jos väärästä unirytmistä puhutaan, niin aika pitkälle menisin noilla LittleStarin ohjeilla. Eli aamulla väkisin ylös väsytti sitten vaikka kuinka paljon, ja vaikka joskus repsahtaa nukkumaan päiväunia tai aamulla pitkään, niin jatketaan vaan urhoollisesti siitä niitä aamuherätyksiä. Itselläni saattaa mennä helposti parikin viikkoa sitten kituessa, mutta kyllä se rytmi sitten lopulta muuttuu. Takaisin tuohon yövalvomiseen ja aamunukkumiseen menee kyllä huomattavasti nopeammin. :wink:

Ja esim. se tietokone sitten kiinni ihan ihmisten aikaan! Eli kun unirytmiä halutaan muuttaa, niin sillon pitää antaa itselle mahdollisuus nukahtaa aiemmin ja täten mahdollistaa hieman virkeämpi aamuherätys joka on ehdottomasti oikea suunta ja tärkeä elementti koko hommassa. Sinne sängynpohjalle kun nukahtaa huomattavasti helpommin aiemmin, kuin valoa nenän edessä loistavan monitorin ääreen.

Mutta jos puhutaan oikeasta unettomuudesta, niin sillon pitää mennä lääkärin juttusille. Ja jos siinä vaiheessa lääkäri kehtaa vielä nauraa, niin on todellakin aika vaihtaa lääkäriä.

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #47 : 30.03.2005, 22:33:57 »
Niin. Ei tämä ehkä ihan suoranaista unettomuutta ole. Mutta ei mukavaa siltikään. Eli tuo sängystä nousu: MITEN? Herätyskelloista ei ole apua vaikka niitä olisi kuinka monta. En herää niihin. Ja kyllä, kuuloni on normaali... Ja sitten se nukahtaminen, olinpa miten väsynyt tahansa, niin sängyssä on pyörittävä useampi tunti ennen kuin uni tulee. Ei hyvä.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #48 : 31.03.2005, 17:24:27 »
Herätyskelloista ei ole apua vaikka niitä olisi kuinka monta. En herää niihin. Ja kyllä, kuuloni on normaali...
Hommaa vanha herätyskello, sellanen seiskytlukulainen jossa on tajuttoman voimakas BZZZZZZZ-ääni. Tai sellanen rämisevä. Mieluiten molemmat x 10 ja pistät ne 5 min välein soimaan ja ripottelet ympäri taloa, että on pakko nousta ylös. Illalla kahvi napinpainallusta varten valmiiksi ja sitten pistät sen ekana päälle kun heräät. Eikä missään nimessä mitään "mä vaan vähän istun tässä sohvalla/lepään sängyllä/nojaan pöytään" -juttuja vaan heti ylös ja suihkuun (siis sen kahvinkeittimen napsauttamisen jälkeen).
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

joosels

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ps56350@hotmail.com
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #49 : 31.03.2005, 21:42:30 »
Lainaus käyttäjältä: "gattina"

Ainakin stressi voi pilata yöunia. Joskus kun kävin vähän liikaa ylikierroksilla, niin yöt meni usein kokonaan nukkumatta tai heräsin joskus aamuyöstä muutaman tunnin unien jälkeen eikä nukkumisesta tullut enää mitään. Muutaman kuukauden ajan tuota kesti. Onneksi  sitten tuli kesä, tarpeeksi pitkä loma ja aikaa miettiä kuvioita uusiksi.

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #50 : 01.04.2005, 01:17:53 »
Niin. Ei tämä ehkä ihan suoranaista unettomuutta ole. Mutta ei mukavaa siltikään. Eli tuo sängystä nousu: MITEN? Herätyskelloista ei ole apua vaikka niitä olisi kuinka monta. En herää niihin. Ja kyllä, kuuloni on normaali... Ja sitten se nukahtaminen, olinpa miten väsynyt tahansa, niin sängyssä on pyörittävä useampi tunti ennen kuin uni tulee. Ei hyvä.

Tää nyt varmaan kuulostaa aika dr. Phil -ratkasulta, mut onko olemassa mitään sellasta ääntä johon sä heräisit varmasti? Niinku tyyliin äiti huutamassa vieressä, puhelimen sointi, paloauto ikkunan alla? Itehän mä herään millon mihinki ääniin, niihin pienimpiinkin.. paitsi sillon aikanaan siihen ku tuli se paloauto pillit ulvoen ja valot vilkkuen siihen ikkunan alle mesoamaan. Vanhemmat hieman säikähti, että onko mulle sattunu jotain. :lol:  Mut niin että jos vaan on joku sellanen ääni, mihin varmasti herää, ni sitä kannattas koittaa kokeilla, siis jäljitellä jotenki.. Kaikesta huomaa, että mulla ei oo mitään hajua mistä puhun, ku itellä ei oo ollu koskaan pidempiä aikoja putkeen heräämättömyys- tai nukahtamisongelmia, mut koitin nyt jotain kehittää maalaisjärjellä.. tai kaupunkilaisjärjellä tässä tapauksessa..  :roll:
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #51 : 01.04.2005, 01:54:38 »
Netin aaressa sita vaan piristyy. Tanaankin olin jo valmis nukahtamaan 8maissa, mutta eikun netin aareen ja edelleen hereilla. Nyt kun ei oo koulua/toita ni eihan tolla unirytmilla oo valia, mutta lukiossa oli tuskaa herata aamulla (varsinkin talven pimeyteen). Menin usein 10-11aikaan nukkumaan, nukuin siis 10h, mutta heraaminen aina tuskaa jos se tapahtuu ennen ysia. Jos ysin jalkee pitaa heraa, niin ei sen valia vaikka oiskin nukkunu vaan 7h.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #52 : 01.04.2005, 12:42:40 »

Niin tuttua, niin tuttua.
Kun vielä asuin kotona, käytiin äidin kanssa lukuisia tappeluita, kun hän aina hermostui yrittäessään saada minua hereille.
Herätyskello voi minullakin soida tunninkin (jonka jälkeen se vain lakkaa) ilman että herään.
Kulkisikohan suvussa?
Mummullani oli peltiämpärissä kaksi vanhanaikaista rämisevää kelloa haarukoiden seassa ja metelistä huolimatta mummu ei herännyt, joskus jopa naapurit heräsivät mutta hän ei...
Olen koittanut välillä vaihtaa kelloa, jottei ääni kävisi niin tutuksi ettei siihen siksi herää, mutta ei ole auttanut pidemmän päälle.
Lisäksi kun vielä valvon niin myöhään, (nukun useimpina öinä 3-4 tuntia) ei herääminen ole helppoa.
Uni ei illalla tule mutta aamulla maittaisi.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #53 : 01.04.2005, 19:27:17 »
Mulla auttaa tähän heräämisongelmaan seuraava niksi:

Laita monta eriäänistä herätyskelloa soimaan ympäri taloa/makkaria. Muista laittaa ne soimaan alle viiden minuutin välein, jos tauko on liian pitkä ehdit taas nukahtaa kunnolla. Kun on kolme kertaa noussut sängystä, niin mulla ei ainakaan uni enää maistu.
Ja hetikun heräät muista laittaa valot päällä, muutkin kuin vain lukuvalo. Tälle on kai myös jokin tieteellinen selitys. Valonmäärän lisääntyessä jonkin hormonin määrä lisääntyy(en nyt muista nimeä, mutta se on se joka säätelee päivärytmiä... melatoliini??) ja se taas nopeuttaa heräämistä.
Niin ja jos aloittaa tarpeeksi aikaisin tämän herätyskello rumban esim. puolituntia ennen varsinaista ylösnousuaikaa, niin on enemmän aikaa herätä ja vaikka lueskella jotain sängyssä ennen ylösnousua. (kunhan laittaa varmuus herätyskellon soimaan siltävaralta, että nukahtaa  :D )

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #54 : 01.04.2005, 23:02:42 »
Lainaus käyttäjältä: "siljams"

Laita monta eriäänistä herätyskelloa soimaan ympäri taloa/makkaria. Muista laittaa ne soimaan alle viiden minuutin välein, jos tauko on liian pitkä ehdit taas nukahtaa kunnolla. Kun on kolme kertaa noussut sängystä, niin mulla ei ainakaan uni enää maistu.  

Noita kelloja mulla soikin 5 kappaletta ympäri taloo, mutta mä en reagoi niihin mitenkään. Ne vaan soi sen aikansa ja sitten lakkaavat. Harvemmin minä niihin herään. Tai olenpa jopa saattanut käydä unissani sammuttelemassa ne, ilman että herätessäni muistan mitään.

Ja LittleStar (en osaa lainata kahta tekstiä tähän vastaukseen... :oops: ), tossa mitä sanoit on kyllä kieltämättä ideaa. Jos olisi joku sellainen ääni, johon varmasti heräisin. Mutta vähän pelkään että ei ole. Olenpa nukkunut palavassa talossakin hälyttimien soidessa ja palokunnan rymistellessä paikalle heräämättä silloinkaan... :shock:

Tässä netissä roikkumisesta iltaisin ja öisin voisi kyllä koittaa päästä eroon. Ja koittaa sitä että jos sattuisi heräämään aamulla ihan ihmisten aikaan, niin jotenkin väkisin koittaisi pitää itsensä hereillä. Huoh... Kaiken maailman ongelmia sitä ihmisillä onkaan.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Yökukkumisesta
« Vastaus #55 : 02.04.2005, 17:21:33 »
On muuten tosi hyvä vinkki, tuo, että herää johonkin tiettyyn ääneen. Vähän niinkuin äideillä, jotka saattavat herätä pieneenkin vauvan vinkaisuun. (jopa toisten lasten itkuun  :shock: )
Mulla toimii sama mun kissan kanssa. Jos mulla on makkarin ovi kiinni se saattaa tosi vienosti ruveta "itkemään" oven takana. Ääni on tosi hiljainen, mutta silti mä olen hetkessä ylhäällä katsomassa, mikä mun "vauvaa" vaivaa.  :)

Lapsuusajoilta tulee mieleen toinen vinkki heräämiseen. Silloin, kun äiti lähti aikaisemmin töihin hän soitti mulle ja mun siskolle meidän heräämisaikaan. Ne joiden on vaikea herätä voisivat tehdä jonkun kaverin, äidin tai poika/tyttöystävän kanssa diilin että he soittavat aamulla ja herättävät. (Ja puhelin tietenkin toiselle puolella taloa!)

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #56 : 13.04.2005, 13:35:59 »

Noita kelloja mulla soikin 5 kappaletta ympäri taloo, mutta mä en reagoi niihin mitenkään. Ne vaan soi sen aikansa ja sitten lakkaavat. Harvemmin minä niihin herään. Tai olenpa jopa saattanut käydä unissani sammuttelemassa ne, ilman että herätessäni muistan mitään.

Kuulostaa jälleen tutulta. Ongelma ei minullakaan ole se, etten nouse sängystä, vaan se, että en herää kelloihin (useampaankaan) tai sitten läimin niitä kiinni enkä muista niiden soineen. Jos kello se soi kauempana, siellähän soi, en reagoi siihen.

Outoa on, että herään heti, jos joku puhuu minulle ja etenkin jos joku kutsuu minua nimeltä, vaikka hiljaisellakin äänellä, mutta en vaikka useat kellot huutaisivat.
Äänet tulevat uniin: kellon soidessa voin esim. alkaa nähdä unta paloautoista tms. Oli miten oli, harvemmin se kello minua herättää.

Kuitenkin silloin, jos olen aamulla lähdössä esim. matkalle tai muuten mieluiseen paikkaan herään itsekseni ennen kuin kello ehti soidakaan, samoin jos olen vieraassa paikassa, herään suht. ajoissa, joten matkoilla tämän kanssa ei ole ongelmia.
Mitä nyt kerran painelin saksaan asti kun olin matkalla roomasta veronaan... :oops:  Tulihan se konnari lopulta herättämään.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Yökukkumisesta
« Vastaus #57 : 13.04.2005, 14:01:23 »

Niin ja jos aloittaa tarpeeksi aikaisin tämän herätyskello rumban esim. puolituntia ennen varsinaista ylösnousuaikaa, niin on enemmän aikaa herätä ja vaikka lueskella jotain sängyssä ennen ylösnousua. (kunhan laittaa varmuus herätyskellon soimaan siltävaralta, että nukahtaa  :D )

Ei ei ei, tämä on kaiken pahan alku ja juuri, tuo että laittaa kellot soimaan niin aikasin että on sitten aikaa herätä rauhassa: sehän tarkottaa että on puol tuntia enemmän aikaa torkuskella. Monta viikkoa meni niin, että kellot, radiot ja puhelimet soivat viiden minuutin torkkuhälytyksellä kahden tunnin ajan, ja ainoa mihin lopulta heräsin, oli sen tajuaminen, että jos en nyt nouse, en pääse töihin ennen kun työkaverit lähtevät lounaalle. Ihan vain sosiaalisen häpeän pelko ja vihonviimenen pakko saavat ylös. Luulisi että ois positiivisempiakin ajatuksia aamulla ajateltavaksi :) Sitäpaitsi olin aina ihan kuollut, kun olin uhrannut kaksi tuntia hyvästä syvän unen ajasta 24 erilliseen viiden minuutin uneen.
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"