maksutonta majoitusta ympäri maailmaa

(Luettu 220676 kertaa)

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: maksutonta majoitusta ympäri maailmaa
« Vastaus #180 : 24.03.2009, 22:14:32 »
Ajankohtaisessa kakkosessa oli juuri äsken hyvä juttu CouchSurfingista. Oliko palstalaisia haastatteluissa?

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #181 : 25.03.2009, 07:09:10 »
Ihan hyvä juttu olikin, en ollut mukana, mutta seurasin kiinnostuneena tv:stä. Hauska että oli poimittu mukaan vähän värikkäämpikin elämäntapatyyppi, toisaalta taas just tuollanen ennakkoluulo joillain couchsurffareista onkin ja ehkä se vaan vahvistuu tän jälkeen.. Muuuuuut, any publicity is good publicity. :)

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #182 : 25.03.2009, 08:34:15 »
Ajankohtaisessa kakkosessa oli juuri äsken hyvä juttu CouchSurfingista.

Ohjelma löytyy tuosta, täytyykin katsoa:

http://areena.yle.fi/toista?id=2027606

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #183 : 25.03.2009, 09:20:39 »
Ihan hyvä juttu olikin, en ollut mukana, mutta seurasin kiinnostuneena tv:stä. Hauska että oli poimittu mukaan vähän värikkäämpikin elämäntapatyyppi, toisaalta taas just tuollanen ennakkoluulo joillain couchsurffareista onkin ja ehkä se vaan vahvistuu tän jälkeen.. Muuuuuut, any publicity is good publicity. :)

Heh, mun piti tavata tuo pyöräilijä Jyväskylässä mutta sitten se muutti reittiääm eikö tullut tänne ollenkaan:) Mä oon ennenkin huomannut miten pienet piirit couchsurfingissa on, ainakin aktiivien kesken. Mahtavaa miten maailma onkin yhtäkkiä tosi pieni. Mutta joo, oli minusta tosi asiallinen juttu CS:stä.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #184 : 25.03.2009, 09:31:32 »
toisaalta taas just tuollanen ennakkoluulo

Treffipalstamaisuudesta minulla ei ollut ennakkoluuloja, koska onhan se ihan selvää, mutta vähän turhaan tuossa ehkä tuotiin esiin mitä siellä sohvilla öisin tapahtuu.

Sama kai se, ihan asiallinen juttuhan tuo oli.

lime

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #185 : 26.03.2009, 09:30:56 »
Miten tuossa on tapana, onko teillä ollut yleensä omat lakanat/makuupussi mukana vai voiko luottaa siihen, että hostilta saa ne?

Monena päivänä olen jo lukenut tätä keskustelua, ja tekisi kyllä paljon mieli rekisteröityä. Ehkä käyn kohta rekisteröitymässä, vaikka tällä hetkellä en ketään voi kämppiksestä johtuen majoittaakaan.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #186 : 26.03.2009, 10:01:56 »
Ajankohtaisessa kakkosessa oli juuri äsken hyvä juttu CouchSurfingista.

Ohjelma löytyy tuosta, täytyykin katsoa:

http://areena.yle.fi/toista?id=2027606

Hyvähän tuo ohjelma oli. Varmasti vetoaa siihen porukkaan jolle se nyt oli suunnattukin. Treffipalsta vertailut pistän sen piikkiin että tyttöjen juttuja..... ::)

Ps. Olikos tuo fillarikaverin reitti millainen? Ruotsin puolelta Tornioon ja siitä alas? Joku polki tuollaisella pyörällä tiensivussa ja ensimmäisenä tuli kanssa mieleen että jaahas, taas on joku saanut tarpeekseen ja päättänyt lähteä sinne missä pippuri kasvaa! No eipä mennyt arvaus kovinkaan kauas! ;D
« Viimeksi muokattu: 26.03.2009, 10:04:02 kirjoittanut Ruuhkis »

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #187 : 26.03.2009, 10:29:05 »
Miten tuossa on tapana, onko teillä ollut yleensä omat lakanat/makuupussi mukana vai voiko luottaa siihen, että hostilta saa ne?

Monena päivänä olen jo lukenut tätä keskustelua, ja tekisi kyllä paljon mieli rekisteröityä. Ehkä käyn kohta rekisteröitymässä, vaikka tällä hetkellä en ketään voi kämppiksestä johtuen majoittaakaan.

No mulla on kyllä useimmiten ollut makuupussi mukana, mutta kyllä sitä olis ilmankin pärjännyt. Ja useimmilla joita on majoittanut on myös ollut jonkinlaista nukkumajärjestelyä mukana, vaikka oon profiilissani ilmoittanutkin että mulla on lakanaa ja peittoa tarjota.

Käy ihmeessä rekisteröitymässä, ei oo pakko majoittaa jos ei halua/pysty.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

peru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 26.03.2009, 13:06:27 »

No mulla on kyllä useimmiten ollut makuupussi mukana, mutta kyllä sitä olis ilmankin pärjännyt. Ja useimmilla joita on majoittanut on myös ollut jonkinlaista nukkumajärjestelyä mukana, vaikka oon profiilissani ilmoittanutkin että mulla on lakanaa ja peittoa tarjota.

Käy ihmeessä rekisteröitymässä, ei oo pakko majoittaa jos ei halua/pysty.
Kannattaa aina tietysti keskustella hostin/hostattavien kanssa miten on parasta tehdä. Riippuu niin tapauksesta, että mitä pystyy tai haluaa tarjota.

Suosittelen minäkin lämpimästi rekisteröitymistä. Sehän ei mihinkään sido, mutta pääsee mukavasti hommaan sisään.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #189 : 26.03.2009, 13:24:42 »
Mitä olen profiileja selannut niin aika monella lukee siinä tekstissä että mitä kaikkea löytyy. Useimmilla lukee että löytyy peitot ja tyynyt ja petivaatteet. Rekisteröidyin CS:iin jokin aika sitten ja valitettavasti ensimmäisen pyynnön jouduin torjumaan kun olen itse silloin matkoilla. Suunnitelmissa käyttää tuota ensi kesänä enemmänkin, ja Münchenin reissua varten otin yhteyttä sellaiseen jonka status on coffee or drink, ja hän lupasi näyttää minulle kaupunkia.
Soarele este galben

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #190 : 15.05.2009, 12:18:04 »
Muutaman Couchsurfingia käyttäneen kanssa olen jutellut ja heidän hyvien kokemustensa ansiosta tulen rekisteröitymään tuonne ja tarjoamaan kämppäni Töölössä myös Stadiin tuleville matkaajille. Mulla on pienehkö remontti vaiheessa, mutta muutaman viikon kuluttua olisi jo mahdollisuus sitten tarjota vieraalle yöpaikka eli pitänee rekisteröityä ennen kesäsesonkia. Itsellä ei mitään konkreettisia tulevia matkustussuunnitelmia seuraavasta matkasta ole, eli en tiedä milloin pääse sitten systeemiä testaamaan majoittumalla jonkun ystävällisen ihmisen luokse ulkomailla. 
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #191 : 15.05.2009, 12:42:07 »
Itsellä ei mitään konkreettisia tulevia matkustussuunnitelmia seuraavasta matkasta ole, eli en tiedä milloin pääse sitten systeemiä testaamaan majoittumalla jonkun ystävällisen ihmisen luokse ulkomailla. 

Ei ole ulkomaille pakko lähteä, saa noita CS/HC/yms:ia myös kotimaan matkailussa käyttää. Siitä vaan viikonloppureissulle vaikkapa Turkuuseen tai Jyvääskylään ja rohkeasti paikallisiin tutustumaan.

Jos ketään Helsingin seudulla kiinnostaa kysellä Couchsurfingista livenä lisää, on siihen nyt oiva mahdollisuus kun Helsingin CS-aktiiveilla on oma ständinsä Maailma Kylässä -festareilla, tuossa reilun viikon päästä 23. ja 24. päivä siis. Muutenkin mukava tapahtuma, tutustukaa ihmeessä.

Oskari100

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #192 : 29.06.2009, 10:19:03 »
Käytin couchsurfersia reissun päällä itäeuroopassa muutaman päivän varoitusajalla moneenkin otteeseen , ja lähes jokaiselta tuli positiivinen vastaus, päivän pari myöhässä  :-\. Mutta yllättävän hyvin homma tuntuu toimivan! Mahtavaa että talläisia yhteisöjä on olemassa.

tiah

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #193 : 29.06.2009, 18:19:21 »
Hmm.. Kuuban kohdalla ainakin osa vuokraa huoneita. Hankala tietää noista mitkä ovat ilmaisia ja mitkä vuokra.. :/

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #194 : 29.06.2009, 20:20:53 »
^Olen kuullut että ympäri Itä-Eurooppaa on myös vastaavaa. Couchsurfer saattaa olla taksikuski joka vie ystävänsä hostelliin, ja sinun odotetaan maksavan sekä taksi että huone tietysti. Tai samassa huoneessa saattaa sinun ja hostin lisäksi majailla hostin poikaystävä, äiti ja isoäiti. Mutta nämä ovat ääritapauksia, käytännössä lähes kaikilla on kaikki sujunut aina hyvin. Itselläni ei vielä montaa kokemusta ole mutta kaikki positiivisia, ainoa ongelma on että ihmiset eivät vastaa requesteihin, tai vastaavat niin myöhään että on ollut pakko varata jo toinen majoitus siihen mennessä.
Soarele este galben

Oskari100

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #195 : 30.06.2009, 08:59:02 »
Itäisessä euroopassa yövyimme muuten ilman couchsurfersiakin monta yötä ilmaiseksi mitä erillaisimmissa paikoissa, äärimmäisen mukavien ihmisten ansiosta :)! Muunmuassa vanhassa audissa... mikä oli kyllä kokemus sinänsä :D

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 30.06.2009, 10:24:21 »
^Olen kuullut että ympäri Itä-Eurooppaa on myös vastaavaa. Couchsurfer saattaa olla taksikuski joka vie ystävänsä hostelliin, ja sinun odotetaan maksavan sekä taksi että huone tietysti.

Kai olette tuollaisista tapauksista ilmoittaneet ylläpidolle, kun olette törmänneet? Toihan on täysin sivuston tarkoituksen vastaista toimintaa ja varmaan poistavat mielellään sellaiset profiilit, jotka käyttävät sitä noin törkeästi väärin.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #197 : 30.06.2009, 14:09:29 »
^Käsittääkseni he ovat ilmoittaneet (kyseessä siis tapaamani muut couchsurferit, omakohtaista kokemusta tuollaisesta ei ole). Ja kun antaa palautetta niin siitähän muut näkevät ettei kannata requestia sellaiselle tyypille laittaa.
Soarele este galben

moskva

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #198 : 04.07.2009, 08:33:32 »
Käytin couchsurfersia reissun päällä itäeuroopassa muutaman päivän varoitusajalla moneenkin otteeseen , ja lähes jokaiselta tuli positiivinen vastaus, päivän pari myöhässä  :-\. Mutta yllättävän hyvin homma tuntuu toimivan! Mahtavaa että talläisia yhteisöjä on olemassa.

Et kerro, missä päin itäistä Eurooppaa olit, mutta olisi hyvä muistaa se, että muualla maailmassa ei netinkäyttöaktiivisuus ole yhtä korkeaa kuin Suomessa. ;) Kannattaa ottaa yhteyttä hyvissä ajoin ja sitten vaikka perua tulonsa kuin etsiä mestaa liian "myöhään".

sissy

• Vieras
« Vastaus #199 : 04.07.2009, 12:28:11 »
Oon käyttänyt HC:ä ja CS:ä jonkin verran sekä majoittajana että majoitettavana ja kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Olen tutustunut mukavaan porukkaan ja majoittajillani on ollut aikaa tutustuttaa minut kaupunkiinsa ja kavereihinsa. 

Oon yrittänyt käyttää CS:ä myös kotimaan matkailuun, mutta en ole saanut ainoatakaan vastausta majoituspyyntöihini. Toisen suomalaisen majoitus ei kai sit ole niin kiinnostavaa kuin ulkomaalaisen?

Ilmeisesti treffipalstamaisuus hämää joitakin: laitettuani kuvani HC- profiilini aloin saada limaisia viestejä mm. marokkolaisilta ja egyptiläisiltä miehiltä, jotka arvelivat, että meillä olisi edessä pitkä, intiimi ystävyys. Olin asiasta eri mieltä...