Ite mie asun tällä hetkelä pienesä solusa ja ei miun vieraat oo kyllä mtn valittanu vaikka ovat samasa huoneesa miun kans levitettävälä sohvala ja/tai patjoila majailleet

Kute aikaseminki on sanottu: eihä meistä kukhaa nyt kehtaa vaatia mtn luksusta ku joku on ystävällisesti&vieraavarasesti avannu ovensa tuikituntemattomale ulkomaalaisele.Sitäpaitsi matkailijatha tunnetusti on sopeutumiskykyisiä:) Useimmiten mie kuitenki oon huomannu et aika mukavia paikkoja non ollu eikä kukkaa oo mihinkhää murjuu majottanu

(johtue varmaa siitäki syystä et HC:sa yms olevila jäsenilä on käytössää nettiyhteys yms

)
Mie oon majottanu mm.portugalilaisia,kreikkalaisia ja nyt on ens vkola tulosa 2ranskalaisesta,tsekistä,italialaisesta ja unkarilaisesta koostuva viien henken poppoo (ja siinä voi jo pikkuse tiukkaa tehä et mite mahutaa kaikki kuus tyyppiä miun pikkuhuoneesee

ahahha) ja loppukuusta on myös yks ranskalaine tyttö tulosa pariksi yöksi.Myös Oulusa vaihto-opiskelijoina olevien espanjalais-saksalais-itävaltalais 4hlön porukka on tulosa kevvään aikana. Myöhemmi jossai vaiheesa ovat tulosa 2 aussia ja italialaisia. Valitettavasti tänä vuona oon jo joutunu meksikolaisele ja madagascarilaisele sanomaa "ei" ku en oo ollu paikala tai on ollu muita kiireitä

Eli kyllä näitä ihmisiä palijo matkailee,näin korvesa ku mieki asun

Ite oon Lontoossa yöpyny HC-jäsenen luona: tyypilä oli tosi hieno asunto Notting Hill's ja sain oman huoneen tietsikala&telkkarila ja oppaan yöelämään

Nyt reilun vkon kestäneelä Portugalin reissula yövyin yhteensä 3 hostila. Lissabonis Catarina näytti miule kaupungia,tutustutti ystäviinsä,vei shoppailee miun budjetile ystävällisii paikkoihi ja illala mentii ska-konsertii,josa oli palijon hyvännäkösiä jätkiä ja sukupuolijakautumaki oli miun kannalta oivalline: 10 jätkää naista kohti

Koskaa en oo nähäny nii palijoa totaalisen stoned ja wasted ihmisiä,kaikki oli iha pilves ja jo hajusta,joka leijaili paksuna ilmasa ois voinu tulla pilvee.
Toinen Lissabonin-hostini majotti miut kolmen hollantilaisen kans Lissabonin läheisee Costa da Caparica-lomapaikkaa vapaa-ajanasunnolleee. Samala tutustuin erittäin mielenkiintosii hollantilaisii jokka oli vuojen reissula kiertämäs kaikisa EU-maisa joisa ne majottu vaa paikalliste luo ja ne oli tekemäs kirjaa projektistaa ja niilä oli myös radio-ohjelma ja raportteja telkkarii
Porton hostini Guilhermen perheen luona vietin sit kaiken kaikkiaa 5yötä. Ne haki miut suoraa kentältä,ruokki, näytteli kaupunkia&nähtävyyksiä, vierailin Guilhermen koulus,tapasin sen sukua&kavereita, vietettii yks yö pienes maalaiskyläs vielä pohjosempana aivan Espanjan rajala ja biletettii discoisa aamukaheksaa asti

Olin Guilhermen eka guest ja kovasti se tuntu kaipailevan muitaki hostattavia

HC on kyllä aiva mahtava tapa hankkia uusia ystäviä ja kokemuksia ja säästää pitkät pennot matkabudjetistaa koska miut majotuksen lisäksi miule on aina tarjottu ruuat ja Portugalin reissula myös disco-,konsertti-,metro- ja bussiliput. Kaikki HC:n kautta tapaamani ihmiset on ollu nii vieraanvarasia ja nii ihania et yritän aina vaa ollessani suomesa majottaa muita. Haluan jakaa niitä iloja ja kokemuksia mitä oon ite saanu

Tottakai aluksi pelotti hiema et mitähä tästä tullee,näähä on aiva tuntemattomia ulkomaalaisia,jokka on ottanu miuhu yhteyttä netisä mut varmasti 99% HC:n jäsenistä on iha "tavallisia" matkailusta ja vieraista kulttuureista pitäviä ihmisiä ja epämääräsiin viesteihi ei tosiaa tarvi vastata. Lisäksi oon sopinu "treffit" aina yleisile paikoile kute metroasemile,juna-asemale tms jote jos joku näyttäs pelottavalta tms mie voisin perua koko jutun.
Ääh.nyt oon selittäny tosi pitkästi ja epämääräsesti mut jos joku haluaa kysyä/tietää jtn: shoot!
-ilona
ps.HC:s on nickil 'ilona' (how surprsing?

hahahah)