maksutonta majoitusta ympäri maailmaa

(Luettu 200587 kertaa)

Melinda

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #40 : 12.09.2005, 13:08:04 »
Oi, kokemuksenne kuulostavat varsin hyviltä. Itsekin voisin joskus liittyä, jos vain joku kestää sotkuista opiskelijakämppääni ja kummallisia tapojani. :)

Asun HOAS:illa ja käsittääkseni meillä täpä sääntö ei tosiaankaan koske satunnaisia yövieraita (mitä matkailijat ovat) vaan sitä, ettei saa majoittaa ketään pidemmäksi aikaa nurkkiinsa. Esimerkiksi omaan kämppääni mahtuisi periaatteessa melkein kolmaskin henkilö, jos haluaisin jonkun kaverin tänne pienentämään vuokrakuluja, mutta se ei ole sallittua. (Vaikka olen kuullut jonkun kaverin kämppiksen sitäkin tehneen ilman mitään seuraamuksia - kaveri ei tosin kyllä pitänyt tästä ollenkaan.)

pikku tiikeri

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : 26.10.2005, 18:52:11 »
Mietinpähän sellaista että oletteko antaneet majoitettavalle avaimen että pääsee kulkemaan miten tykkää, vai kuinka olette toimineet? Voisi vaikka itsekin liittyä listalle, kyllä mun kämpään aina muutama reissaaja mahtuu punkkaamaan.

bjorkerer

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : 26.10.2005, 18:58:40 »
Minun luona on ollut vieras hospitality clubin kautta vasta kerran. Annoin tuolloin kyllä tuolle slovenialaisjäbälle avaimen että pääsee sisälle milloin haluaa, kun vaikutti asialliselta tyypiltä. Nyt on ainakin suht varma majoitus sit Ljubljanassa kun joskus sinne matkustan.
**resfeber***

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #43 : 27.10.2005, 14:45:39 »
Lainaus käyttäjältä: "pikku tiikeri"
Mietinpähän sellaista että oletteko antaneet majoitettavalle avaimen että pääsee kulkemaan miten tykkää, vai kuinka olette toimineet? Voisi vaikka itsekin liittyä listalle, kyllä mun kämpään aina muutama reissaaja mahtuu punkkaamaan.

Kyllä avain on kaikille pidempään olleille vieraille tähän mennessä annettu, etteivät ole meidän aikatauluistamme riippuvaisia. Paljolta harmilta voi välttyä, kun katsoo vaan vähän etukäteen minkälaisia ihmisiä kotiinsa päästää.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Adidassler

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - jaykooo@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #44 : 28.10.2005, 12:26:12 »
Tulipa nyt sitten viimein itsekin kokeiltua viime Espanjan reissulla, ei kyllä mitään muuta kun positiivista sanottavaa! Tutustui paikallisiin ja pääsi semmoisiin paikkoihin minne ei yksin olisi varmasti eksynyt, suosittelen!
antaa hevosten hoitaa ajattelu, niillä on isommat päät.-

tico

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 28.10.2005, 14:54:42 »
Vahan vajaa vuosi takana, vierailijoita _monta_ (sekosin laskuissa joskus neljankymmenen tienoilla...) :) Vieraillut HC ihmisten luona yhdessa jos toisessakin paikassa. Nailla kokemuksilla voin todeta etta systeemi on mainio. :) Than mennessa ei ole ollut ensimmaistakaan ongelmaa - ei suuntaan eika toiseen.
Mirrors and copulation are obscene, for they increase the numbers of mankind." -- Borges

pikku tiikeri

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : 28.10.2005, 18:51:37 »
No niin, kävinpä sitten liittymässä listalle kanssa!

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 28.10.2005, 21:17:54 »
Onko kenelläkään kokemusta osoitteen muuttamisesta tuolla?
Omaani muutin sillä lomakkeella olisiko ollut ma tai ti, ja ainakaan vielä ei ole mitään tapahtunut. Kuinkahan kauan tuossa mahtaa kestää?
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Cherbourg

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 30.10.2005, 13:23:09 »
Jep, tulipahan kokeiltua Hospitality Clubia reissatessani yhden saksalaisen ystävän kanssa Baltian halki. Rekisteröidyin parisen viikkoa sitten.
Yhteensä viiden eri isännän luona yövyttiin ja täytyy kyllä sanoa, että erittäin hyvin toimii tämä systeemi. Me otettiin yhteyttä hosteihin aina saman päivän aikana ja aina löytyi majoitusta. Erot eri majapaikkojen välillä oli huimia: esim. Tallinnassa yövyttiin aika hulppeassa asunnossa lähellä keskustaa kun taas Tartossa yöpymispaikassa ei ollut suihkua, keskuslämmitystä ja vessakin oli käytävällä. Perinteisen nähtävyyksien katsomisen sijaan reissun parasta antia oli erilaisten ihmisten tapaaminen :)

Täytyy nostaa hattua kaikille niille, jotka uskaltavat luottaa ventovieraisiin ihmisiin, jotka pyytävät majoitusta samana päivänä.
On mukavaa huomata, että maailmasta löytyy niin paljon ystävällisiä ihmisiä, jotka pyyteettömästi auttavat ventovieraita ihmisiä.
En ole vielä majoittanut ketään, mutta enköhän minäkin jonain päivänä saa vieraita.

Onko joku muuten menossa HC:n uudenvuoden bileisiin Riikaan?

sipuli

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janika__k@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #49 : 30.10.2005, 13:55:15 »
olen menossa kaverin kanssa roomaan joulukuussa ja epätoivoisesti jo etsinyt hosteja HC:bista ja CS:ista. kukaan ei vaan ole vielä vastannut, olen kyllä erittäin innostunut tästä koko konseptista. aivan loistava idea! menee heti kärkeen kimppakyytien ja liftauksen kanssa ;)
yrics- just waste between solos

pikku tiikeri

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 31.10.2005, 18:58:46 »
Mikä on muuten pisin aika minkä olette olleet samassa paikassa kylässä/joku on ollut teidän luona?

taq

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 25698252
    • MSN Messenger  - tanjakaaria@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/tanjakoti
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 31.10.2005, 21:04:57 »
Itse olin Meksikossa CS:n majoittajani luona 6 viikkoa :D - Me kyllä sitten kierreltiin Yucatania yhdessä ja meistä tuli hyvät ystävät. Kesällä oltiin Barcelonassa kahden mukavan pojan luona 10 päivää, hekin CS:stä. Itse majoitin 6 päivää Aussivierastani. Mutta yleinen käytäntö mulla ainakin on ollut että kolmea päivää pitempää ei viitsisi toisen nurkissa pyöriä, ettei vahingossa ylitä sitä aikaa milloin on tervetullut, voi sitten joskus tulla uudelleenkin.
Kaikki mun vieraani ovat olleet 1-3 yötä luonani. :)
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

lauraasia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 12.12.2005, 15:00:00 »
Ma olen ollut jasenena nyt reilut pari kuukautta, enka voi kuin hehkuttaa asian mahtavuutta! Olen loytanyt 4 hyvaa hyvaa ystavaa ja tavannut viela useampia mahtavia uusia tuttavuuksia.

Itse an aupairina juuri pysty majoittamaan, eika Leiden kylla juurikaan turisteja houkuttele, ainakaan nain talvella. Itse olen majoittunut muutaman kerran, ja tapaamisia on tullut kierrettya. Viimeeksi olin viikonloppuna Freiburgissa isoissa bileissa, ja olipa taas mukavaa!

Miksi mina pidan HC:sta, on koska sen kautta on ystavia joka puolella maailmaa. Vaikka majoittuisikin muualle, on aina joku jolta kysya inside-vinkkeja, parhaat ravintolat, nahtavyydet ja vaikka shoppailumahdollisuudet.

Uuteen, vieraaseen maahan muuttaessa ei tunne ketaan ja paikallisiin on niin kovin vaikea tutustua, niilla on jo oma elama uomissaan eika vieraan kielen puhumisen valttis kaikkia kiinnosta. Niita poikkeuksiakin loytyy, niita jotka haluaa tutustua uusiin ihmisiin, mutta normaalisti niita on vain niin vaikea loytaa. Hospitality Clubin kautta ei tartte kuin lahettaa pari viestia ja jopas loytyy ystavia! Mahtavaa toimintaa sanon ma.

Mahtiavia reissukokemuksia kaikille HC:n kautta,
Laura

rinja

• Reissaaja
    • Profiili
hei
« Vastaus #53 : 19.12.2005, 23:09:54 »
Joo, tää olikin hyvä juttu, mekin heti ilmottauduttiin tuonne hosteiksi ja nyt vaan ootellaan vieraita :)
 Joskus on mentävä kauas nähdäkseen lähelle - Nuuskamuikkunen

taq

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 25698252
    • MSN Messenger  - tanjakaaria@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/tanjakoti
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : 19.12.2005, 23:48:44 »
Pidin HC ja CS bileet lauantaina ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pelkästään ulkomaalaiset jäsenet saapuivat paikalle, meillä oli hyvät bileet, mutta mietittiin vähän, että mitä tämä kertoo Suomalaisesta mentaliteetista. Seuraavalla kerralla kaikki rohkeasti mukaan vaan ;)
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 20.12.2005, 14:36:14 »
Voin itsekin suositella lämpimästi GFL:ia ja HC:ia -molemmista olen tavannut mahtavia ihmisiä ja saanut jalansijaa paikallisten ihmisten meininkeihin..
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

Tess

• Vieras
« Vastaus #56 : 22.12.2005, 00:12:12 »
Jes!
Ensi viikolla pitäisi ensimmäisen vieraani tulla, Saksasta. Olen ollut tuolla Hospitalityssa nyt puolisen vuotta jäsenenä, mutten kertaakaan ole ollut vieras taikka saanut majoitettua ketään. Espanjan reissulla yritin muutamalta saada majoitusta, muttei onnistunut. Se hieman harmitti, mutta mitä pienistä. Muutaman tutun olen tuolta jo saanut, mutta nyt olisi kiva jos ne ihmiset tulisivat yöpymään. Kerrankin kun on tilaa ja mahdollisuus majoittaa.

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #57 : 27.12.2005, 17:22:15 »
Lainaus käyttäjältä: "pikku tiikeri"
Mikä on muuten pisin aika minkä olette olleet samassa paikassa kylässä/joku on ollut teidän luona?

Pisimmät omat vierailut ovat olleet 3 päivää, mutta meillä on sitten pariinkin otteeseen vieraat viihtyneet noin viikon. Kerran jopa niin, että kun yhdet (saksalaiset) vieraat viikon vierailun jälkeen poistuivat, tuli uusi pari toiseksi viikoksi päivää-kahta myöhemmin.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

snoop

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hospitality club radiossa
« Vastaus #58 : 11.01.2006, 10:04:48 »
eli juuri äsken tuli YleX:n uutisissa juttua Hospitality Clubista. Haastettelussa oli joku nainen (sorry ei nimi jäänyt mieleen), joka kertoili kokemuksistaan. Liekö joku näiden sivujen käyttäjä? Kuka tunnustaa :)

Kivaa että tieto leviää radion kautta
For the born traveller, travelling is a besetting vice. Like other vices, it is imperious, demanding its victim's time, money, energy and the sacrifice of comfort.'
- A. Huxley, Along the Road

Heppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 11.01.2006, 20:11:28 »
Radiosta minäkin tästä aiheesta aamulla kuulin. Ja eikun heti tänne. Kivasti jo löytyi kommentteja, mutta miten olette toimineet, jos olette itse koko päivän töissä/koulussa. Onko vieras odottamassa rappusilla kun tulette kotiin, vai onko kaikki uskaltaneet antaa avaimen vieraalle? Joku ainakin oli antanut. Onko ikinä hävinnyt mitään? Entä onko vieraat tuoneet omia ruokiaan vai oletteko pitäneet heitä täysihoidossa?