maksutonta majoitusta ympäri maailmaa

(Luettu 227646 kertaa)

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #120 : 03.09.2006, 18:34:59 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Tuli muuten nyt vasta mieleen että mitään passia en muistanut heiltä kattoa, mutta en muista että he olisivat siinä ekassa yhteydenotossa sitä numeroakaan laittanut.

Itse koen vähän turhaksi ton "passin tarkastamisen". Valokuvista yleensä tunnistaa et sama kundi/kimma kyseessä kuin kuka lähetti kyselyn alunperin. Itse heitän 1234567-numerosarjan passinnumero kohtaan ja silti on yöpaikat aina löytynyt. Systeemin luotettavuus on nimenomaan noissa toisten antamissa kommenteissa. Ne riittävät mulle (ja ilmeisesti myös niille ketkä on mua asuttanut).

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #121 : 03.09.2006, 18:51:16 »
Lainaus käyttäjältä: "salomaaj"

Itse koen vähän turhaksi ton "passin tarkastamisen". Valokuvista yleensä tunnistaa et sama kundi/kimma kyseessä kuin kuka lähetti kyselyn alunperin. Itse heitän 1234567-numerosarjan passinnumero kohtaan ja silti on yöpaikat aina löytynyt. Systeemin luotettavuus on nimenomaan noissa toisten antamissa kommenteissa. Ne riittävät mulle (ja ilmeisesti myös niille ketkä on mua asuttanut).

Olisiko tuossa on ajateltu, että jos törkeämpiä väärinkäyttöjä tulee (tasoa: kämppä ryöstetään tyhjäksi ja omistaja pahoinpidellään/raiskataan) niin passinumeron perusteella on ko. kaverin henkilöllisyys jäljitettävissä (tai toisaalta että numero estää tälläisten tapauksien syntymistä).
Sen kohdalla onko profiilin omistaja se joka majoittuu ei tälläinen tietenkään auta mitään, kun numeron saa itse syöttää (sama pätee oikeastaan kuvaankin).
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #122 : 03.09.2006, 22:42:43 »
No en mä välttämättä ois siitä kuvasta kyllä tunnistanut samaksi ihmiseksi.. Varsinkaan ku aasialaiset näyttää usein mun silmään tosi samannäköisiltä. Ja itsekin olen tarkoituksella valinnut sellaisen kuvan profiiliini, jossa ei kamalan paljon selvää kasvoista saa. Muutenkin saan sen verran epämääräisiä yhteydenottoja sen klubin kautta välillä.. Ei siis näitä virallisia, vaan minuun suoraan.

Semmonen erikoisuus siinä kävi että kotiin päästyäni mua ootti lappu jossa vieraat pyysivät että en mainitsisi kommentissani mitään tästä kundista, koska heille on tullut asiasta ennen ongelmia. Eli kirjoittaisin vain että tyttö on meillä vieraillut. Naureskeltiin isännän kanssa että mikähän salasuhde niillä oikein on :) Mutta eipä asia kuulu meille. Mutta siis tottakai, yhden henkilön jäsenyyshän se on kyseessä, joten miksipä suotta kommentoimaankaan, toinenhan tulee siinä "siivellä" sitten. Mutta tietysti omassa tapauksessani edellytän että minun profiliini laitetaan kommentti myös isännästä, joka kanssani matkustaa.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Elliz

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #123 : 19.09.2006, 13:47:37 »
Itse olen aika uusi tässä clubissa, mutta osallistuin viime viikonloppuna tapaamiseen täällä Mikkelissä. Sain ilon isännöidä kuutta ihmistä (Italia, Tsekki, Tanska ja 3 x Helsinki)  :D  Oli mielettömän hauskaa jutella erilaisten ihmisten kanssa ja tutustua niin moniin clubilaisiin. Hyvä systeemi reissaajille.

Suosittelen lämpimästi (ainakin vierailemaan sivustolla, jos asia kiinnostaa enemmän!)

anskubansku

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #124 : 01.10.2006, 14:28:29 »
Lainaus käyttäjältä: "taq"
Check out: www.couchsurfing.com
Mun mielestä netin paras sivusto samasta aiheesta. Tosi käyttäjäystävällinen ja uusia ihmisiä liittyy joka päivä lisää. Sivujen kehittäjä on nuori kundi ja se on markkinoinut sitä ympäri maailmaa ihan mielettömällä tahdilla!
Olen tavannut ihania ihmisiä ympäri maailmaa näiltä sivuilta, suosittelen lämpimästi!

Olisin kiinnostunut tuosta,saako sivustoa suomenkielelle?

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #125 : 01.10.2006, 15:40:47 »
Lainaus käyttäjältä: "anskubansku"
Mun mielestä netin paras sivusto samasta aiheesta. Tosi käyttäjäystävällinen ja uusia ihmisiä liittyy joka päivä lisää. Sivujen kehittäjä on nuori kundi ja se on markkinoinut sitä ympäri maailmaa ihan mielettömällä tahdilla!
Olen tavannut ihania ihmisiä ympäri maailmaa näiltä sivuilta, suosittelen lämpimästi!

En haluaisi olla nilkki, mutta miksi ihmeessä sivusto pitäisi saada suomenkielisenä? Tarkoituksena on majoittaa ulkomaalaisia ihmisiä kotonasi/ majoittua muiden käyttäjien luona (yleensä ulkomailla). Kielitaito on siis erittäin tärkeä systeemiä käytettäessä.

CS on hyvä systeemi, mutta aika USA keskeinen käyttäjien suhteen. HC tarjoaa taas huomattavasti globaalimpaa käyttäjäverkostoa. Yhdistettäessä erittäin kattava systeemi.

eeeerja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #126 : 02.10.2006, 00:42:36 »
Itselläni on vain ja ainostaan positiivisia kokemuksia HC:sta. Olen sekä majoittunut, että majoittanut monta kertaa.

No, on kyllä yksi miinuspuoli. se että jos on tajuttoman väsynyt ja majoittuu jonkun luokse. Ja yleensä siinä ei kehtaa ihan heti vaan rojahtaa sänkyyn. Kyllä siinä aina menee se tunti tai pari vähintäänkin pölistessä.

Itse tutustuin vuosi sitten postugalissa eläessäni yhteen stand up koomikkoon. Etsin majoitusta Azoreilta, Sao miguelilta. No, tämä tyyppi kuitenkin asui Lissabonissa, mutta sillä oli 2. kämppä sao miguelilla. Tavattiin eka kerta lissabonissa, se halusi näyttää paikkoja ja ihan vaan hegata. Meistä sitten tulikin todella hyvät ystävät -sekä sen kanssa, että sen kavereitten kanssa.
Loppujen lopuksi se antoi minulle ja mun suomalaiselle ystävälle, joka tuli mun kanssa Azoreita kiertelee, sen kämpän käyttöön. Saatiin kodin avaimet koko siksi 3 viikoksi, mitkä azoreilla vietettiin!

Mutta tuon paikan kautta voi myös solmia helvetin hyviä ystävyyssuhteita -vaikkakin useita noista tapaamistami tyypeistä en ole nähnyt sen koomin kun olen/ovat ovesta poistuneet.
ortaita on kivempi kulkea ylös kuin alas. ... niin sit voi jännittää, että mitä siellä ylhäällä on!

Saduli

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #127 : 19.10.2006, 02:42:54 »
Mullakin on vain positiivisia kokemuksia HC-ihmisistä: kaikki on olleet mukavia, ja kaikkien kanssa ollaan oltu jossain tekemisissä vielä jälkikäteenkin. Hostit ovat nähneet paljon vaivaa meidän eteemme, näyttäneet paikkoja ja tehneet ruokaa. Unkarissa saatiin jopa majoittua kolme yötä omassa hotellihuoneessa täysihoidolla ilmaiseksi kun hostimme kämppää remontoitiin ja hänellä oli jotain suhteita kyseiseen hotelliin :) Sitä yllättyy oikeasti joka kerta, kuinka mahtavia ja ystävällisiä ihmisiä on olemassa!

Muutaman kerran tosin on käynyt niin, ettei luvattua majapaikkaa olekaan saanut, koska hostin antama puhelinnumero ei olekaan h-hetkellä toiminut eikä olla ehditty saamaan enää samana päivänä yhteyttä. Eli kuten joku sanoi, niin aina kannattaa olla varasuunnitelma.
Mutta tämän systeemin kerran löydettyäni en osaa enää nähdä itseäni majoittumassa hostelleissa (ainakaan muutoin kuin satunnaisesti), niin positiivisesti erilaista matkailu on HC:n kautta!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 03.01.2007, 12:56:43 »
Kieltäydyin ekaa kertaa majoituspyynnöstä HC:ssä. Kyseessä oli intialainen mies, joka olisi reissannut Suomessa juuri minun lomani aikaan (tämä oli syy numero 1, en tiedä olenko edes kotona) ja toisekseen ei osannut pyynnössään kertoa edes kauanko meinaisi viipyä, "few days" ei minulle oikein riitä. Muutama on mitä tahansa 3-99 välillä  :shock: Ja mulla on sentään maksimina 2 yötä.
That we got this far

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #129 : 03.01.2007, 16:28:59 »
Lainaus käyttäjältä: "anskubansku"

Lokakuussa ei vielä saanut, mutta nyt on suomenkielistä käännöstä ollut jo tovin tekeillä. Hieman hitaasti etenee, mutta useimmat keskeisimmät jutut taitavat olla jo suomeksi; mahdollisesti käyttökelpoista, mutta samalla sekavaa ja sotkuista, siis. Ja kiroitusvihreitä on.

Jotkut käännökset enemmän käytetyille kielille - ranska, espanja, saksa jne. - sen sijaan taitavat olla suht valmiita, niitäkin voi halutessaan käyttää. Jos ei tuo englanti maistu.

Enkä itse näe kielitaitoa vaatimuksena systeemin käytölle, asenne vaan kohdalleen. Mullakin ollut yhtenä vieraana suomea opiskeleva brassi, suht hyvin olisi pelkällä suomellakin pärjätty. Toki kielitaito helpottaa asioita, mutta miksi asettaa se ehdoksi, jos on muuten valmis tuohon?

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #130 : 29.01.2007, 20:33:59 »
Liityin tuossa äsken couch surfing-systeemiin. Hospitality Clubissa olen ehkä reilut puoli vuotta ollut jäsenenä.

Olen itse melko vakuuttunut Hospitaliy Clubista, ja olen kylläkin kutsunut vierailijoita kotiini, mutta koska asustelen Vaasassa vielä hetken aikaa, ei toki niin paljon ole kiinnostuneita ollut kuin Espoon osoitteeseeni (ikävä kyllä olen siis monesti joutunut sanomaan nounoun, koska en ole ehtinyt paljon majailla Espoossa viime aikoina).

Mutta siis asia mikä minua Hospitality Clubissa ärsyttää, ovat juuri sellaiset marokkolaiset/intialaiset tms. joiden viestit vaikuttavat niin seuran haulta (siis en yleistä alueellisesti, muutamia asiallisiakin viestejä esim. intiasta on tullut). Mutta kaiken huippu oli joku tapaus, joka oli yrittänyt soittaa kännykkääni reilut 5 kertaa, sitten laittanut pitkän sisällöttömän viestin, jossa sanoi tarvitsevansa "your hospitalityä" ja kaiken huipuksi hänen nimimerkkiään ei hospitality clubista löytynyt.. Joo, tiedän, eihän mun sinne olisi pakko omaa numeroani laittaa... muttamutta. tykkään toisaalta, et jos joku vaikka ihan yllättäen tarttee majapaikkaa Suomesta, että on kiva et sen asian voi puhelimitse pikaisesti hoitaa:D
Itse matkoja sekä hyviä hetkiä Suomessa matkojen välissä:
http://pieniahyviahetkia.blogspot.com/

londi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #131 : 31.01.2007, 00:21:05 »
pitääkö tonne Hospitality Clubiin rekisteröityä et pääsee kattoo muiden profiileja yms...? ja jos sinne rekisteröityy niin onko mun pakko majottaa muita kotiini? (joo koti ja koti...solukämppä....)

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #132 : 31.01.2007, 00:24:30 »
Pitää rekisteröityä, mutta voit laittaa profiiliisi vaihtoehdon, että et voi majoittaa ketään tällä hetkellä.
That we got this far

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #133 : 31.01.2007, 00:25:16 »
Jees, eli selatakseen muiden profiileita, on kyllä rekisteröidyttävä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ketään pitäisi kotiinsa majoittaa. Omaan profiiliinsa saa valita accomodation kohtaan myös vaihtoehdon "no, please, don't ask".  (Kaksi muuta vaitoehtoa ovat yes ja maybe). Eli käy vaan rohkeest rekisteröitymässä, ei vielä sillä perustein kukaan ole kotiisi hyökkäämässä:D

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #134 : 31.01.2007, 17:04:35 »
Osa profiileista on näkyvillä ilman rekisteröitymistäkin, esim. minun profiilini:

http://www.hospitalityclub.org/hc/travel.php?cid=nli

Nuo löytyvät HC:n etusivulta "Sample Profiles" -linkin takaa. Asetuksistaan voi kukin jäsen määritellä haluaako profiilinsa näkyvän myös rekisteröitymättömille käyttäjille ja hakukoneille. Tuota kautta ei kuitenkaan pääse näkemään kommentteja tms.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
ihana hospitality club??
« Vastaus #135 : 16.02.2007, 16:58:05 »
Hmm, kyllä, pidän edelleen Hospitality Clubia hyvänä systeeminä, mutta tapahtui eräs asia, joka vaivaa mua hyvin kovasti. Täytyy myöntää, että olin tästä raivoissani ja ihmettelin kuinka näin voi käydä..

Eli luonani viipyi eräs eurooppalainen henkilö 6 yötä.. Hänen lähdettyään sain häneltä viestin, että "ollessasi luonasi silloin pe yönä.. humalassa olin ja tarttin vessaa, niin kusin pulloon ja piilotin sen asuntoosi".

Mulla ihan oikeesti meni toi kyllä niin yli! Todella tykkään majoittaa ihmisiä, mutta odottaisin nyt jotain käytöstapoja. Ja voin sanoa, että tämä henkilö ei todellakaan tosi kännissä ollut ja vessa oli kyllä varmasti vapaana siihen aikaan yöstä.

Noh, jatkoa seuraa: pyysin häntä kertomaan, minne hän on kyseisen pullon piilottanut. Hän laittoi hyvin epäkohteliaan viestin, jossa ilmoitti tulevansa käymään asenteella "ei mua kiinnosta sua nähdä, haluun vaan hakee sen pullon".  Sanoin ettei hän ole tervetullut, koska en ole paikalla. Sitten hän onneksi kertoi pullon sijainnin ja korjasin sen roskiin. (Pullo oli vielä laitettu itseni ja kämppiksen yhteiseen huoneeseen.)

En tosiaan tiiä, mitä te sallitte vierailtanne. Mulla toi meni hieman yli, etenkin kuin kyseinen henkilö oli hyvin töykeä tämän jälkeen :roll:

Pitäiskö lisätä profiiliin, et haluan sisäsiistejä vieraita, jotka osaa käyttäytyy??? :shock:

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #136 : 24.02.2007, 14:51:06 »
No toi kuulostaa kyllä aika sairaalta... Toivottavasti laitoit tyypin profiiliin kommentin asiattomasta vessakäyttäytymisestä? Toivottavasti uskallat vielä jatkaa majoittamista, suurin osa hospitalityclubin ihmisistä luullakseni on kuitenkin mukavia.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #137 : 24.02.2007, 16:33:44 »
uskomaton juttu alina.. siis mikä ihmeen hullu tuo on ollu? Siis hän halusi tulla hakemaan sen kusipullonsa??

Toivottavasti kirjoitit hyvin negatiivisen palautteen!
That we got this far

nemena

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #138 : 26.02.2007, 09:24:31 »
Kyllähän noissa on noita "outojakin", jotka saa epäilemään koko homman toimivuutta, mutta pitää yrittää muistaa, että niitä on vain murto-osa HC:n ja CS:n käyttäjistä. Erittäin suuri osa on niitä, joista jää vain positiivisia kokemuksia.
Itselleni ei ole niitä huonoja sattunut ollenkaan.

^alina^

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #139 : 01.03.2007, 23:07:11 »
jepjep, pointti oli se, et se halusi tulla pullonsa hakemaan. Tämä asia selvisi, kun laitoin vieraalleni melko vihaisen sähköpostin ja setvimme asiaa näin jälkikäteen puhelimitse. Sanoi, ettei halunnut, että joudun hänen kusipulloonsa koskemaan.

No kaikkea sitä tapaa ja näkee. eikä tuo mulle mikään "nyt ei enää koskaan ketään vieraita"-juttu ollut. kattokaas vaasassa ei voi olla kovin valikoiva, kun sinne harvoin kukaan eksyy;) nooh, vitsi vain. mutta tosissaan puhuen, toivon ensi kerralla hieman toisenlaista kokemusta:)

heh, ja tänne laitoin tuon silleen aika ärtyneenä ja ihan vain esimerkiksi siitä, ettei kaikki kokemukset ole ruusunpunaisia:)