maksutonta majoitusta ympäri maailmaa

(Luettu 220662 kertaa)

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: maksutonta majoitusta ympäri maailmaa
« Vastaus #200 : 04.07.2009, 13:05:23 »
^Meikä teki kanssa "profiilin" CS:n mutta aloin katua sitä samantien. Jotain outoa siinä hommassa, ehkä se tosiaan on se treffipalstamaisuus mikä siinä on mutta jokin siinä tökkii ja todella pahasti. Sellasta hirveätä itsensä mainostamista.......

Harmi, koska muuten ihan hillittömän hyvä idea. :(

ALehto

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #201 : 07.07.2009, 01:00:45 »
Rekisteröity ja alustava yöpyminen sovittu, ei kai tuo ota ellei annakaan.. hieno idea kyllä sinällään, pääsee oikeasti kiinni siihen paikalliseen elämään. Kokemuksia tulossa kuukauden päästä.

lime

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #202 : 07.07.2009, 09:04:47 »
Rekisteröidyin ensin Hospitality Clubiin. Sieltä on tullut viestejä ainoastaan hieman epäilyttäviltä mieshenkilöiltä, eikä yhtään kunnollista majoituspyyntöä. Sen sijaan kun rekisteröidyin Couch Surfingiin, alkoi heti tulla todella mukavan oloisia pyyntöjä. Nyt olen CSn kautta muutamia vieraita majoittanut, ja kokemukset on olleet tosi hyviä :) Toivottavasti saan pian lisää vieraita.

ALehto

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #203 : 07.07.2009, 13:59:35 »
Couch surfing kolahti myös minulle paljon paremmin... profiilin katsojina HC:n puolella mm. turkkilaisia hotellityöntekijöitä, jotka tarjoavat "erikoisdiilejä" ja itänaapurin porukkaa. Motiivit eivät nopean vilkaisun perusteella tuntuneet aivan sopivan sivuston ideaan.  ;D

Koestine

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #204 : 08.07.2009, 23:47:01 »
Oon yrittänyt käyttää CS:ä myös kotimaan matkailuun, mutta en ole saanut ainoatakaan vastausta majoituspyyntöihini. Toisen suomalaisen majoitus ei kai sit ole niin kiinnostavaa kuin ulkomaalaisen?

Jotkut taitavat todella kokea kotimaan matkailun vähemmän kiinnostavaksi, mutta omien kokemusteni perusteella en täysin yleistäisi. Yllättävää, ettei tule yhtään vastausta pyyntöihin.

^Meikä teki kanssa "profiilin" CS:n mutta aloin katua sitä samantien. Jotain outoa siinä hommassa, ehkä se tosiaan on se treffipalstamaisuus mikä siinä on mutta jokin siinä tökkii ja todella pahasti. Sellasta hirveätä itsensä mainostamista.......

Tämä "itsensä mainostaminen" ja ylipäätään "amerikkalaisuus" (mitä kukanenkin sillä käsittää) tuntui minustakin alussa CS:sa ärsyttäviltä. Mutta idea on loistava ja jossain vaiheessa surffausta nuo ominaisuudet eivät enää ottaneet päähän. Profiileiden takana on hienoja tyyppejä, jotka todella haluavat olla avuksi! Palstan tyyli kai vaikuttaa ihmisten tyyliin kirjoittaa itsestään.

Olen ehkä sinisilmäinen, mutta en koe CS:ia treffipalstana. Ainoa siihen viittaava on ollut pari viestiä lämpimistä maista, mutta ne voi helposti ohittaa tai raportoida roskapostina. Oikeassa elämässä on toki luonnollista, että sinkkujen välillä voi tapahtua jotain, jos kemiat kohtaavat. Mutta en leimaisi CS:ia: se kolahtaminen voi tapahtua aivan yhtä hyvin missä tahansa tapaamisessa tai muun palstan kautta. Kuten täälläkin... ;D

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #205 : 09.07.2009, 00:14:02 »
^Joo, ymmärsit aivan oikein mitä tarkoitan. Kai sitä voisi sitten Amerikkalaiseksi meiningiksi kuvailla ja se kyllä tökkii meikälle todella pahasti mutta todennäköisesti olet oikeassa että tuo ympäristö luo nuo puitteet tuollaiselle.

Ja aivan varmasti todella hienoja ihmisiä löytyy profiilien takaa vaikka tuo "esille" laitto onkin vähän ylitsepursuavaa.

Pienellä henk.koht. asenne muokkauksella saatan hyvinkin alkaa käyttämään koska idea on oikeasti aivan mahtava!

Nojaa juuri siihen ajattelutapaan mitä itse kannatan reissaamisen suhteen!  :)

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #206 : 09.07.2009, 16:18:29 »
Olen viime aikoina tormannyt ilmioon etta CS ihmiset identifioivat itsensa sohvasurffareiksi ja muut ihmiset myos katsovat heita nain. Tarjoan ilmaista majoitusta ihmiselle ja mielellani majailen muiden nurkissa, mutta on vahan outoa kun sattumalta tormaan CS meetingiin ja asia tulee puheeksi niin kommentit ovat; Ai sakin ole sohvasurffari, ei sua kuitenkaan nay kokoontumisissa. En ole mielestani yhtaan parempi tai erikoisempi ihminen sen myota etta tarjoan majoitusta ja painvastoin, en siis ole sohvasurffari isoilla kirjaimilla eivatka SOHVASURFFARIT ole mitenkaan viileampia tyyppeja. Ai niin, kun satun joskus Suomeen niin sohva on vapaa myos suomalaisille  :)

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #207 : 09.07.2009, 16:43:46 »
^Joo mulla on kyllä todella ristiriitaiset fiilikset kanssa että mikäs tämä juttu nyt oikein on. Periaatteessa ok mutta jokin vaan tökkii........en minä ala missään nettisivuilla mainostamaan kuinka "mahtava" ihminen tässä ollaan ja tulkaa nyt kaikki mun luokse sohvalle nukkumaan.

Eikä kaikki ihmiset ole mukavia ( en minäkään) mutta silti hehkutetaan että kaikkien kanssa tullaan toimeen ja plää plää.

Se kun ei ole mahdollista.

Mutta en mä tiedä...onhan sitä nyt ihmisten sohvilla nukuttu iät ja ajat. Viime reissulla liftasin ja sain osoitteet että meillä voi punkata jos sinne päin eksyt. Nyt menen varmaan yhden reissussa saadun tuttavuuden luokse jenkkeihin jne.jne.

Mutta jokainen menee niinkuin menee ja jos tuntuu omimmalta niin mikäs siinä sitten.

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #208 : 09.07.2009, 16:53:41 »
Olen viime aikoina tormannyt ilmioon etta CS ihmiset identifioivat itsensa sohvasurffareiksi ja muut ihmiset myos katsovat heita nain. [...] kommentit ovat; Ai sakin ole sohvasurffari, ei sua kuitenkaan nay kokoontumisissa.

Ihan osuva havainto. Monille on CS:stä ja/tai HC:sta ajan myötä muodostunut myös se ensisijainen sosiaalinen ympäristö, ystäväpiiri jne. ja etenkin vieraassa maassa tai kaupungissakin töiden tai opintojen takia asuvalle (joita käyttäjissä on huomattavan paljon) tämä on ihan luonnollista, vanhat ystävät kun ovat jääneet taakse jonnekin ihan muualle.

Vähäsen numeroita: Pääkaupunkiseudulla on n. 2000 CS:ään profiilin luonutta, heistä "aktiivisia" on ehkä n. 500 (maailmanlaajuisesti n. 20-25% käyttäjistä on aktiivisia, missä aktiivisuudeksi muistaakseni määriteltiin CS:ään sisäänkirjautuminen kerran kuussa), paikallisissa kokoontumisissa ja tapahtumissa sun muissa kissanristiäisissä käy enemmän tai vähemmän vakituisesti n. 50 ihmistä ja ympäri maailman (lähinnä Euroopan) CS-tapahtumia säännöllisesti kiertäviä on ihan muutama.

Enemmistö käyttää CS:ää vain siihen alkuperäiseen tarkoitukseen, matkaillessaan sekä kotosalla matkailijoita tavatakseen ja auttaakseen, pitämättä aiheesta sen enempää meteliä. Yllättäen tapahtumissa on vaan luonnollisesti paremmin edustettuna se äänekkäämpi vähemmistö, joka niissä tapahtumissa jatkuvasti käy :)

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #209 : 09.07.2009, 17:02:12 »
^Siinä on yksi syy miksi meikä hengaa tällä palstalla. On niitä jotka on valinneet siitä valtavirrasta poikkeavan elämäntyylin. Se myös tavallaan sulkee pois sosiaalisista ympyröistä. Jos olet enemmän tai vähemmän liikkeellä niin ei siinä mitään pysyviä siteitä pysty luomaan mihinkään, vaikka haluaisikin.

kipachu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #210 : 10.07.2009, 23:48:51 »
Jostain syystä itselleni ei ole tullut yhteydenottoja kuin pari (olen rekisteröitynyt sekä CS:ään ja HC:n) ja nekin sellaiseen aikaan, etten ole pystynyt majoittamaan. Ehkä en osaa mainostaa itseäni tarpeeksi sitten ;)

Sen sijaan olen käyttänyt varsinkin CS:ää paljon surffarin ominaisuudessa, ja sen kautta olen tutustunut äärettömän mahtaviin ihmisiin. Ikähaarukka on ollut laaja, aina parikymppisistä noin 50-vuotiaaseen pariskuntaan saakka. Niistä kaupungeista, joissa on majoittunut hostin luona, sai todella paljon enemmän irti kuin niissä, joissa on ollut hostelleissa tms - siitäkin huolimatta, ettei hostilla välttämättä ole ollut aikaa kaupunkikierrokseen. Natiivin vinkitkin ovat aina kullanarvoisia! :)

PS. Kehut & kiitokset ajankohtaisen kakkosen ohjelmasta välitetty asianosaiselle henkilölle - jutun käsikirjoitti kämppikseni. Ehkä kommuuniin ei ole niin paljon vieraita tulossa kuin henkilöille, jotka asuvat omissa asunnoissa?
on IRC channels, kipachu is known as |merenwen|

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #211 : 12.07.2009, 10:09:30 »
Mäkin nyt liityin tonne sivustolle, ystävän ja palstan kommenttien innostamana. Tänään olis tarkoitus tavata eka coughsurffari kahvien merkeissä, jännittää  :D Yksi tyyppi myös on kysellyt majoitusta, ja sitten on tullut vähän epämääräisiä yhteydenottoja tyyliin "Friend ship from Gamibia".

Mutta muuten vaikuttaa hyvältä systeemiltä, ja aika helpolta noi epämääräiset yhteydenotot tuntuu tuolta asiallisten joukosta karsia  :D
« Viimeksi muokattu: 12.07.2009, 10:18:05 kirjoittanut nansikka »
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #212 : 12.07.2009, 13:25:58 »

Tämä "itsensä mainostaminen" ja ylipäätään "amerikkalaisuus" (mitä kukanenkin sillä käsittää) tuntui minustakin alussa CS:sa ärsyttäviltä. Mutta idea on loistava ja jossain vaiheessa surffausta nuo ominaisuudet eivät enää ottaneet päähän. Profiileiden takana on hienoja tyyppejä, jotka todella haluavat olla avuksi! Palstan tyyli kai vaikuttaa ihmisten tyyliin kirjoittaa itsestään.

En oo nyt ihan varma että mitä tällä itsensä mainostamisella tässä tarkoitetaan, mutta mun mielestä on ihan kiva tietää ihmisestä muutakin kuin nimi, ikä ja asuinpaikka.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Koestine

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #213 : 12.07.2009, 16:48:18 »
Tämä "itsensä mainostaminen" ja ylipäätään "amerikkalaisuus" (mitä kukanenkin sillä käsittää) tuntui minustakin alussa CS:sa ärsyttäviltä. --Palstan tyyli kai vaikuttaa ihmisten tyyliin kirjoittaa itsestään.

En oo nyt ihan varma että mitä tällä itsensä mainostamisella tässä tarkoitetaan, mutta mun mielestä on ihan kiva tietää ihmisestä muutakin kuin nimi, ikä ja asuinpaikka.

Kyllä, juuri näin. Mielikuva "itsensä mainostamisesta" (termi jota Ruuhkis käytti) tulee mielestäni tavasta kertoa itsestään sivustolla, CS:ssa (ja HC:ssakin) yleisesti käytössä olevasta tyylistä.

Perussuomalainenhan ei perinteisti sano hyvää sanaa itsestään, vaan antaa vastapuolen huomata ne itse. Kulttuuriimme ei kuulu itsensä esille tuominen. Kun sohvasurffari kirjoittaa: "Miullon mukava sohva hyvässä talossa järven rannalla, minnoun tosi hyvä tyyppi, oun hyvä kokki ja ossoon jutella muustahi ku siästä eikä miun kanssain tule ikävä kotia", mie sain lukiessa näppylöitä ja luulin että se kehuu itteään ihan vain kehumisen halusta. Mutta tämä siis oli vain alkureaktio ennen addiktiota. Nyt oma CS-kuvaukseni itsestäni on varmaan samanlaista "itsensä kehumista". ;)

Minusta itsensä mainostaminen tässä siis tarkoittaa tyyliä, jolla itsestään kerrotaan. Tietoa on oltava, se lisää luotettavutta ja helpottaa sielunsiskojen löytymistä; mutta ne kysymykset, joihin profillia luodessan vastaa, saavat suomalaisen vastaisuudessakin varmasti ihmettelemään itsensä esille tuomisen tarvetta.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #214 : 12.07.2009, 16:50:07 »
En myoskaan kylla ole nahnyt mitaan treffipalstamaisuutta ja on se kiva tosiaan tietaa muutakin kuin tyyliin ika ja paikkakunta.

TL

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • www.kiikkulauta.com
« Vastaus #215 : 13.07.2009, 00:01:43 »
Itsensä mainostamista tai ei, mutta testasin paria muuta ensin (kuten HC) enkä saanut ikinä vastauksia. Couchsurfing taas toimii ja kun lähettää viestin kolmelle-neljälle, saa yleensä vähintään yhden myöntävän vastauksen.

Itse asun kaukana keskustasta (helsingistä ;) ), mutta silti niitä yhteydenottoja tasaiseen tulee. Oon yrittänyt "tasata tilejä" eli auttaa reissaajia Suomessa yhtä mahtavasti kun mua on autettu maailmalla. Vaatii hieman vaivannäköä, mutta en kehtaisi lähetellä pyyntöjä muille ellei itse antaisi jotain takaisin. Harvoihan sitä tietyn tyypin kanssa pääse "tasoihin", mutta jotenkin sillein kollektiivisesti...  ???
www.kiikkulauta.com - kiipeilyä ja kaikenlaista säätöä. Yritin selvitä jotenkin Turkkiin, mutta eksyinkin Egyptiin ja Intiaan. Nyt suuntana on Thaimaa ja saarihyppely Australiaan?

vedenhenki

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #216 : 19.07.2009, 20:39:22 »
Keskiviikon pk-seudun Vartissa oli pieni juttu CS-miitistä ja itse ideasta. =) Bongasin eilen, kun luin lehteä.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #217 : 23.07.2009, 14:34:37 »
http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=320283&language=fi

Kehumani kanadalainen oli päässyt telkkariin ja itse tein hänestä jutun paikallislehteen :)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #219 : 12.08.2009, 10:00:53 »
Muistutuksesi riskeista:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1205794/Rape-horror-tourist-used-couchsurfing-website-aimed-travellers.html

Onpa todella pelottava juttu... Tosi karsee, en oo aikasemmin kuullut mitään vastaavista tapauksista. Huh huh.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo