maksutonta majoitusta ympäri maailmaa

(Luettu 220840 kertaa)

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: maksutonta majoitusta ympäri maailmaa
« Vastaus #220 : 12.08.2009, 10:10:47 »
Onpa todella pelottava juttu... Tosi karsee, en oo aikasemmin kuullut mitään vastaavista tapauksista. Huh huh.

Totta, mutta kyllähän pahoja ihmisiä on kaikkialla ja pahoja asioita tapahtuu maailmassa. En leimaisi näitä "maksuttoman majoituksen klubeja" kuitenkaan yksittäisen tapauksen pohjalta. Yhtälailla sama voisi sattua baarituttavuuden kanssa.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #221 : 12.08.2009, 10:21:44 »
Onpa todella pelottava juttu... Tosi karsee, en oo aikasemmin kuullut mitään vastaavista tapauksista. Huh huh.

Totta, mutta kyllähän pahoja ihmisiä on kaikkialla ja pahoja asioita tapahtuu maailmassa. En leimaisi näitä "maksuttoman majoituksen klubeja" kuitenkaan yksittäisen tapauksen pohjalta. Yhtälailla sama voisi sattua baarituttavuuden kanssa.

Ei tassa kukaan ole mitaan leimaamassa. Sita vaan, etta kannattaa kuitenkin olla vahan varovainen.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #222 : 12.08.2009, 10:35:59 »

Ei tassa kukaan ole mitaan leimaamassa. Sita vaan, etta kannattaa kuitenkin olla vahan varovainen.

Juu ei. Sanoinkin, että minä en leimaisi. En sanonut esim. että ei kannata leimata tai että älkää leimatko.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #223 : 12.08.2009, 11:45:57 »

Kyllähän noita aina välillä sattuu, yleensä juuri yksin asuvat miehet ovat ahdistelleet tai asuntoon mennessä paljastunut, että joutuisikin nukkumaan samassa sängyssä illan isännän kanssa...

Itselle ei siis ole mitään käynyt *kop kop*, vieraat ja isännät ovat aina olleet miehiä. Valitsen kyllä hyvin tarkkaan kenen luokse majoitun ja keitä päästän omaan kotiini ihan pärstäkertoimen, esittelyn ja palautteen mukaan. Hyvin monet tuntuvat hakevan vain sitä ilmaista majoitusta katsomatta yhtään millaisen ihmisen luokse ovat menossa.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #224 : 12.08.2009, 19:34:35 »
Juu en mäkään oo mitään leimaamassa, yleensä haluan kuitenkin uskoa ihmisistä ensimmäisenä hyvää. Kyllä mäkin aina profiilin syynään tosi tarkasti, ja jos on jotenki epäilyttävä profiili, ei kuvaa tai ei juuri yhtään tietoa itsestä tai vihjaileva sävy viestissä niin kieltäydyn. Tähän mennessä *kop kop* kaikki cs-kokemukseni vuodesta 2006 saakka ovat olleet positiivisia.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Ripple

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Couchsurfig
« Vastaus #225 : 05.01.2010, 10:24:10 »
Mulle tuki mieleen, että ootteko couchsurffanneet? Itse aattelin kokeilla tätä tapaa ensi kesänä. Ois kiva kuulla kokemuksia!:)

Siirretty ketjun jatkoksi. -phanatic-

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #226 : 05.01.2010, 15:18:02 »
^Lukaise tämä ketju, paljon kokemuksia on. Itse olen majoittunut joitakin kertoja ja toiminut myös hostina. Kaikki mennyt hyvin ja mukavia ihmisiä olen tavannut sitä kautta. Minä en ole saanut yhtäkään tuollaista epämääräistä yhteydenottoa mitä monet kuvailevat. Kannattaa lukea toisen profiili kunnolla, itse en majoittuisi sellaisen luona jolla ei profiilissaan lue juuri mitään. Enkä majoittaisi sellaista omaan kotiini.
Soarele este galben

Ripple

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #227 : 05.01.2010, 16:53:04 »
Itsekin oon liittynyt juuri tuohon couchsurfing.orgiin ja huomannut, että siellä voi kyllä profiilista saada aika paljon tietoa, esim. muut kyseisen hlön luona majailleet voivat kuvailla profiilin henkilöä. Eli ei tarvii ihan sokkona olla liikkeellä  :) Vaikka on tuo kyseisen klubin kautta tapahtunut juttu aika karsea, huhhuh.

Lueskelinkin juttuja ( en aluksi tajunnu tätä ketjua ), ja on kivoja kokemuksia näköjään!

Ripple

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #228 : 05.01.2010, 16:54:18 »
^Meikä teki kanssa "profiilin" CS:n mutta aloin katua sitä samantien. Jotain outoa siinä hommassa, ehkä se tosiaan on se treffipalstamaisuus mikä siinä on mutta jokin siinä tökkii ja todella pahasti. Sellasta hirveätä itsensä mainostamista.......

Harmi, koska muuten ihan hillittömän hyvä idea. :(

Säännöissähän muutes kielletään treffiyhteydenotot ja niistä pyydetään ilmoittamaan ylläpitoon.

katri-e

• Aloittelija
    • Profiili
The Hospitality Club
« Vastaus #229 : 19.02.2010, 18:26:55 »
 Hei, pidättekö ihmiset tätä sivustoa oikeasti ihan luetettavana :

http://secure.hospitalityclub.org/hc/signup.php?x=1&language=fin

tekisi mieli liittyä, mutta kyselevät aika tarkkaan tiedot, joten ei kehtaisi ihan mihin tahansa kaikkia tietojaan antaa. KIITOS!  

Siirretty ketjun jatkoksi. -phanatic-

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: The Hospitality Club
« Vastaus #230 : 04.03.2010, 14:50:05 »
Hei, pidättekö ihmiset tätä sivustoa oikeasti ihan luetettavana :

http://secure.hospitalityclub.org/hc/signup.php?x=1&language=fin

tekisi mieli liittyä, mutta kyselevät aika tarkkaan tiedot, joten ei kehtaisi ihan mihin tahansa kaikkia tietojaan antaa. KIITOS!  

Mulla on ollu tunnukset HC:ssä jo yli viisi vuotta, eikä mittään ongelmia luotettavuuden kans. Vasta muutin sinne mun katuosoitteen kun sinne oli jäänyt mun vanha postinumero. Onnistuin laittamaan sen jotenkin väärin, ni mulle mailas HC-vapaaehtoinen Tartosta :) ja pyysi mua laittamaan oikean numeron, kun ei ollut tarkistuksessa matchannut johonkin. Eli eipä ongelmia.

Couchsurfingiin liittyessäni mulle taas tuli heti varmaan ainakin 10 erilaista mailia, "tuu mun ja mun maahan!" ja "voi sinä kaunis neito, älä missaa kotipaikkaani timbuktua, tule luokseni milloin vain"-henkisillä ölinöillä. Kyllähän niitä välillä on nykyisin tullut Hospitalityclubistakin, mutta huomattavasti harvemmin verrattaen siihen, millainen syöksy tuli CS:stä  ::)

Pitääkin alkaa taas katteleen majotuksia tuolta Skotlannin HC-tyypeiltä, kun tuli lennot taas varattua...  ;D
Choose your future - choose life.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #231 : 04.03.2010, 17:59:33 »
???
Mulle ei ole CS:n kautta tullut yhtäkään tuollaista viestiä ja olen ollut siellä jo yli vuoden!
Soarele este galben

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #232 : 05.03.2010, 14:54:29 »
???
Mulle ei ole CS:n kautta tullut yhtäkään tuollaista viestiä ja olen ollut siellä jo yli vuoden!

Hmm, aika jännä. Itse rekisteröidyin tuonne jokin aika taaksepäin ja heti alkoi pukata jos jonkinlaista kontaktia. Ei mitään sinänsä inhottavaa eikä varsinaisia limaisia treffikutsuja, mutta kuitenkin tarpeetonta postittelua... Vasta tuli postiin maili, että "tunnuksesi on vanhentunut", enkä jaksanut tehdä asialle mitään. Vanhentukoot rauhassa, HC riittänee minulle ainakin joksikin aikaa ihan pelkästään  ::) (niin, saahan tuon CS-tunnuksensa "aktivoitua" vain sillä että kirjautuu silloin tällöin tililleen. Itse en vaan jaksanut säätää)
Choose your future - choose life.

adya

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #233 : 07.03.2010, 08:34:03 »
Mullekaan ei ole tullut CS:ssä yhtään noita asiattomia viestejä. Johtuu ehkä siitä, että oon heti alussa laittanut ne asetukset niin ettei vajailla profiileilla varustetut surffailijat voi ottaa kontaktia. Suosittelen!

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #234 : 08.03.2010, 15:30:54 »
Outoa, mä nimittäin poistin tunnukset HC:sta juuri sen takia että sieltä tuli kaikenaista turhaa ja limaista postia. CS:stä tulee silloin tällöin, mutta ei kai sille mitään voi tehdä. Täytyy kokeilla tuota asetusta etti vajaalla profiililla saa ottaa yhteyttä.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #235 : 08.03.2010, 16:41:55 »
[...] oon heti alussa laittanut ne asetukset niin ettei vajailla profiileilla varustetut surffailijat voi ottaa kontaktia. Suosittelen!

Suosittelisin ellei sen takia jäisi väliin myös ihan asiallisia viestejä.

Profiili ei ole CS:n mielestä vajaa kun sieltä löytyvät "mission statement, language, profile photo, description and couch info", näistä valokuvaa ei ole läheskään kaikilla (esim. monet hieman arkailevat uudet käyttäjät), majoitusinfo puuttuu ihan ymmärrettävästi monilta jotka ovat reissussa pidempään (esim. monet aussit) ja mission statement nyt vaan ei ole mitenkään järjellinen vaatimus.

Sopii tuota asetusta siis halutessaan tietenkin käyttää, mutta tuo vajaan profiilin määritelmä on ehkä jotain muuta kuin maalaisjärjellä voisi kuvitella ja neljä viidestä oikein on edelleenkin vajaa vaikka kuinka muuten olisi täydellinen profiili.

Mustapippuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #236 : 05.05.2010, 11:44:13 »
Kuulostaa koko systeemi kyllä houkuttelevalta. Pitääkin tästä käydä tekemässä tunnukset tonne CS. Ajattelin tässä tulevan K-aasian reissun varrelta bongailla lennosta tuttavuuksia. Niin kuinkas nopeasti yleensä tärppää majoitus ja kuinka ajoissa ois kohtelias alkaa kysellä hosteja?

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #237 : 05.05.2010, 12:15:55 »
^Valitettavasti erittäin monet eivät vastaa kyselyyn lainkaan, tai vastaavat niin pitkän ajan kuluttua että on jo ehtinyt varata muuta. Kahdesti olen hotellin ehtinyt jo varata kun majoitustarve oli jo kahden päivän päässä, sitten seuraavana päivänä tullut viesti että joo, sopii. Ja viesti laitettu pari viikkoa aikaisemmin. Joskus onneksi olen saanut vastauksen jo samana päivänäkin! Suosittelisin siis laittamaan viestiä useampi viikko aikaisemmin, jos vain on mahdollista. Joillakin lukee profiilissaan millä varoitusajalla pystyvät majoittamaan.
Valitettavasti monet kyselijät eivät myöskään vastaa enää, itse sain kyselyn monta viikkoa sitten majoituksesta heinäkuun alussa, ja ilmoitin mitkä päivät mulle sopii, kun heillä ei edes ollut tarkkoja päiviä vielä. Sen jälkeen en ole heistä kuullut, olisi ihan kohteliasta myös ilmoittaa että onko tulossa vai ei.
Soarele este galben

juupas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #238 : 05.05.2010, 13:44:08 »
Höh.

Kannattaa myös katsoa kenelle sitä viestiä laittaa. Jos profiilissa lukee, että henkilö on ollut kirjautuneena viimeksi vuosi sitten, niin ei ehkä kannata laittaa kyselyä (joo okei, ne menee sähköpostiin, mutta silti...). Aktiivikäyttäjien kanssa tuskin on mitään informaatiokatkoksia tai kommunikaatio-ongelmia.

Mä oon itse vaan kerran käyttänyt hc:a. Eikä kukaan ole tullut mun luokse kylään... :(

Aivan mahtavaan ihmiseen tutustuin sillä vierailulla.

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #239 : 05.05.2010, 16:26:31 »
^^Tuntuu, että aika moni, varsinkin pitempää reissua tekevät, kyselevät usealta samaan aikaan päseekö majoittumaan. Lopulta valitsevan omasta mielestäänsä parhaimman paikan, eivätkä ilmoita muille majapaikoilleen vaikka olisivatkin päässeet niihinkin. Pari kertaa on käynyt juuri näin. Minä ja yksi kaverini saatiin samat viestit, molemmille kävi aika ja kumpikin odotti vieraita. Lopulta kaverini sai. Toisen kerran ei sitten ilmaantunut ollenkaan kummallekkaan.

Viimeeksi tänään jouduin sanomaan kieltävän vastauksen, kun viikonlopuksi pitäisi tulla toinen CS, mutta eipä hänestä ole kuulunut mitään sitten viime viikon.
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa